Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Bruker dere barnehagen når dere har fri fra jobb? Er ei i barnehagen som leverer ungen sin til åpningstid hver morgen enten hun har fritt, kveldsvakt eller skal på jobb... Anonymous poster hash: 5aa5a...ae7
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Det hender. Men da fordi han vil det. Det er litt kjedelig hjemme når alle andre er i barnehagen. Men det er i grunnen ikke så ofte jeg har fri uten at alle andre også har fri. Anonymous poster hash: 18e13...bb5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Det gjør jeg også. Noen dager har barnet mitt det bedre i bh, enn hjemme hos en mamma som er opptatt med husarbeid og plikter. Jeg syns det er spesielt om andre skal mene noe om dette! Anonymous poster hash: 7641e...16d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg er i permisjon med baby, og storesøster er i barnehage. Men hun blir levert sent og hentet tidlig. Og fri 1-2 dager i uken. Anonymous poster hash: 209de...373
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Ja det gjør jeg! Jeg leverer ca halv 9 og henter kl halv 4. Overhodet ingen dårlig samvittighet til tross for at jeg er arbeidsledig. Anonymous poster hash: a4a94...600
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Våre barn er på sfo og i barnehage fordi vi foreldre jobber. Men om sfo er stengt pga planleggingsdag hender det en av oss er hjemme med eldstemann mens minste er i bhg, og når barnehagen er stengt hender det en av oss er hjemme med minste mens største er på skole/sfo. Anonymous poster hash: e20ed...8df
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Har kun SFO nå. Brukte barnehagen for det den var verdt. Jeg jobbet ikke eller deltid i perioder. Ungene var der som regel 7,5 timer hver dag. De elsket barnehagen. Hadde mange gode venner Anonymous poster hash: 52d14...6f6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Huff... Hvorfor bruker du tid på å tenke så mye på hva ANDRE gjør? Anonymous poster hash: 7d24d...aee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Ja? Det gjør jeg. Fordi jeg har et barn (enebarn) som krever oppmerksomhet hele tiden hvis h*n er hjemme og jeg får ikke satt på en eneste oppvaskmaskin engang. Over to timer i bhg, så blir der 2-3 timer pr dag bare, i våken tilstand Anonymous poster hash: 4abe0...1ff
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Bruker dere barnehagen når dere har fri fra jobb? Er ei i barnehagen som leverer ungen sin til åpningstid hver morgen enten hun har fritt, kveldsvakt eller skal på jobb... Anonymous poster hash: 5aa5a...ae7 Har det slått deg at noen foreldre kanskje er ferdig kl 16? En aftenvakt starter gjerne 14.30.. Hvem skal da passe ungen den ene 1,5 timen? Hun leverer selv om hun skal på jobb? Ja er det ikke det bhg er til? Jeg er hjemme i mammaperm ("fri" hver dag), og ungen på 5 år er der hver dag, 6-7 timer. Hadde sikkert krepert av kjedsomhet her hjemme. Miind your own business! Anonymous poster hash: 3344b...144
Elsker livet Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Jeg er hjemmeværende og barna mine har begynt i barnehagen da de var rundt 3 år. Da har de gått 2-3 dager i uka i skoletiden. Jeg kunne hatt de hjemme hver dag, ingen problem. Men barna har godt av å det sosiale de lærer i barnehagen, og de har det også moro. Det blir et avbrekk fra hjemmetilværelsen. Så sånn sett bruker jeg alltid barnehagen uten at det er nødvendig. Barnehagen er bra og det koster nesten ingenting. Får nesten litt dårlig samvittighet for at vi er sponset såpass mye.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Ja! Jeg forsto ikke hvordan dette hang sammen selv, før jeg selv fikk et krevende barn. Første barnet ville jeg egentlig ikke levere i barnehagen engang, selv om starten var etter fylte 3 år. Med årene kommer erfaringene, bare vent Anonymous poster hash: 343b1...5ae
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Visste dere at enkelte steder i Sverige så får ikke barnet komme i bhg hvis en av foreldrene er hjemme, tenk på det dere! En bekjent bor i Sverige og jobber offshore, og når han er hjemme så må faktisk barnet være hjemme fra bhg! Anonymous poster hash: 4ecd4...c6f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Nei. Jeg leverer når jeg må for å rekke å komme meg på jobb. Hvis jeg har fri har barnet også fri. Samme hvis pappan har fri. Vi har begge gått midlertidig gått ned til 80 % stilling. Ja, vi merker det økonomisk! Men vi overlever. Vi har ikke fulltidsplass i barnehage. Ved mammaperm har vi levert storesøsken i barnehage ca 2-3 dager i uken, 6 timer hver dag. Helst de dagene det var planlagt morsomme aktiviteter. Hvis de ønsket å være hjemme i stedet fikk de det. Vi prøver også å oppsøke andre barn i nærområdet som er hjemme, kanskje be dem inn til oss. Da blir vi voksne kjent med naboene våre også! Vi har flere barn, så det er ikke slik at den ene dagen i uka jeg er hjemme er ren fridag. Heller ukas travleste dag, jeg har masse jeg må ordne den dagen. Både husarbeid og ærend som må gjøres utenfor hjemmet. Men vi klarer å gjøre dette sammen med barna. Jeg lurer på om mange foreldre i dag ikke kan kunsten å leve sammen med barna sine? Man må ikke være pedagog og leke med dem og aktivisere dem hele tiden. Det er morsomt og lærerikt for en to-åring å få eget forkle og søt liten oppvaskkost og få sitte på benken ved siden av mamma og vaske og plaske med sine egne drikkekopper i en liten balje samtidig som mamma vasker resten av oppvasken. Det blir litt mer søl å tørke opp etterpå, men man får gjort jobben -og man kan prate sammen. Jeg blir inspirert av bestemor, fantastisk å se henne i aksjon som barnevakt. Hun oppdro 5 barn og drev gård samtidig. Jeg gir barna små oppgaver de kan gjøre sammen med meg, de elsker å føle seg til nytte. Når de blir lei må vi ta pause og de kan få leke i stedet. Og så står jeg ofte opp tidlig og jobber litt mens de enda sover, og mens yngste sover formiddagshvil løper jeg rett og slett og får gjort så mye som mulig på den tiden. Eller vi kjører bil og gjør unna nødvendige handleturer akkurat da. Hvordan tror dere at de ansatte i barnehagen får gjort alle sine nødvendige ærend og arbeidsoppgaver? De har jo barn rundt seg hele dagen. Anonymous poster hash: b80aa...017
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Nei. Jeg leverer når jeg må for å rekke å komme meg på jobb. Hvis jeg har fri har barnet også fri. Samme hvis pappan har fri. Vi har begge gått midlertidig gått ned til 80 % stilling. Ja, vi merker det økonomisk! Men vi overlever. Vi har ikke fulltidsplass i barnehage. Ved mammaperm har vi levert storesøsken i barnehage ca 2-3 dager i uken, 6 timer hver dag. Helst de dagene det var planlagt morsomme aktiviteter. Hvis de ønsket å være hjemme i stedet fikk de det. Vi prøver også å oppsøke andre barn i nærområdet som er hjemme, kanskje be dem inn til oss. Da blir vi voksne kjent med naboene våre også! Vi har flere barn, så det er ikke slik at den ene dagen i uka jeg er hjemme er ren fridag. Heller ukas travleste dag, jeg har masse jeg må ordne den dagen. Både husarbeid og ærend som må gjøres utenfor hjemmet. Men vi klarer å gjøre dette sammen med barna. Jeg lurer på om mange foreldre i dag ikke kan kunsten å leve sammen med barna sine? Man må ikke være pedagog og leke med dem og aktivisere dem hele tiden. Det er morsomt og lærerikt for en to-åring å få eget forkle og søt liten oppvaskkost og få sitte på benken ved siden av mamma og vaske og plaske med sine egne drikkekopper i en liten balje samtidig som mamma vasker resten av oppvasken. Det blir litt mer søl å tørke opp etterpå, men man får gjort jobben -og man kan prate sammen. Jeg blir inspirert av bestemor, fantastisk å se henne i aksjon som barnevakt. Hun oppdro 5 barn og drev gård samtidig. Jeg gir barna små oppgaver de kan gjøre sammen med meg, de elsker å føle seg til nytte. Når de blir lei må vi ta pause og de kan få leke i stedet. Og så står jeg ofte opp tidlig og jobber litt mens de enda sover, og mens yngste sover formiddagshvil løper jeg rett og slett og får gjort så mye som mulig på den tiden. Eller vi kjører bil og gjør unna nødvendige handleturer akkurat da. Hvordan tror dere at de ansatte i barnehagen får gjort alle sine nødvendige ærend og arbeidsoppgaver? De har jo barn rundt seg hele dagen. Anonymous poster hash: b80aa...017 Wow. Stjerneeksempel på supermom! Eller bare en typisk dib-mamma. Ja, jeg har hatt fri fra jobb og sendt barna i bhg. Jeg foretrekker å gjøre ærender alene. Anonymous poster hash: 17ba8...843
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Med nr 1 nei, med nr 2 ja. Anonymous poster hash: fd2d2...69f
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Med nr 1, ja. Nr 2, nei. Med nr 3, kommer aldri til å skje!
Mandala Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 Kommer an på hvordan man definerer "mer enn nødvendig". Men de var der når jeg hadde fri ja.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Ja. Jeg er ufør og ser ingen grunn til at mitt barn (som er enebarn) skal straffes av den grunn med å bli en einstøing uten noe sosial trening med jevnaldrende før skolestart. Anonymous poster hash: 4c692...6a6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Ja! Jeg forsto ikke hvordan dette hang sammen selv, før jeg selv fikk et krevende barn. Første barnet ville jeg egentlig ikke levere i barnehagen engang, selv om starten var etter fylte 3 år. Med årene kommer erfaringene, bare vent Anonymous poster hash: 343b1...5ae Vel, mine erfaringer med årene har gått har lært meg at barnehagen er morsomst for de eldste barna. At den er en institusjon, og at den sikkert er trygg og lærerik nok, men at den aldri kan erstatte tid sammen med foreldrene. Vi har prøvd mange ulike barnehager. For de yngste barna er det minst like fint å være hjemme når de kan. De lærer minst like mye der. Vi føler oss mer enn kompetente nok som foreldre til å lære barna våre det de trenger på egenhånd, og vi klarer også å sosialisere dem og la dem leke med andre barn selv om det ikke skjer i regi av barnehagen. Det de størst grad lærer i barnehagen er å stå i kø og vente på tur. Jeg vet det er viktig, så jeg prøver å overføre det til hjemmedagene også. Barnet som skriker høyest får ikke alltid hjelp først. De må lære å vente til mamma har ledige hender. Og jeg oppfordrer dem til å prøve å klare selv, dele og hjelpe hverandre. Jeg tror ikke jeg har mindre krevende barn enn de fleste andre. Anonymous poster hash: b80aa...017
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #21 Skrevet 21. august 2014 Ja, han er stort sett i barnehagen hver dag. Han er ikke så lenge da, maks halv ni til tre. Vi er begge studenter og har svært fleksible dager, men han er 4 år og han trenger å leke. Å være hjemme med oss en hel dag er kjeeeedelig og vi foreldre har mye å gjøre. Om vi føler for det så har vi han hjemme, eller om han spør om å være hjemme så får han det. Vi har ikke noen bestemte regler på dette, vi tar det som det faller seg. I barnehagen har han venner og får utfolde seg. Anonymous poster hash: 19836...6b0
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #22 Skrevet 21. august 2014 Nei. Jeg leverer når jeg må for å rekke å komme meg på jobb. Hvis jeg har fri har barnet også fri. Samme hvis pappan har fri. Vi har begge gått midlertidig gått ned til 80 % stilling. Ja, vi merker det økonomisk! Men vi overlever. Vi har ikke fulltidsplass i barnehage. Ved mammaperm har vi levert storesøsken i barnehage ca 2-3 dager i uken, 6 timer hver dag. Helst de dagene det var planlagt morsomme aktiviteter. Hvis de ønsket å være hjemme i stedet fikk de det. Vi prøver også å oppsøke andre barn i nærområdet som er hjemme, kanskje be dem inn til oss. Da blir vi voksne kjent med naboene våre også! Vi har flere barn, så det er ikke slik at den ene dagen i uka jeg er hjemme er ren fridag. Heller ukas travleste dag, jeg har masse jeg må ordne den dagen. Både husarbeid og ærend som må gjøres utenfor hjemmet. Men vi klarer å gjøre dette sammen med barna. Jeg lurer på om mange foreldre i dag ikke kan kunsten å leve sammen med barna sine? Man må ikke være pedagog og leke med dem og aktivisere dem hele tiden. Det er morsomt og lærerikt for en to-åring å få eget forkle og søt liten oppvaskkost og få sitte på benken ved siden av mamma og vaske og plaske med sine egne drikkekopper i en liten balje samtidig som mamma vasker resten av oppvasken. Det blir litt mer søl å tørke opp etterpå, men man får gjort jobben -og man kan prate sammen. Jeg blir inspirert av bestemor, fantastisk å se henne i aksjon som barnevakt. Hun oppdro 5 barn og drev gård samtidig. Jeg gir barna små oppgaver de kan gjøre sammen med meg, de elsker å føle seg til nytte. Når de blir lei må vi ta pause og de kan få leke i stedet. Og så står jeg ofte opp tidlig og jobber litt mens de enda sover, og mens yngste sover formiddagshvil løper jeg rett og slett og får gjort så mye som mulig på den tiden. Eller vi kjører bil og gjør unna nødvendige handleturer akkurat da. Hvordan tror dere at de ansatte i barnehagen får gjort alle sine nødvendige ærend og arbeidsoppgaver? De har jo barn rundt seg hele dagen. Anonymous poster hash: b80aa...017 Wow. Stjerneeksempel på supermom! Eller bare en typisk dib-mamma. Ja, jeg har hatt fri fra jobb og sendt barna i bhg. Jeg foretrekker å gjøre ærender alene. Anonymous poster hash: 17ba8...843 Jeg har fått høre det uttrykket før, ja... Mulig jeg rett og slett orker mer enn andre. Jeg blir aldri så sliten at jeg ikke orker å gjøre litt til, og sitter aldri i sofaen og ser TV om kveldene. Det gjør meg bare rastløs. Jeg foretrekker også å gjøre ærender alene, hvis jeg tenker kun på meg selv. Men de må være direkte umulige å utføre eller farlige for barna før jeg velger det alternativet at barna må "på jobb" i barnehagen en hel dag for å få det gjort. En del ego-ærender er det jo mulig å gjøre alene etter barnehagetid også? Eller til og med etter leggetid for de yngste? Man kan handle det meste på kveldstid. Da kan ungene være hjemme sammen med den andre forelderen. Hvis man ikke er aleneforelder da. Mannen min reiser mye i jobben, så jeg vet litt om hvordan det må være. Anonymous poster hash: b80aa...017
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #23 Skrevet 21. august 2014 Ja. Eks den ene fridagene min der jeg var på IKEA store deler av dagen for å kjøpe nytt kjøkken. Da er det faktisk kjekkere for alle parter at barnet er i bhg. Anonymous poster hash: 91faa...ec6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #24 Skrevet 21. august 2014 Nei. Jeg leverer når jeg må for å rekke å komme meg på jobb. Hvis jeg har fri har barnet også fri. Samme hvis pappan har fri. Vi har begge gått midlertidig gått ned til 80 % stilling. Ja, vi merker det økonomisk! Men vi overlever. Vi har ikke fulltidsplass i barnehage. Ved mammaperm har vi levert storesøsken i barnehage ca 2-3 dager i uken, 6 timer hver dag. Helst de dagene det var planlagt morsomme aktiviteter. Hvis de ønsket å være hjemme i stedet fikk de det. Vi prøver også å oppsøke andre barn i nærområdet som er hjemme, kanskje be dem inn til oss. Da blir vi voksne kjent med naboene våre også! Vi har flere barn, så det er ikke slik at den ene dagen i uka jeg er hjemme er ren fridag. Heller ukas travleste dag, jeg har masse jeg må ordne den dagen. Både husarbeid og ærend som må gjøres utenfor hjemmet. Men vi klarer å gjøre dette sammen med barna. Jeg lurer på om mange foreldre i dag ikke kan kunsten å leve sammen med barna sine? Man må ikke være pedagog og leke med dem og aktivisere dem hele tiden. Det er morsomt og lærerikt for en to-åring å få eget forkle og søt liten oppvaskkost og få sitte på benken ved siden av mamma og vaske og plaske med sine egne drikkekopper i en liten balje samtidig som mamma vasker resten av oppvasken. Det blir litt mer søl å tørke opp etterpå, men man får gjort jobben -og man kan prate sammen. Jeg blir inspirert av bestemor, fantastisk å se henne i aksjon som barnevakt. Hun oppdro 5 barn og drev gård samtidig. Jeg gir barna små oppgaver de kan gjøre sammen med meg, de elsker å føle seg til nytte. Når de blir lei må vi ta pause og de kan få leke i stedet. Og så står jeg ofte opp tidlig og jobber litt mens de enda sover, og mens yngste sover formiddagshvil løper jeg rett og slett og får gjort så mye som mulig på den tiden. Eller vi kjører bil og gjør unna nødvendige handleturer akkurat da. Hvordan tror dere at de ansatte i barnehagen får gjort alle sine nødvendige ærend og arbeidsoppgaver? De har jo barn rundt seg hele dagen. Anonymous poster hash: b80aa...017 Wow. Stjerneeksempel på supermom! Eller bare en typisk dib-mamma. Ja, jeg har hatt fri fra jobb og sendt barna i bhg. Jeg foretrekker å gjøre ærender alene. Anonymous poster hash: 17ba8...843 Enig. Jeg tenker dessuten at barna mine har det morsommere i barnehagen enn å henge på slep til butikken etc. De elsker barnehagen. Jeg ser på barnehagen som et pedagogisk tilbud, der barna lærer masse og koser seg. Det er langt mer enn barnepass! Ser ikke at å være med å gjøre ærend eller vaske huset - å henge rundt mamma på "ukas travleste dag" egentlig er et bedre alternativ... Skal man først ha en fridag i uka der barnet er hjemme, syns jeg faktisk det bør være en dag der aktiviteter med barnet er i fokus, ikke en dag man skal ta husvasken og gjøre ærend. Da faller vitsen med å ha barnet hjemme bort for meg. Anonymous poster hash: 76868...092
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #25 Skrevet 21. august 2014 Ja. Jeg er ufør og ser ingen grunn til at mitt barn (som er enebarn) skal straffes av den grunn med å bli en einstøing uten noe sosial trening med jevnaldrende før skolestart. Anonymous poster hash: 4c692...6a6 Jeg reagerer mer om barn av uføre eller sykmeldte IKKE er i barnehagen de fleste hverdager. Jeg vet det er litt enkel tankegang, men jeg tenker at dersom man er frisk nok til å ha unger hjemme hele dagen, er man vel egentlig frisk nok til å jobbe litt også. Joda, en del barn kan være hjemme med syk forelder, men alternativet blir kanskje fort en del tv og pusling for seg selv, mens forelderen må slappe av? Og da er vel barnehage et bedre alternativ. Anonymous poster hash: 76868...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå