Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Jeg trenger hjelp. Jeg mister mitt englebarn mer og mer for hver dag som går, og ingenting jeg sier eller gjør hjelper. Da hun var syv, begynte hun å bli redd for å bli tjukk. Hun har alltid vært tynn. Begynte å si nei takk til alt av is og kaker. Jeg spurte mange ganger hvor dette kom fra, og fikk til slutt til svar at jentene i klassen pleide å snakke om at de ikke ville bli tykke. I andre klasse! Så endret klesstilen seg. Hun ville ha slike undertøystopper, hun var den eneste av jentene i klassen som ikke hadde det. Jeg sa nei likevel siden jeg synes hun er altfor ung, men bestemoren syntes synd på henne og kjøpte et par. Når vi skal handle klær, peker alltid datteren min på klesplagg som er litt vel voksne for små barn (typ sånne som omtrent bare strippere ville gått med hvis det var voksenstørrelse) og sier "åh, en sånn har xxx" (navnet på en jente i klassen som min ser veldig opp til). Plutselig liker hun bare sånne klær. Denne samme jenta bruker daglig sminke på skolen, bruker digre øredobber og går med håret løst selv om det ikke er lov. Så nå har selvsagt min begynt å "miste" strikkene på skolen. Oppførselen til denne jenta er like voldsom som stilen, og min jente tar etter. Det er så rart å se på dette, for hun har alltid vært en sjenert, rolig og høflig jente. Nå står hun gjerne og vrikker på rumpa når hun hører musikk, vil gå i klær som ikke hører hjemme på en 8-åring, svarer frekt, er redd for å bli tykk, bruker altfor mye tid på badet og ved speilet, og det kan også hende hun har begynt å lyve. Det har gått fra å være hyggelig, lystig og harmonisk hjemme, til å bli kranglete og utrivelig. Jeg vil ikke være en kjeftsmelle, men kan ikke la henne "gli unna" mer, heller. Prøver å hente henne inn igjen, men avstanden mellom oss blir bare større og større. Hjelp. Anonymous poster hash: 7b65e...cef
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Overskriften skulle selvsagt være "Hvis dette var din 8-åring". Anonymous poster hash: 7b65e...cef
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Klassemøte der dette blir tatt opp blant foreldrene? Anonymous poster hash: 92334...1a4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Har du prøvd å ha voksenprat med henne? Behandle henne på en slik måte at hun må tenke litt? Snakke om hvorfor det er viktig å tenke selv som voksen og ikke bare følge lederen. At de kuleste er de som eks kler seg slik de synes er fint, ikke følger strømmen? Anonymous poster hash: c0818...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå