Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Ja, du hørte riktig! Barn som opplever mye sinne og kjefting i barndommen kan få alvorlige skader... Jeg viste ikke dette selv. Men hva tenker dere ang dette? Anonymous poster hash: 8f44a...27e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 http://www.nrk.no/livsstil/sa-mye-sinne-taler-barnet-ditt-1.11621576 Anonymous poster hash: 8f44a...27e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Grusomt... Synes sjelden man trenger å kjefte, heller kommunisere og forklare. Vi "sparer" kjeft til de gjør noe virkelig ille, men da skjønner de alvoret ja! Tenk deg selv og bli ropt til av noen som er tre ganger større enn deg, og ingenting å stille opp med! Anonymous poster hash: 04583...040
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Har ikke tenkt på det men er ikke sjokkert! Har aldri kjeftet men sønnen min er bare 10 mnd. Tar heller å forklarer han at når han ligger får mamma vondt og viser at han heller kan stryke håret mitt. Kjefting kommer senere hvis han gjør noe skikkelig ille. Anonymous poster hash: f8016...358
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Slik jeg tolker teksten er det mer en påstand.. ikke forsket mye på - og andre forskningsartikler motsier dette. MEN veldig enig i at kjefting i mange tilfeller er unødvendig. Anonymous poster hash: 7c260...407
Hjertefru Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Tror mere på den svenske psykiateren David Eberhard som ble sitert litt lenger ned i artikkelen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 "Frykt utløser ulike kjemikalier i hjernen, blant annet kortisol. Det kan skape en forgiftning i hjernen som kan føre til redusert effektivitet i hukommelsesfunksjonen" Det er det samme som skjer dersom man lar babyer og små barn ligge lenge (og da mener jeg lenge) alene og gråte. Og det er påvist kan føre til permanente skader på psyken til barnet. Anonymous poster hash: 4da7b...067
monson Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Slik jeg tolker teksten er det mer en påstand.. ikke forsket mye på - og andre forskningsartikler motsier dette. MEN veldig enig i at kjefting i mange tilfeller er unødvendig. Anonymous poster hash: 7c260...407 Hvor er de motstridende forsknings raportene på det ?? Det er forresten ikke bare kjeft mot barn som er skadelig for en baby og barn, men også om foreldrene kragler mye. Les boken "brain rules for baby". Du får også, lastet den ned gratis..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Tror mere på den svenske psykiateren David Eberhard som ble sitert litt lenger ned i artikkelen. Jeg tror ikke barn tåler så mye som vi skal ha det til. Jeg tror at barn finner seg i mye og lager (usunne?) strategier for å mestre situasjonen. Utenpå kan det se ut som de både tåler og takler, men innvendig er det nok en annen sak. Anonymous poster hash: 4da7b...067
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Jeg har levd i frykt og terror fra begge foreldrene mine fra jeg omtrent ble født og til jeg var 16 år. Voldtatt av far, fysisk vold av begge og psykisk terror av mor. Jeg har iq på 132, og har gjort det bra på høyskolestudier. Anonymous poster hash: d2574...003
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Jeg har levd i frykt og terror fra begge foreldrene mine fra jeg omtrent ble født og til jeg var 16 år. Voldtatt av far, fysisk vold av begge og psykisk terror av mor. Jeg har iq på 132, og har gjort det bra på høyskolestudier. Anonymous poster hash: d2574...003 Det er flott:) Men din historie sier dessverre svært lite om andre barn.... Anonymous poster hash: 4da7b...067
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Jeg har levd i frykt og terror fra begge foreldrene mine fra jeg omtrent ble født og til jeg var 16 år. Voldtatt av far, fysisk vold av begge og psykisk terror av mor. Jeg har iq på 132, og har gjort det bra på høyskolestudier. Anonymous poster hash: d2574...003 Så bra at du føler du klarer deg bra likevel... men har du for eksempel psykiske plager? Anonymous poster hash: b520f...f65
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Jeg tror på hjerneskade i form av innlærte reaksjoner som er bortimot umulig å bryte. De blir et refleksbasert mønster som kroppen automatisk reagerer med når man møter sinne senere i livet. Jeg får hjerteklapp og angst, og kan ende med å fly rett opp i ansiktet på den som er sinna, jeg blir så redd at jeg reagerer aggressivt, som et dyr trengt opp i et hjørne. Heldigvis har dette bare skjedd overfor personen som traumatiserte meg i utgangspunktet, resten av menneskene rundt meg har vett til å snakke normalt fremfor å kjefte. Men hvis jeg hører noen som krangler høylydt så stiger automatisk pulsen og jeg kjenner hjertet banker hardt, jeg skjelver og begynner å kaldsvette. Det er reaksjoner jeg ikke klarer å styre. Anonymous poster hash: d4cad...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå