Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Har leid ut til en stille og rolig mann lenge, men har nå fått en ung student. Hun har sendt sms om noe hver dag siden hun flyttet inn. Første fikk hun ikke internettet til å virke (hun hadde valgt feil nett på listen over nettverk), så var det at hun hadde klart å rive ned papirholderen på badet og om vi kunne både kjøpe ny og henge den opp. Gjorde det siden jeg ikke kunne vite om det var slitasje etter han andre eller hva som gjorde at den datt ned. Når har vi hatt besøk sender hun sms om vi kunne roe oss litt for hun hadde migrene og hørte trinnene på gulvet. Ellers er det småting som å skifte lyspærer for hun vet ikke hvordan?! Er det virkelig slik at vi må skifte lyspære for henne? Må da klare det selv, vi jobber fullt og har tre små barn så orker ikke å ha et fjerde i leiligheten akkurat. Anonymous poster hash: 4e80a...711
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Har leid ut til en stille og rolig mann lenge, men har nå fått en ung student. Hun har sendt sms om noe hver dag siden hun flyttet inn. Første fikk hun ikke internettet til å virke (hun hadde valgt feil nett på listen over nettverk), så var det at hun hadde klart å rive ned papirholderen på badet og om vi kunne både kjøpe ny og henge den opp. Gjorde det siden jeg ikke kunne vite om det var slitasje etter han andre eller hva som gjorde at den datt ned. Når har vi hatt besøk sender hun sms om vi kunne roe oss litt for hun hadde migrene og hørte trinnene på gulvet. Ellers er det småting som å skifte lyspærer for hun vet ikke hvordan?! Er det virkelig slik at vi må skifte lyspære for henne? Må da klare det selv, vi jobber fullt og har tre små barn så orker ikke å ha et fjerde i leiligheten akkurat. Anonymous poster hash: 4e80a...711 Hva står det i kontrakten deres ang vedlikehold osv? Ang "bråket" hadde jeg sagt at hun ikke kunne forvente at dere kan gå lydløst over gulvet. Vanlig bråk må hun rett og slett regne med. Anonymous poster hash: 6e07b...1c8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Jeg hadde sagt at om hun ikke tåler at folk går på gulvet må hun finne seg et annet sted å bo. Hadde og vist henne hvordan man skifter lyspære, og sagt at dette er noe hun må gjøre selv fra nå av. Vær litt streng så kanskje hun lærer. Når dere hele tiden viser at dere godtar det hun ber dere om kommer hun bare til å fortsette. Skammelig hvor mange unge som ikke er skikkelig oppdratt når de flytter hjemmefra! Anonymous poster hash: e052f...00e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Jeg forventer at min leieboer tar seg av vanlig vedlikehold i leiligheten hun leier av oss, som f.eks. å skifte lyspære. Dersom noe er ødelagt uten at det er leieboer sin feil, fikser så klart vi det. Vi gir beskjed til leieboer de få gangene vi har fest, og så prøver vi å få ungene til å være stille fram til rundt klokken 10 i helger og ferier (type ikke løpe på gulvet, hoppe osv), men utover dette får hun tåle bråket. Dette hadde jeg gitt beskjed til din leieboer om også. Skriv noe sånt som: "Beklager at du har migrene, men du må beregne normal støy. Dersom du ikke holder ut bråket, bør du vurdere å flytte". Anonymous poster hash: f5697...02b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Det var for mye støy mente hun for gutten vi hadde på besøk trampet litt i gulvet og hoppet kanskje et par ganger. Kan hun ikke bare kjøpe seg ørepropper? Kan ikke liste oss i eget hus pga henne. Anonymous poster hash: 4e80a...711
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Skriv noe sånt som: "Beklager at du har migrene, men du må beregne normal støy. Dersom du ikke holder ut bråket, bør du vurdere å flytte". Anonymous poster hash: f5697...02b Den siste der er litt agressiv. Jeg ville ha ventet med den til det kom et svar som at "da sender jeg klage". Da ville jeg ha svart med det du skrev, "holder du ikke ut bråket står det deg fritt å si opp leieforholdet når som helst". Anonymous poster hash: 1cc82...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Nå er det faktisk slik at migrene er inn i helvete vondt, og selv små lyder kan føles som smerteeksplosjoner i hodet. Hvis hun faktisk har migrene, synes jeg det er ok at hun spurte om dere kunne roe dere litt. Ja, hun må beregne normalt bråk, men det er lov å be om en tjeneste i spesielle situasjoner. Når det gjelder lyspærene, får dere bare si at det ikke er en tjeneste som inngår i leieavtalen, og at dere forventer at hun klarer sånt selv. Demonstrer det evnt. en gang. Anonymous poster hash: 0df86...945
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå