Gå til innhold

Er dette greit og ville dere stilt opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon og har også ett barn i barnehage. Min bror og kona har en gutt i som akkurat har startet i barnehage. Kona er arbeidsledig og søker jobber og de forstår ikke at det kan føre til litt logistikkproblemer med bare en bil. Hun søker jobber i hele fylket for de regner med at jeg kan bidra med å hente i barnehage. Min mann jobber skift og føler jeg har nok med ei på 4 og en på 6 mnd på ettermiddagen. Så klart kan jeg stille opp innnimellom, men min bror jobber sent flere ganger i uka

Anonymous poster hash: dce74...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vel stilt opp innimellom, men på fast basis må de jo finne på noe annet. Det er vel ikke helt normalt å forvente at søster henter i barnehagen.

Anonymous poster hash: c73c7...18c

Skrevet

Ja, jeg ville stilt opp med henting noen ganger i uka.

Anonymous poster hash: 7a58f...4dd
Skrevet

En ting er å hjelpe til og bidra når det ikke forventes og tas som en selvfølge.

En annen er også at det er hyggelig når det er et gjensidig gi og ta forhold.

Snakk med de og vær ikke redd for å be om "tjenester" tilbake, for det er aldri hyggelig å føle at en blir brukt og utnyttet.

På en annen side er det jo tantebarnet ditt og kanskje en fin anledning både for deg og barna å knytte sterkere familiebånd til denne nevøen og fetteren.

Skrevet

noen ganger hadde jeg gjort det,men ikke hele tiden

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Man har da nok med sine egne. Evt pass og henting av andres barn skal skje fordi man har lyst og overskudd, ikke pga forventning fra andrepart.

Anonymous poster hash: b8894...3f3

Skrevet

Ja, det hadde jeg faktisk glatt gjort for min bror og tantebarn.

Jeg bare håper at jeg vil ha et så nært forhold til dem at noe slikt ville vært naturlig når han en gang får barn :)

Anonymous poster hash: e9063...015
Skrevet

På fast basis kan de ikke belage seg på at du henter. Hva om dere har andre planer en ettermiddag? eller om deres barn blir sykt og ikke skal ikke barnehage? Nei de må nok finne en annen løsning. Om det skal skje på fast basis bør de i det minste betale deg for jobben.

Skrevet

Jeg hadde med glede stilt opp uten å nøle hvis de bare hadde spurt først. Men å regne med at jeg skal hente flere ganger i uken og lage middag og underholde til de kommer hjem syns jeg blit litt frekt. De renner ikke ned dørene våre når vi trenger hjelp, så å ta det som en selvfølge "bare fordi" jeg er hjemme i permisjon. Syns det er vanskelig nok å lage middag når jeg er alene med mine egne

Skrevet

Hadde stilt opp med glede hvis de hadde spurt. Men om de bare tok det for gitt uten å spørre så hadde jeg nok satt meg litt på bakbeina... Med mindre de tok det for gitt fordi jeg faktisk hadde tilbudt meg først da. :P

Anonymous poster hash: 20617...dbf
Skrevet

Hadde uansett likt å blitt spurt, svaret hadde kommet ann på hvor gammelt barnet er (stor forskjell på 2 og 5 år..) og om det kun var å hente og levere barnet hjemme hos seg selv eller om det skulle blei med inn på middag...?

Anonymous poster hash: 53180...406
Skrevet

Barnet er ett år og skal være med oss hjem til foreldrene kommer fra jobb. Så det er middag også ja

Skrevet

Jeg hadde stilt opp for en periode om deres økonomiske situasjon gjorde at de ikke hadde mulighet til å ha en bil til. Gjorde de det for å spare penger til sydentur eller fet sparekonto hadde jeg i grunnen forlangt å fått litt betalt. Ellers hadde jeg følt meg utnyttet. Men jeg hadde sagt gitt de en liten lekse om de tok det for gitt, det var dette med å bli utnyttet, jeg lar meg ikke utnytte, men samtidig kan jeg godt ofre litt for å være til hjelp for de som trenger det.

Skrevet

Jeg synes det er mye forlangt at du skal hente og ha barnet på fast basis flere timer flere dager i uken.

Jeg er også hjemme i permisjon, og da min yngste var 4 mndr hadde jeg IKKE orket å ha en ekstra 1-åring hjemme flere ettermiddager i uken! Men nå er permisjonen snart slutt, så nå stiller jeg opp og henter nevøen min tidlig samtidig med min eldste (de går i samme barnehage, og nevøen min er akkurat 12 mndr og begynte i barnehagen nå i august). Da henter jeg mellom 2 og 3, og en av foreldrene henter nevøen min ca kl 4. Da venter jeg med å lage middag til mannen min er kommet hjem og nevøen hentet. Det er ikke aktuelt å stresse med å lage middag med 3 barn under 3 i hus;-)

Anonymous poster hash: 1272c...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...