Gå til innhold

Har mamma et alkoholproblem? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er en snill og rolig dame på 52. Aldri syk, holder seg ung og er flink å holde både hus og jobb.

Men... hun drikker mellom 3 og 6 øl hver eneste dag. Det første hun gjør når hun kommer hjem, er å åpne en øl. 

Det siste hun gjør før hun sover, er å ta en øl. Og hver dag kjøper hun nye sekspakninger. 

Mine søsken og jeg begynte nylig å tenke over det, at hun drikker faktisk mye. Og det har hun alltid gjort. Hun er sjeldent full, men drikker mye.

Vi har aldri reagert på det, siden det er "normalt" for oss. Men, det har plutselig slått oss at det er jo ingenting normalt med å drikke opptil 6 øl hver eneste dag? 365 dager i året?

Som sagt, hun drikker seg jo ikke full. Hun bare nyter alkoholen, og det er jo forsåvidt ok. Men det blir likevel mye? Det er jo noen liter per dag?

I dag spiste hele familien ute på restaurant, og plutselig jager hun meg avgårde før jeg i det hele tatt har spist opp maten min, fordi kl var 19:45 og hun måtte ha øl før salget stengte. Hun hadde kun 2 pils hjemme i huset.

Og en gang glemte min far å kjøpe med seg øl hjem. Og hun ble rasende.

Ja, jeg ser selv hva jeg skriver. Og jeg svarer vel på mitt eget spørsmål.

Men når det nytes, uten å få rus av det, er det da like ille som å måtte bli full hver dag?

Eller hva sies?

Anonymous poster hash: ecd1b...891
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun MÅ ha det er det et problem ja.

Anonymous poster hash: 8473a...06a
Skrevet

Alkoholikere tåler alkohol bra og opptrer derfor ikke som fulle. Å drikke så mye øl hver dag er veldig belastende for leveren. Det høres absolutt ut som hun har et alkoholproblem utfra det du beskriver

Anonymous poster hash: 3475f...6bb

Skrevet

Ja, når man må få sin "daglige dose" og får panikk fordi man er tom, da er det et problem....

Anonymous poster hash: 68582...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...