Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Hei. Har siste dagene hatt regel messige og uregelmessige kynnere nå blitt ille vondt og blør litt. Ikke mye men er litt i trusa. Føler nedpress og at jeg må tisse men må ikke tisse Anonymous poster hash: fe289...96d
Fullrulle86 Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Jeg ville ringt føden! Slikt skal ikke skje så langt på vei som du er.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Burde vel dra til legevakta? Husker da jeg gikk gravid hadde jeg blod i doskåla. Var usikker om det kom fra rumpa eller det andre. Fikk ultralyd med engang. Heldigvis var det rumpa hadde ei kollega for litt sia som bløde regelmessig fra uke 19. Ble nøye oppfulgt pga det. Men det var ingenting galt
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Du må komme deg til føden jente! Kan hende det er begynnende fødsel, som kan hindres/utsettes hvis det gjøres diverse tiltak. Har en venninne som gikk i fødsel i uke 20. Ble innlagt på sykehuset og måtte ligge strak ut. Det var livmorhalsen hennes som var svak så de satt på et strikk eller noe i den duren. Du vil ikke føde hjemme i uke 19. Det kan det bli komplikasjoner ut av. Anonymous poster hash: 22cee...3b4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Sier som de andre. Kom deg til sykehuset. Dette kan stoppes. Anonymous poster hash: c5cad...111
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Ringte sykehuset og fikk beskjed at de ikke tar inn før etter ordinær ultralyd, og den har jeg ikke før i morgen:( hi her Anonymous poster hash: fe289...96d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Få mannen til å ringe og si at dere er på vei. Mener å ha hørt fra en sykepleier at ikke de kan avvise deg om du står på trappen... Anonymous poster hash: 6d394...d96
Sint naken biltyv Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Ringte sykehuset og fikk beskjed at de ikke tar inn før etter ordinær ultralyd, og den har jeg ikke før i morgen:( hi her Anonymous poster hash: fe289...96d Ring legevakta. Eller bare dra inn til føden å si du skal ha hjelp. Eller ring det sykehuset som ligger nest nærmest deg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Er det rier eller kynnere du har? Gir de seg om du tar en dusj, skifter stilling ol?Dra på legevakten om de ikke tar deg inn på føden, så kan det hende de sender deg videre. Evt at de kan gi deg en ul, si deg hva som skjer, sånn at de tar deg inn på føden om du trenger riehemmere Anonymous poster hash: 6d394...d96
Mamma_til_2 Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Dra opp til legevakt, føden ikke dra før de hjelper deg!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig. Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik. Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg. Anonymous poster hash: 7f55b...698
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig. Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik. Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg. Anonymous poster hash: 7f55b...698 Hvilket sykehus er dette? På St. Olavs tar føden over fra uke 16. Anonymous poster hash: 9d814...5b4
Leirha Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 (endret) Får du komme inn til føden så tidlig da? Trodde bare det var ved alder levedyktig foster.. Uke 22-23.Tror du må ta kontakt med gynekologisk avdeling ved sykehuset, jeg ville ringt.Jeg gjorde det i uke 18 etter en kollisjon da jeg ikke kjente liv lenger.Jeg ble tatt inn ig undersøkt med ultralyd osv Endret 20. august 2014 av Leirha ønsker nr4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Jeg kom til fødeavdelingen på Rikshospitalet på uke 22+5 og fikk beskjed om at de ikke gjorde noe for å stoppe en evt, fødsel før uke 23.. Og at jeg skulle ha dratt til legevakten i stedet.. Heldigvis var det falsk alarm og alt var bra med den lille, som fortsatt er i magen flere uker etterpå Anonymous poster hash: b15cb...c28
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Dra på legevakta!! Anonymous poster hash: 357c1...deb
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Jeg ville dratt på legevakten bare for å være på den sikre siden! Anonymous poster hash: 11ae6...bcd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #17 Skrevet 20. august 2014 Ring legevakt om du blør!! Her jeg bor får man alltid komme til en undersøkelse om man blør når man er nesten halvveis!! Anonymous poster hash: c2973...0ae
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Herregud. Hvorfor kan de ikke ta deg inn om det er EN dag til OUL? Lykke til! Stå på ditt. Du skal inn! Anonymous poster hash: 01c92...bf6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Hvordan går det, HI?? Anonymous poster hash: 357c1...deb
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Hei. Går helt ok, fortsatt vondt fikk samme beskjeden på legevakten:/ har ul i morgen tidlig så håper det går bra fram til da og hører med de. Takk for tilbakemeldinger HI Anonymous poster hash: fe289...96d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #21 Skrevet 20. august 2014 Du kommer ikke inn på føden før OUL nei. Du blir henvist til legevakt. De er nødt til å hjelpe. Du legges inn på gynekologisk dersom det er noe siden barnet ditt ikke er levedyktig. Jeg har nemlig mistet rundt da, og da fortalte de at rutinene var slik. Men dra på legevakta. Vakthavende gynekolog vil ta UL av deg. Anonymous poster hash: 7f55b...698 Hvilket sykehus er dette? På St. Olavs tar føden over fra uke 16. Anonymous poster hash: 9d814...5b4 Dette er Oslo-sykehusene. Du "tilhører" ikke føden før etter OUL, men man får ikke abortere på føden før det er snev av levedyktighet, og da sier de uke 23. Det er gynekologisk avdeling som tar seg av. Jeg ble selv lagt på føden da jeg mistet grunnet plassmangel på gyn. Det å ligge på føden når du er halvveis og føde ut er en svær stor ekstrabelastning for du hører veldig godt hva som skjer på en fødeavdeling. Det å dra tomhendt er faktisk helt jævlig når du ser alle andre med små nurk. Det er denne psykiske belastningen de vil du skal slippe før uke 23 da det er en abort og ikke dødfødsel. De jobbet veldig med meg og JM var super profesjonell, men kunne virkelig ønske jeg ble lagt på gyn i stedet. Men HI; dette her går sikkert veldig bra! Du har jo OUL i morgen, så da er det uansett veldig kort tid til. Lykke til Anonymous poster hash: 7f55b...698
Mother Gothel Skrevet 20. august 2014 #23 Skrevet 20. august 2014 Tenker på deg, HI. Lykke til i morgen
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #25 Skrevet 21. august 2014 Lykke til idag HI! Anonymous poster hash: 8ebdc...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå