Gå til innhold

Følelse av at babyen faller ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med 2.mann, sånn rundt 26 uker på vei, og har nylig begynt på jobb igjen etter en lang ferie. Kjenner nå at gravidformen virkelig ikke er på topp, men er i ny jobb, så satser på at det går seg til.

Det som er er at jeg går og står mye på jobb, og på slutten av arbeidsdagen har jeg veldig vondt i magen. Ikke rier og kynnere vondt, mer som intenst gangsperr og følelsen av at magemusklene ikke klarer å holde livmora på plass. I tillegg får jeg en følelse av at babyen faller ut.

Jeg skjønner jo at den ikke gjør det. Men det kjennes virkelig ut som hun stikker ut en arm. Og det er temmelig ekkelt.

Jeg lurte derfor på om det er noen andre som har hatt den følelsen, og hva som hjalp?

Anonymous poster hash: 06cda...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at flere føler det samme, det kalles nedpress. Kontakt fødeavdelingen for en sjekk for å dobbeltsjekke at alt er bra! Mest sannsynlig er det bare en følelse :)

Anonymous poster hash: e1e21...8af

Skrevet

Nedpress er svært vanlig. Hadde det siden uke 23 sist gang.

Er det kun det, er det ikke noe vits i å ringe føden. De kommer bare til å si at deg er helt normalt.

Anonymous poster hash: 2f7b1...8e9

Skrevet

Jeg er også i uke 26. Jeg har bekkenløsning og plages mye med rygg osv. Jeg og samboer var å gikk tur i dag, jeg ble sliten og fikk vondt så vi måtte snu. jeg sa faktisk til samboeren tidligere i dag at det kjentes ut som at babyen skulle falle uten i tillegg blei jeg kjempe øm og hoven nedentil.

Så det er normalt og ingenting å bekymre seg over?

Anonymous poster hash: 71425...23a

Skrevet

Jeg er gravid med 2.mann, sånn rundt 26 uker på vei, og har nylig begynt på jobb igjen etter en lang ferie. Kjenner nå at gravidformen virkelig ikke er på topp, men er i ny jobb, så satser på at det går seg til.

Det som er er at jeg går og står mye på jobb, og på slutten av arbeidsdagen har jeg veldig vondt i magen. Ikke rier og kynnere vondt, mer som intenst gangsperr og følelsen av at magemusklene ikke klarer å holde livmora på plass. I tillegg får jeg en følelse av at babyen faller ut.

Jeg skjønner jo at den ikke gjør det. Men det kjennes virkelig ut som hun stikker ut en arm. Og det er temmelig ekkelt.

Jeg lurte derfor på om det er noen andre som har hatt den følelsen, og hva som hjalp?

Anonymous poster hash: 06cda...b5f

Jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor/føden for en sjekk. Det er sikkert ingen grunn til bekymring, men jeg har opplevd noe som ligner det du beskriver. Jeg hadde noe de kalte stille åpning, der fødselen var igang uten rier eller smerte.

Anonymous poster hash: 7581c...290

Skrevet

Med andremann fikk jeg intens nedpress fra uke 29. Svært ubehagelig, og føltes som det aldri gikk over.

Anonymous poster hash: 077e0...131

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...