Gå til innhold

Nå blir vel hundeelskerne her glade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jages rådyrkalven til døde av løse hunder

Midt under onsdagsmiddagen fikk Hanne Engelsåstrø (25) øye på to hunder som kom løpende utenfor stuevinduet, på jakt etter noe foran seg.

Da hun løp ut på jordet ved huset, oppdaget Engelsåstrø, som bor like ved Jonsvatnet i Trondheim, at det var en liten rådyrkalv hundene jaktet på.

Måtte avlives
I et forsøk på å få hundene til å slutte og plage rådyrkalven, løp hun mot hundene mens hun filmet det hele med mobilkameraet.

- Rådyret bar tydelig preg av at det var slitent, så jeg vil tro at de har holdt på en stund. Hundene løp etter det, slapp det litt, og løp etter det igjen, forteller Engelsåstrø til Dagbladet.

Etter en stund fikk hun og noen naboer jaget bort hundene og fanget rådyrkalven.

- Vi lot det hvile seg inne i stallen vår i noen timer mens vi ringte Viltnemnda. Vi bestemte oss for å slipps det løs før det ble mørkt, men da vi gjorde det løp det bare i ring. Det ble raskt klart at rådyret hadde mistet synet, sier hun.

I samråd med Viltnemnda ble det derfor bestemt at rådyrkalven måtte avlives. Det synes Engelsåstrø er trist.

http://www.dagbladet.no/2014/08/21/nyheter/innenriks/dyrenes_nyheter/dyr/hund/34899432/

Ja, nå er vel alle dere som mener at eierne har så god kontroll på hundene sine glade. Klikk dere inn på artikkelen så dere kan se video av det dere synes er så hysterisk moro.

OBS! Dyreelskere, ikke gjør det. Det er sterke bilder. Dessverre. Helt grusomt å se på! :(

Anonymous poster hash: f6f44...17f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vill tro at de fleste som er "hundeelskere" også er dyreelskere og det er vel ingen som blir glad for at slikt skjer!?! 

Skrevet

Jeg vill tro at de fleste som er "hundeelskere" også er dyreelskere og det er vel ingen som blir glad for at slikt skjer!?! 

Jo, når det sto på med sauene her i sommer så var det snakk om at en hund var så mye mer verdt enn en sau. Så derfor var det bedre å ofre en sau enn en hund. Så da blir vel hundeeierne glade for å se at ingen hund ble ofret. Hva hunder gjør med andre dyr, nei se det gir hundeeiere blanke i.

Skrevet

Tror ikke noen hundeeiere synes dette er ok.

Men det er utrolig mange dumme arrogante hundeeiere som overvurderer egen hunds lydighet og som velger å gamble på å ha hunden løs.

Å påstå at det fryder hundeeiere å de slikt er drøyt.

Jeg er ikke spesielt glad i hund men synes vel du opptrer omtrent like arrogant som disse hundeeiere.

Anonymous poster hash: 94f49...c3f

Skrevet

Jo, når det sto på med sauene her i sommer så var det snakk om at en hund var så mye mer verdt enn en sau. Så derfor var det bedre å ofre en sau enn en hund. Så da blir vel hundeeierne glade for å se at ingen hund ble ofret. Hva hunder gjør med andre dyr, nei se det gir hundeeiere blanke i.

Jeg mener også at en hund er mere verdt enn en sau eller rådyr. Men, det betyr ikke at jeg ønsker at andre dyr skal lide!! 

Mitt barn er mere verdt enn ditt barn (i mine øyne såklart) men, det betyr ikke at jeg ønsker at ditt barn skal lide på noen som helst måte!! 

Det går ann å ha flere følelser og tanker i hodet på en gang! 

Skrevet

Jeg er hundeeier og blir forbanna over slikt! Vi er mye i skog og mark drr det er både sau og annet vilt. Har hunden løs mye ellers i året der jeg vet det ikke er dyr. Men når våren nærmer seg er alltid langlina på. Bikkja hadde lukket ørene og løpt som en gal om det hadde vært det der, men om han hadde angrepet veit jeg ikke. Tar ikke sjansen på slikt selv om han er meget dyktig på innkalling når det kommer både mennesker og hunden/katter. To hunder ble nettopp avlivet i Angedalen (Førde) da de drepte to lam. Eieren selv ringte bonden og meldte seg, noen timer senere var hundene avlivet.

Er trist for alle men synes i mange tilfeller det er voksent å avlive hunden om slike tilfeller skjer.

Skrevet

Hundene ville sikkert bare leke...

Her er det noen som tilfeldigvis så det, og filmet det. Det anslås at det finnes minst en halv million hunder i Norge. Hvor mange av disse stikker av i blant i løpet av et år? Løper fra eieren på tur i skogen, lukker ørene, tydelig ivrige over ett eller annet og blir borte i kanskje en halvtime? Eller mer? Hvem vet hva de finner på i løpet av den tida?

Anonymous poster hash: 9c7e2...cea
Skrevet

Hadde jeg puttet deg i en bås hadde du nok sannsynligvis også rauta - i mine ører.

Å putte folk i bås er derimot ikke spesielt lurt. Her forsøker du å lage 2 - 3 leire: de so m er hundeelskere, de som er dyreelskere og de andre??

De fleste hundeeiere er som akkurat andre folk - helt forskjellige.

Det er viktig å ha kontroll på hundene sine og de gode, flinke hundeeierene forsøker det. Vi skal dog leve side om side, mennesker og dyrene i naturen. Fæle ting kan skje med ikke-fæle mennesker og dyr. Vi får jobbe sammen videre for å løse det. Å gjøre dette til en sak hvor en dyreart skal få enda mindre spillerom enn den allerede har, er bare trist.

MØ - hvor er båsen min?

Anonymous poster hash: 792a3...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...