bIomstre Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Jeg er som kjent på jakt etter nye hobbyer, og i følge troverdige amerikanske nettsider er det egen blogg jeg bør starte med! Navnet er klart, innholdet er usikkert, men hvordan kommer man i gang? Vet jo noen av dere har hatt noen små bloggførsøk, så, fortell, fortell!
frk Nilsen Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg har blogg, men den ligger brakk Har så mye annet å henge fingrene i for tiden at den samler støv. Har ikke gitt den helt opp enda, kan hende jeg får ånden og lysten over meg igjen Har du bestemt deg for hvilken type? Mat, interiør, råååsa, trening, mamma, politikk etc? Eller bare som en slags dagbok, der du tar for deg det som måtte passe deg den dagen? Min var/er vel mer som dagbok/mat/mamma/trening/interiør - altså ikke mye rød tråd
bIomstre Skrevet 21. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2014 Jeg har blogg, men den ligger brakk Har så mye annet å henge fingrene i for tiden at den samler støv. Har ikke gitt den helt opp enda, kan hende jeg får ånden og lysten over meg igjen Har du bestemt deg for hvilken type? Mat, interiør, råååsa, trening, mamma, politikk etc? Eller bare som en slags dagbok, der du tar for deg det som måtte passe deg den dagen? Min var/er vel mer som dagbok/mat/mamma/trening/interiør - altså ikke mye rød tråd Har du? Får jeg link på pm? Det må nok i hovedsak bli en matblogg, selv om det er mange av de fra før... Ser for meg et tema hver mnd, med 2-3 inlegg i uka når jeg kommer skikkelig i gang. Hvis jeg først skal prøve må jeg i allefall ha amibisjoner! Hvilken platform har du valgt og hva er du fornøyd/missfornøyd med?
ms.Pond Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 (endret) Åååh da vil jeg følge din matblogg! Jeg har to matblogger *kremt* men de ligger begge brakk nå. Har ikke tid eller energi til å følge opp, dessverre. Hvis jeg kan få IKKE-anbefale en bloggmotor, så vil det være blogg.no. Den er helt grei, enkel å bruke og grei i utforming, men dersom du en dag bestemmer deg for å flytte bloggen til et annet sted, f.eks ditt eget domene, så slår det seg helt vrangt, og det går rett og slett ikke an å flytte innleggene annet enn ved å kopiere de ett og ett og legge de inn som nye innlegg på den nye siden. Veldig trasig, og noe som er grunnen til at jeg har to blogger. blogspot.com har jeg derimot utmerket erfaring med. Kanskje hakket mer knotete å sette opp dersom du ikke vil bruke en standardmal, men absolutt verdt det. Brukervennlig og innstillt på å hjelpe de som ønsker å transportere innleggene, f.eks til en sikkerhetskopi på pcn. Endret 21. august 2014 av mama foodie
bIomstre Skrevet 21. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2014 Åååh da vil jeg følge din matblogg! Jeg har to matblogger *kremt* men de ligger begge brakk nå. Har ikke tid eller energi til å følge opp, dessverre. Hvis jeg kan få IKKE-anbefale en bloggmotor, så vil det være blogg.no. Den er helt grei, enkel å bruke og grei i utforming, men dersom du en dag bestemmer deg for å flytte bloggen til et annet sted, f.eks ditt eget domene, så slår det seg helt vrangt, og det går rett og slett ikke an å flytte innleggene annet enn ved å kopiere de ett og ett og legge de inn som nye innlegg på den nye siden. Veldig trasig, og noe som er grunnen til at jeg har to blogger. blogspot.com har jeg derimot utmerket erfaring med. Kanskje hakket mer knotete å sette opp dersom du ikke vil bruke en standardmal, men absolutt verdt det. Brukervennlig og innstillt på å hjelpe de som ønsker å transportere innleggene, f.eks til en sikkerhetskopi på pcn. Takk for erfaringer! Jeg har jo allerede fulgt med på dine blogger Håper du får tilbake energien og kan starte litt igjen. Hjemmlaget babymat? Blogspot er en av de jeg tenker å sjekke ut, samt wordpress. Det er vel de to jeg har hørt godt om til nå. Også spørs det om jeg må ha meg et fotokurs...
frk Nilsen Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Jeg bruker blogspot, veldig gerit og enkelt Ville nok brukt det eller wordpress. Sender deg på PM, som sagt den ligger brakk er vel godt over 2 år diden forrige innlegg
bIomstre Skrevet 21. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2014 Følger det med eget bilderedigeringsprogram på de bloggplatformene? Eller hvordan gjør man det der... Få bildene merket med navn f.eks. Skikkelig grønnskolling altså!
frk Nilsen Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Jeg har lastet opp mine bilder fra picasa, der jeg allerede har redigert dem og lagt på vannmerke. Med blogpost, kan du poste direkte via picasa
Iiiiik Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Jeg har også en på blogspot, synes det fungerer bra. Bokanmeldelser og mat iblandet litt strikking og preik.
bIomstre Skrevet 21. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2014 3xblogspot der altså! Bokanmeldelse ja, min eneste er vel særoppgaven på vgs... Men du Iiiiik, det ordtaket ditt skal jeg ha i mente i disse dager!
ms.Pond Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Håper det blir litt babymat og annet etterhvert, når jeg klarer å lage mer avanserte retter enn tomatsuppe og lasagne Savner bloggelivet litt, eller snarere det å lage noe nytt, smake nye ting og prøve og feile over gryter og panner. Har du bilderedigeringsprogram på pcn kan du fint laste bildene direkte opp fra pc. Eller fra dropbox eller lignende, tror jeg. Forresten usikker på det, det er jo en passordbeskyttet side, så mulig du må laste de ned på pc først, før du får mulighet til å dele de på bloggen. Jeg har ikke vært så flink med bilder, burde absolutt hatt fotokurs, ser stor forskjell på blogger som har fine bilder og blogger som ikke har (som min *kremt*). Og så var det dette med tålmodighet, særlig når det sitter to skrubbsultne karer og venter på å få spise mens mamma skal flakse rundt med speilrefleksen og ta bilde av middagen. Haha, poppis. Og så kan du legge ut sånn fin "pin it" knapp, som gjør at folk enkelt kan adde sidene dine til pinterest!
amandine Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 HMMMMMMMMM.....jeg henger meg på her! Send gjerne linker til meg også på pm! Dette er noe jeg har ruget på i flere år.. Og jeg skulle gjort noe med det før, for nå har jeg mistet kokeboken min, tror jeg.. Tenk om alle oppskriftene mine hadde ligget på nettet...
bIomstre Skrevet 22. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2014 HMMMMMMMMM.....jeg henger meg på her! Send gjerne linker til meg også på pm! Dette er noe jeg har ruget på i flere år.. Og jeg skulle gjort noe med det før, for nå har jeg mistet kokeboken min, tror jeg.. Tenk om alle oppskriftene mine hadde ligget på nettet... Jaa, vi tar en blogg-studie-uke sammen! N.Y?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Jeg henger meg på blogspot - bruker samme selv! Og slenger meg på picasa! Photoshop elements er også bra, koster en tusenlapp, men veldig mye billigere enn fullskala Photoshop. Dog det spørs hva man skal vise bilder av - på min er jeg mer avhengig av gode bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå