Gå til innhold

Hvis du blir tilbudt arveklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til ditt barn fra en venninne, uten at du på noen måte har etterlyst det. Hva er vanlig kutyme da, egentlig? Bare si takk? Tilby å betale litt? Gi en gave, og i såfall hvilken størrelsesorden?

Anonymous poster hash: a1842...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har motteke arveklede utan å gje noko att, og gjeve vidare utan å forvente eller få noko att.  Er berre glad at nokon kan bruke det som ikkje passar mine ungar lengre. 

Skrevet

Min sønn arver ofte klær fra nabogutten, som er 2 år eldre (uten at vi har etterlyst det). Det er ofte ordentlig fine klær og vi er kjempe takknemlige :) Betaler ikke tilbake med klær, men tar med gutter på kino, gir moren en vinflaske ol.

Anonymous poster hash: 33556...32b

Skrevet

Spør om de SKAL ha noe.

Sier de ja vet jeg at jeg takker nei neste gang.

Anonymous poster hash: be62b...e29

Skrevet

Vi fikk masse klær av en på jobben. Kjøpte en konfekteske, men gjør nok ikke det neste gang. Hun sa jeg skulle få mere klær. Synes jeg har vist at jeg satt pris på det og takket masse selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 6b8fd...2fc
Skrevet

Jeg har gitt mye til en venninne og ikke gått noe, ei heller forventet noe.

Skrevet

Jeg både får og gir vekk klær. Aldri gitt eller fått noe. Når noen spør om du vil ha klær forventes det at det er gratis.

Anonymous poster hash: 09e4a...da7

Skrevet

Her går klærne på rundgang. Leveres ut også går de videre til neste som trenger. Er sjeldent jeg har blitt spurt om jeg ønsker å arve. Er liksom den "du, nå har jeg ryddet skapet til xxxxx og har masse klær som du kan få til xxxx".

Tar aldri i mot klær jeg må gi tilbake. Da sier jeg heller at jeg har nok og at siden mine leker ute i klærne så er det ikke sikkert de kommer hel tilbake. Så det tar jeg ikke sjangsen på.

Når jeg gir videre er det med beskjed om å gi videre eller kast om det er klær som ikke egner seg til videre bruk. :) ser aldri at bi gir gaver oss imellom som takk, men ei har opplevd at klærne de hadde til eldste jenta kom tilbake etter en runde til minste jenta. Er 11 år mellom dem. Så "systemet" funker bra :)

Skrevet

Hvis de tilbyr dg å få klærne, gir du jo ikke noe tilbake

Anonymous poster hash: c3601...26f

Skrevet

Jeg tenker at om de skal ha noe for det så spør de om jeg vil kjøpe brukte klær, men når de spør om jeg vil arve eller ha brukte klær så gir de bort uten å forvente noe igjen.

Vi arver en del etter barnebarnet til naboen, har aldri gitt penger for det, men takker selvfølgelig for det og tilbyr de hjelp o.l. der det er naturlig. Mannen måker litt snø for dem, vi tar inn post når de er bortreist, kjøper en blomst til jul o.l. ting for å vise at vi setter pris på dem og generøsiteten deres.

Anonymous poster hash: cd585...04c
Skrevet

Vi mottar masse arveklær og gir fra oss masse. Forventer ikke noe annet enn takk. Vi har gitt en middag med barnevakt til de vi har mottatt mye av en gang. (virkelig mye inkl bæremeis, hjelp og gode råd).

Anonymous poster hash: ae8f0...f8c
Skrevet

Takk for alle svar! Syntes bare det føltes litt rart å skulle "ta" klær uten å gi noe fra meg, men jeg hadde jo selvsagt ikke hatt noen problemer med å gi bort noe uten å få noe i retur. Så jeg får tenke sånn på det ;)

Hi

Anonymous poster hash: a1842...075

Skrevet

Jeg har pleid å gi en gave til barna i familien vi arver fra. Ikke fordi jeg synes jeg må, men for å vise at vi satte stor pris på å få arve.

Anonymous poster hash: bf7f2...6c6

Skrevet

Eldstedatteren min arver en del klær av noen bekjente av oss. Det meste av det er godt brukt og blir brukt som barnehage/ sfoklær. Arver også noen dresser, jakker + har overtatt skiutstyr, skøyter etc mot en liten slant. Vi pleier å kjøpe en liten julegave til hver av jentene som vi arver av, synes det er hyggelig å vise at vi setter pris på det ( selv om det sikkert ikke er forventet). Forventer heller ikke noe når vi gir klær videre, bortsett fra at man setter pris på det eller sier i fra hvis man ikke trenger det.

Anonymous poster hash: 01a9e...8e9

Skrevet

Jeg har gitt bort masse klær uten å få noe igjen for det. Forventer ikke noe for brukte klær som jeg eller barna ikke kan bruke lenger. Det er jo det eller Fretex ol.

Har også gitt en del til bestevenninna mi, og da blir det jo som i gi og ta. Jeg får noe av henne en gang og hun får noe av meg en annen. Det er veldig skjevt fordelt pga. min gutt er eldre og kan gi til hennes, men ikke få av dem. Men det tenker jeg ikke på. Jeg er glad for at noen kan bruke det. Og er det Bergans, Reima ol. som er i god kvalitet så selger jeg det noen ganger.

Skrevet

Har nettopp gjort klar en stor sekk arveklær til en venninne, og har absolutt ikke forventet å få noe som helst tilbake. Premien for min del er romsligere skap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...