☆☆☆ Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Klart det; LinkedIn er noko tull far min stadig sender meg lenker til, og som eg aktivt ignorerar då eg har nok brukarkontoar rundtom.
bIomstre Skrevet 20. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2014 Hi,hi, jeg har også ignorert til nå. Men hvis jeg skal forberede meg til å bli jobbsøker så kan det kanskje være lurt med en konto?
frk Nilsen Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 I følge mannen min er det gull verdt, jeg klarer ikke helt å være enig. Sikkert fordi jeg ikke har vært der siden jeg lagde profilen i 07 Men jeg får stadig vekk invitasjoner av folk som vil være i nettverket mitt
Iiiiik Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Jeg har en profil, men har aldri brukt den. Skammer meg litt når foreldre fra barnas klasser og sånt vil være i nettverket mitt og jeg ikke aksepterer. Ikke fordi jeg ikke vil ha dem der (det er det jeg frykter at de tror), men fordi jeg ikke bruker det i det hele tatt. Mannen som lever i konsulentbransjen bruker det aktivt og mener det er veldig viktig.
frk Nilsen Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Mannen som lever i konsulentbransjen bruker det aktivt og mener det er veldig viktig. Mannen min jobber innen IT, er nok der det ligger.... Selv holder jeg meg til trauste staten Tror ikke jeg kan passordet en gang
Iiiiik Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Ja, det er noe med det. Er da ingen i min bransje som er opptatt av nettverket mitt.
bIomstre Skrevet 20. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2014 Da hører jeg på mennene, nettverksbygging er herved min nye hobby!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Hyggelig å høre at det er andre som jobber i den statlige kverna her Jeg er også på dette LinkedIn og får invitasjoner fra folk jeg aldri har hørt om før eller møtt. Har vært noe tvilende - er det som en business venneforespørsel på face? Altså hvorfor vil du være min bisniss venn når vi aldri har møttes eller trolig kommer ikke til å gjøre det heller? Eller er det fordi du ser hvor jeg jobber og således ønsker å dra nytte av det? Blir ikke helt klok og har forholdt meg rimelig rolig innen denne delen av internettet..
amandine Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Hi,hi, jeg har også ignorert til nå. Men hvis jeg skal forberede meg til å bli jobbsøker så kan det kanskje være lurt med en konto? Jeg tror at i din situasjon og med din plattform i markedet er det nok greit å være LinkedIn, det kan nok være mange potensielle ditt og datt som snuser rundt. Han jeg deler aviser med er jo i samme delen av greiene(uten å bli markeds-spesifikk) og selv om han synes det er noe stort tull og vas så er det vel ikke tvil om at det kan være nytte i det feks ved nyansettelser. Han med den andre delen av avisen(jeg starter alltid med del to, dødsannonsene, han med økonominyhetene) har et ufattelig stort nettverk uten linkedin, så han bruker det kun innimellom for å kikke og holde oversikten over hva som beveger seg.) I min bransje derimot er vi ikke helt der;-), vi holder mer oversikt over dødsannonsene ha ha ha
bIomstre Skrevet 21. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2014 Kan vel ikke skade i allefall, og tid får jeg jo nok av... Har mennene som driver med nyansettelser noen tips til hvordan en god profil bør se ut da? Hva er akkurat passe med info å gi, og hvor mye skal man skryte av seg selv.... Og ikke minst, hvor mye kløft bør jeg ha på bildet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå