Gå til innhold

Mister jeg nå, uke19


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har siste dagene hatt regel messige og uregelmessige kynnere nå blitt ille vondt og blør litt. Ikke mye men er litt i trusa. Føler nedpress og at jeg må tisse men må ikke tisse

 

Anonymous poster hash: fe289...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt føden! Slikt skal ikke skje så langt på vei som du er.

Skrevet

Burde vel dra til legevakta? Husker da jeg gikk gravid hadde jeg blod i doskåla. Var usikker om det kom fra rumpa eller det andre. Fikk ultralyd med engang. Heldigvis var det rumpa :P hadde ei kollega for litt sia som bløde regelmessig fra uke 19. Ble nøye oppfulgt pga det. Men det var ingenting galt :)

Skrevet

Du må komme deg til føden jente!

Kan hende det er begynnende fødsel, som kan hindres/utsettes hvis det gjøres diverse tiltak. 

Har en venninne som gikk i fødsel i uke 20. Ble innlagt på sykehuset og måtte ligge strak ut. Det var livmorhalsen hennes som var svak så de satt på et strikk eller noe i den duren. 

Du vil ikke føde hjemme i uke 19. Det kan det bli komplikasjoner ut av.

 



Anonymous poster hash: 22cee...3b4
Skrevet

Sier som de andre. Kom deg til sykehuset.

Dette kan stoppes.

 

Anonymous poster hash: c5cad...111

Skrevet

Ringte sykehuset og fikk beskjed at de ikke tar inn før etter ordinær ultralyd, og den har jeg ikke før i morgen:( hi her

 

Anonymous poster hash: fe289...96d

Skrevet

Få mannen til å ringe og si at dere er på vei. Mener å ha hørt fra en sykepleier at ikke de kan avvise deg om du står på trappen...



Anonymous poster hash: 6d394...d96
Skrevet

Ringte sykehuset og fikk beskjed at de ikke tar inn før etter ordinær ultralyd, og den har jeg ikke før i morgen:( hi her

 

Anonymous poster hash: fe289...96d

Ring legevakta. Eller bare dra inn til føden å si du skal ha hjelp. Eller ring det sykehuset som ligger nest nærmest deg.
Skrevet

Er det rier eller kynnere du har? Gir de seg om du tar en dusj, skifter stilling ol?
Dra på legevakten om de ikke tar deg inn på føden, så kan det hende de sender deg videre. Evt at de kan gi deg en ul, si deg hva som skjer, sånn at de tar deg inn på føden om du trenger riehemmere



Anonymous poster hash: 6d394...d96
Skrevet

Dra opp til legevakt, føden ikke dra før de hjelper deg!

Skrevet

Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig.

Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik.

 

Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg.

 

Anonymous poster hash: 7f55b...698

Skrevet

Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig.

Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik.

 

Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg.

 

Anonymous poster hash: 7f55b...698

Hvilket sykehus er dette? På St. Olavs tar føden over fra uke 16.

 

Anonymous poster hash: 9d814...5b4

Skrevet (endret)

Får du komme inn til føden så tidlig da? Trodde bare det var ved alder levedyktig foster.. Uke 22-23.
Tror du må ta kontakt med gynekologisk avdeling ved sykehuset, jeg ville ringt.
Jeg gjorde det i uke 18 etter en kollisjon da jeg ikke kjente liv lenger.
Jeg ble tatt inn ig undersøkt med ultralyd osv

Endret av Leirha ønsker nr4
Skrevet

Jeg kom til fødeavdelingen på Rikshospitalet på uke 22+5 og fikk beskjed om at de ikke gjorde noe for å stoppe en evt, fødsel før uke 23.. Og at jeg skulle ha dratt til legevakten i stedet.. Heldigvis var det falsk alarm og alt var bra med den lille, som fortsatt er i magen flere uker etterpå :)

 

Anonymous poster hash: b15cb...c28

Skrevet

Dra på legevakta!!



Anonymous poster hash: 357c1...deb
Skrevet

Jeg ville dratt på legevakten bare for å være på den sikre siden!



Anonymous poster hash: 11ae6...bcd
Skrevet

Ring legevakt om du blør!! Her jeg bor får man alltid komme til en undersøkelse om man blør når man er nesten halvveis!!

 

Anonymous poster hash: c2973...0ae

Skrevet

Herregud. Hvorfor kan de ikke ta deg inn om det er EN dag til OUL?

Lykke til! Stå på ditt. Du skal inn!

 

Anonymous poster hash: 01c92...bf6

Skrevet

Hvordan går det, HI??



Anonymous poster hash: 357c1...deb
Skrevet

Hei. Går helt ok, fortsatt vondt fikk samme beskjeden på legevakten:/ har ul i morgen tidlig så håper det går bra fram til da og hører med de. Takk for tilbakemeldinger :) HI

 

Anonymous poster hash: fe289...96d

Skrevet

 

Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig.

Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik.

 

Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg.

 

Anonymous poster hash: 7f55b...698

Hvilket sykehus er dette? På St. Olavs tar føden over fra uke 16.

 

Anonymous poster hash: 9d814...5b4

 

Dette er Oslo-sykehusene. Du "tilhører" ikke føden før etter OUL, men man får ikke abortere på føden før det er snev av levedyktighet, og da sier de uke 23. Det er gynekologisk avdeling som tar seg av.

 

Jeg ble selv lagt på føden da jeg mistet grunnet plassmangel på gyn. Det å ligge på føden når du er halvveis og føde ut er en svær stor ekstrabelastning for du hører veldig godt hva som skjer på en fødeavdeling. Det å dra tomhendt er faktisk helt jævlig når du ser alle andre med små nurk. Det er denne psykiske belastningen de vil du skal slippe før uke 23 da det er en abort og ikke dødfødsel. De jobbet veldig med meg og JM var super profesjonell, men kunne virkelig ønske jeg ble lagt på gyn i stedet.

 

Men HI; dette her går sikkert veldig bra! Du har jo OUL i morgen, så da er det uansett veldig kort tid til. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 7f55b...698

Skrevet

Tenker på deg, HI. Lykke til i morgen :)

Skrevet

Lykke til idag HI!

 

Anonymous poster hash: 8ebdc...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...