Gå til innhold

Influensa: Hvor lenge er man smittsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt influensa i et par dager, men det verste var over igår. Forsvant like fort som det kom egentlig. Føler meg rimelig bra, bare litt snørrete igjen, som en helt vanlig forkjølelse.

Kunne tenkt meg å dratt på besøk til ei venninne med baby på bare 3 uker, men vet ikke om det er forsvarlig, om jeg enda er smittebærer.

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 5d30e...210
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet i allefall en uke med å besøke babyen. Du skal være helt symptomfri i 48 timer (to døgn)

Anonymous poster hash: 42d08...d9b
Skrevet

Du har nok ikke influensa. Den kommer ikke før aller tidligst i slutten av desember. En forkjølelse der i mot. Hold deg unna i en til to uker.

Hilsen farmasøyt

Anonymous poster hash: cccd0...85a

Skrevet

Da får jeg holde meg hjemme. Takk for svar :)

Skrevet

Spurte sykehuset en gang om dette. Babyen er ikke utsatt for smitte de første ukene. Mor derimot kan bli smittet.

Anonymous poster hash: eea16...224

Skrevet

Hva er greia med at alle tror de har influensa rett som det er?? Et par dagers forkjølelse i august er altså ikke influensa det nei!

Anonymous poster hash: 13172...53f

Skrevet

Influensasesongen har ikke kommet så om du har det bør du kontakte legen så det blir rapportert videre. Forkjølelse heter det du har. Og det er ikke farlig, men ville ventet noen dager.

Anonymous poster hash: e3ae8...eb9

Skrevet

Et og anna influensatilfelle ser en hele året, men de fleste er som regel bare forkjøla. Men å si at det ikke eksisterer influensa på sommeren er bare tull. Folk kan ha blitt smittet ute på reiser eller ha blitt smittet av noen som har vært ute å reist. Influensasesongen er på ulike tidspunkt rundt om i verden.

Anonymous poster hash: 41a55...15b
Skrevet

Jeg fikk påvist influensa i begynnelsen av juli.. Så er influensa om sommeren også altså.. Ikke hadde jeg vært ute og reist heller.

Anonymous poster hash: 779fe...883

Skrevet

Det var iallefall mer enn en forkjølelse, med verk i hele kroppen, og tette bihuler. 

Influensa eller ei....

Skrevet

Influensa kan man få hele året. Den har en topp i desember.

Lurt å vite hva man prater om. :P

Skrevet

Det var iallefall mer enn en forkjølelse, med verk i hele kroppen, og tette bihuler.

Influensa eller ei....

Fortsatt bare en forkjølelse

nhi.no/forside/forskjellen-pa-influensa-og-forkjolelse-27238.html

Hilsen farmasøyt

Skrevet

Influensa eller ei....Anonymous poster hash: 5d30e...210

Hilsen farmasøytAnonymous poster hash: cccd0...85a

Jepps! "Typisk for influensa er høy feber og høy grad av sykdomsfølelse i nærmere én uke. Ofte trenger man ytterligere en uke på å komme til hektene igjen."

Anonymous poster hash: 13172...53f

Skrevet

Helt greit, jeg gir meg :) Da har jeg bare vært godt forkjølet da :)

Men da må jeg si at jeg er veldig immun mot det meste, da dette faktisk er det sykeste jeg har vært i hele mitt voksne liv. Trodde virkelig dette var mitt første møte med influensaen som alle hyler om år etter år :P

Jeg kan bli litt snørrete om vinteren gjerne, noe som er det jeg anser som forkjølelse, men der ser en hva jeg visste.

Skrevet

Influensa eller ei....

Hilsen farmasøyt

Haha. Du er teit.

Hilsen Revisor.

Skrevet

Helt greit, jeg gir meg :) Da har jeg bare vært godt forkjølet da :)

Men da må jeg si at jeg er veldig immun mot det meste, da dette faktisk er det sykeste jeg har vært i hele mitt voksne liv. Trodde virkelig dette var mitt første møte med influensaen som alle hyler om år etter år :P

Jeg kan bli litt snørrete om vinteren gjerne, noe som er det jeg anser som forkjølelse, men der ser en hva jeg visste.

Jeg har hatt influensa en gang(44år), og da var jeg sikker på at jeg skulle ryke med. Så syk har jeg kun vært en gang senere, og da hadde jeg et alvorlig anfall av astma pga forkjølelse. Man kan bli godt syk av forkjølelse, men idet man faktisk får influensa, kjenner man forskjellen. Fortsatt god bedring. :hug:

Skrevet

Jeg har hatt vanlig influensa en gang i mitt liv, og da lurte jeg aldri på hva det var. Jeg har også vært kraftig forkjøla noen ganger, noen ganger bare snørrete eller sår hals, andre ganger med feber og kroppsverk.

Svineinfluensa hadde jeg også, det var som en kort men kraftig forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...