Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Dere som har tenåringer, hva gjør dere når de har besøk av mange, så blir det middagstid. Her har ofte datteren min besøk av flere, de er da ca 4-5 stk. Og jeg har jo ikke middag til de, hadde jo ikke hatt råd til det flere dager i uken heller. Er bare meg og 2 barn her, så vi lager jo ikke så mye til middag. Men jeg har lurt litt på om jeg burde tilby noe? Eller siden de ikke spør, kanskje bare ikke si noe. Regner med at de ikke hadde spist noe særlig hvis tilbudet var banan og eple, eller brødskiver. Og litt redd for at hvis de skulle finne brødskiver, så hadde 1 brød og alt pålegget blitt borte. De kan jo spise mengder setter de i gang. Så hva gjør dere andre? Anonymous poster hash: 9d9a2...89d
smurfis Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg hadde vel bare sagt at nå skal vi spise middag, så dere får vente på rommet i mens. Gi de noe å drikke kanskje? Det sier seg selv at du ikke kan fore 4-5 tenåringer flere dager i uka. Om det hadde vært kun en venn så hadde jeg spurt om hun/han ville spise med oss.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Her spiser alle etter skoletid. De får da tilbud om brød eller havregryn. Middag spises kun av de som bor i huset, evt avtalt besøk som skal hentes sent. De fleste skal uansett hjem og spise selv, ofte på trening etter middag. Virker som alle på skolen vår har det slik. Ganske greit for da spiser mine unger her hjemme og jeg slipper lage mat dom ingen vil spise. Ungene inviterer ofte til overnatting eller film/pizzakveld. Da får selvsagt alle mat. Jeg ukeshandler og planlegger ikke ekstramat til 1-5 stykker. Virker som de fleste må hjem i 16-17 tida her pga middag. Alle sykler og har kun 1-5 minutter sykkelvei hjem! :-) Når ungene var mindre og vi avtalte med kjøring og henting hos venner spiste de selvsagt middag hos oss og mine hos andre. Anonymous poster hash: 735f3...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå