Gå til innhold

Matpakke i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har akkurat startet i en barnehage hvor de må ha med mat til alle måltider! Han skal spise frokost der i tillegg.. Han må da ha med frokost, lunsj og gjerne en skive eller noe til å supplere frukten de får servert 14

Men de vil at alt skal i en matboks..

Har kjøpt en stor en på IKEA, og har masse små bokser osv - men jeg sliter likevel med å få alt oppi!

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: ab507...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en 2 liters isboks om du har :) De er praktiske, rommer mye og koster ikke stort :D

Skrevet

Datteren min har 3 skiver i matboksen, noen ganger et polarbrød i tillegg, det er det plass til i en helt vanlig matboks fra bokhandelen/lekebutikken (med prinsesser på ;)).

Hun spiser en skive klokken 9, to skiver klokken ett også har hun i tillegg med en yoghurt hun kan spise når det passer seg sånn.

Hun har en skive her hjemme i halv syv-syv tiden før vi går da.

Anonymous poster hash: 2600f...6d3
Skrevet

Glad barna får 3 måltider i barnehagen når jeg leser dette...

Anonymous poster hash: 4779c...0e2

Skrevet

Brukar heilt vanlig matboks, yoghurten blir lagt ved sida av (leggast i eiga korg i kjøleskapet i bhg).

Skrevet

Jeg vil liksom at han gjerne skal ha noe annet en brød til frokost - hvis ikke blir det 3 brødmåltider i løpet av dagen.. Så da må jeg ha en liten boks med litt frokostblanding oppi!

Og så minst 3 skiver + en yoghurt eller en smoothie + gjerne noe grønnsaker eller noe..

Skrevet

Hva,får dere ingen mat i barnehagen??Betaler dere ikke kostpenger?Noe må jo være galt her, de kan vel ikke forvente at dere skal ta med alle måltider hver dag vel??

Anonymous poster hash: b0dc7...b12
Skrevet

Høres dårlig ut! Maten blir jo ikke god når den ligger i flere timer! I bhg til datter mi har hun med frokost og de baker og får varm mat og griller på tur osv. Pluss fruktmåltid. Er det familiebarnehage eller?

Anonymous poster hash: 1abff...651

Skrevet

Hva,får dere ingen mat i barnehagen??Betaler dere ikke kostpenger?Noe må jo være galt her, de kan vel ikke forvente at dere skal ta med alle måltider hver dag vel?? Anonymous poster hash: b0dc7...b12

De får frukt! Betaler selvfølgelig ikke kostpenger nei!

Og jo, vi må ta med alle måltider hver dag.. Frokost hvis de leveres så tidlig, lunsj og eventuelt en skive hvis de trenger de i tillegg til frukt kl 14

Helt vanlig stor kommunal barnehage

Skrevet

Her jeg bor er det noen få private barnehager som serverer mat, men alle de kommunale barnehagene sluttet med det da maxprisen kom.

Her har vi med matpakker til alle måltidene, men de spiser bare to måltider da, klokken 9 og klokken 13 + frukt klokken 15.

Maten blir da ikke vond av å ligge heller, de har jo kjølerom som matboksene står på. Jeg vet ikke om annet og synes det fungerer helt greit med matpakke, ungene får noe de liker hver dag og vi bestemmer hva de skal spise. Middag/varmmat ønsker jeg ikke i barnehagen, middag spiser vi jo hjemme hele familien klokken 17.

Trenger ikke være så fancy heller, i dag hadde 4-åringen min med en skive med leverposte, en skive med salami og en skive med servelat. I tillegg hadde hun en klase druer og en stor tomat. 

Fruktmåltidet klokken 15 får de i barnehagen.

Anonymous poster hash: 2600f...6d3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi betaler kostpenger og får frukt og melk. Nå er min bare 1 år, så han har med polarbrød og grøt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...