Gå til innhold

Samvær med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye på en 11 måneder ? han har fast jobb, er stabil, kjempe flink med barnet og god økonomi. han vil gjerne ha 50/50,men ønsker ikke det selv,men vet han vil vinne hvis han går rettens vei,så bør vel kanskje gi han 50/50,for hvis han tar over omsorgsretten før jeg treffe den lille mindre enn 50/50.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: ef0b1...485
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye på en 11 måneder ? han har fast jobb, er stabil, kjempe flink med barnet og god økonomi. han vil gjerne ha 50/50,men ønsker ikke det selv,men vet han vil vinne hvis han går rettens vei,så bør vel kanskje gi han 50/50,for hvis han tar over omsorgsretten før jeg treffe den lille mindre enn 50/50.

Hva tenker dere?

"Vet han vil vinne"???

Han har ikke sjans overhode for å få 50-50 samvær om han går via retten.

At dere i det hele tatt vurderer 50-50 på et så lite barn vitner om at dere heller burde adoptere bort barnet deres til noe som vil det vel. Så kan heller både synlig far ga samvær med babyen, iver omfang barnevernet og familievarnkontoret anbefaler.

HERREGUD!!!!!?

Anonymous poster hash: 91373...7b3

Skrevet

Hvis du er helt sikker på at han vinner, så hadde jeg godtatt 50/50,men hvorfor er du så sikker på det? familievernskontoret,abefaler det ikke

Skrevet

Hva tenker dere?

"Vet han vil vinne"???

Han har ikke sjans overhode for å få 50-50 samvær om han går via retten.

At dere i det hele tatt vurderer 50-50 på et så lite barn vitner om at dere heller burde adoptere bort barnet deres til noen som vil det vel. Så kan heller både du og far ha samvær med babyen hos adoptivforeldrede, i et omfang barnevernet og familievarnkontoret anbefaler.

HERREGUD!!!!!?

Nå kanskje det gir mer mening...

Skrevet

Han vil aldri få 50/50 dømt i retten når det er en ordning som ikke er anbefalt fid barn under 3 år.

Her må dere, begge to, tenke på barnets beste og ha en ordning som ivaretar barnet!

Anonymous poster hash: 33832...c0f

Skrevet

Jeg har mistet 2 barn til barnevernet, og derfor vinner han, han bruker det mot meg,slet veldig sykisk før.

Skrevet

Jeg har mistet 2 barn til barnevernet, og derfor vinner han, han bruker det mot meg,slet veldig sykisk før. Anonymous poster hash: ef0b1...485

Jeg hadde heller gitt far hovedomsorgen enn å ha 50/50 på et så lite barn. Dette handler om barnet og stabilitet for barnet, ikke hva som er best for foreldrene.

Skrevet

Jeg har mistet 2 barn til barnevernet, og derfor vinner han, han bruker det mot meg,slet veldig sykisk før.

Da gir du heller daglig omsorg til far.

Forresten litt merkelig å få barn med en kvinne du mener ikke er egnet til å ha omsorgen for barn... Han ville vel ikke dratt frem barnevernet om han mente du var en god mor.

Skrevet

Om det er slik at far at det er 50/50 eller at faren får omsorg ville jeg gitt far omsorg. Delt bosted er ikke anbefalt for så små barn!! Tenk på barnet!

Anonymous poster hash: 344df...54a

Skrevet

Er lik mye mitt barn som hans,ikke villig til og gi det opp. Jeg har fått masse hjelp til mine tidligere problem og jeg har blitt frisk og er en mye sterkere person nå enn for 5 år siden, går nok for 50/50, så slipper vi retten og innblanding utenfra,vi skal skrive privat samværsplan til uka

Skrevet

Her ser du virkelig ikke ditt egens barns behov, den trenger trygghet, VILLE ALDRI gjort det mot min sønn, han er 18mnd,hadde det blitt slutt med faren nå,hadde det kun vert samvær så ofte han ville på dagtid,ikke overnattinger

Skrevet

Er lik mye mitt barn som hans,ikke villig til og gi det opp. Jeg har fått masse hjelp til mine tidligere problem og jeg har blitt frisk og er en mye sterkere person nå enn for 5 år siden, går nok for 50/50, så slipper vi retten og innblanding utenfra,vi skal skrive privat samværsplan til uka Anonymous poster hash: ef0b1...485

Stakkars barn, sier jeg bare! 2 foreldre som kun tenker på sitt eget beste og ikke på hva som er best for barnet....

Skrevet

Er lik mye mitt barn som hans,ikke villig til og gi det opp. Jeg har fått masse hjelp til mine tidligere problem og jeg har blitt frisk og er en mye sterkere person nå enn for 5 år siden, går nok for 50/50, så slipper vi retten og innblanding utenfra,vi skal skrive privat samværsplan til uka

Det er helt tydelig at du bare tenker på deg selv. Hadde jeg vært faren kan jg live at jeg hadde dratt inn det jeg kunne dra inn.

Skjønner du at det ikke er anbefalt? Bhg kan reagere, helsestasjon osv.

Skrevet

Dere må uansett innom familievernkontoret, det er obligatorisk med mekling når man går fra hverandre og har barn.

Det er overhodet ikke anbefalt med delt omsorg for et så lite barn, det kan være direkte skadelig for barnet. Du som selv har slitt psykisk vil vel ikke risikerer å skade ditt barn? Det aller aller viktigste er at barnet får en trygg og stabil oppvekst med en fast omsorgsperson, er det sånn at du ikke kan ha hovedomsorgen bør far få ha den og du ha samvær. 

At du kommer med fraser som "like mye mitt barn som hans, jeg gir meg ikke" når du vet at dette kan være skadelig for ditt barn så sier det mye om din modenhet og omsorgsevne. Du burde seg barnets beste her, og ikke sette deg selv foran barnets behov.

Anonymous poster hash: fe94a...501
Skrevet

Familievernskontoret sa vi kunne lage vår private samvær avtalte,ingen kan nekte oss det

Skrevet

Dere må uansett innom familievernkontoret, det er obligatorisk med mekling når man går fra hverandre og har barn. Det er overhodet ikke anbefalt med delt omsorg for et så lite barn, det kan være direkte skadelig for barnet. Du som selv har slitt psykisk vil vel ikke risikerer å skade ditt barn? Det aller aller viktigste er at barnet får en trygg og stabil oppvekst med en fast omsorgsperson, er det sånn at du ikke kan ha hovedomsorgen bør far få ha den og du ha samvær.  At du kommer med fraser som "like mye mitt barn som hans, jeg gir meg ikke" når du vet at dette kan være skadelig for ditt barn så sier det mye om din modenhet og omsorgsevne. Du burde seg barnets beste her, og ikke sette deg selv foran barnets behov. Anonymous poster hash: fe94a...501

Til HI sitt forsvar så er det fars forslag om 50/50 og det er han som truer med retten om han ikke får viljen sin. Ikke rett å legge all skyld på HI her. Begge foreldrene bør tenke seg om og velge en annen løsning.

Skrevet

Så rart..i følge ei vennine som har sønnen på 2 år 50%, så ANBEFALTE fam.vern.kontoret 50% deling slik at barnet fikk mest mulig tid med begge.

Anonymous poster hash: dcf25...047

Skrevet

Så rart..i følge ei vennine som har sønnen på 2 år 50%, så ANBEFALTE fam.vern.kontoret 50% deling slik at barnet fikk mest mulig tid med begge. Anonymous poster hash: dcf25...047

Det er enkelte terapeuter og meklere som er mer opptatt av at foreldrene skal få sitt oppfyllt, men det er fortsatt ikke anbefalt. Du kan lese grunnene til det på barneombudets hjemmeside.

Skrevet

Dere må uansett innom familievernkontoret, det er obligatorisk med mekling når man går fra hverandre og har barn. Det er overhodet ikke anbefalt med delt omsorg for et så lite barn, det kan være direkte skadelig for barnet. Du som selv har slitt psykisk vil vel ikke risikerer å skade ditt barn? Det aller aller viktigste er at barnet får en trygg og stabil oppvekst med en fast omsorgsperson, er det sånn at du ikke kan ha hovedomsorgen bør far få ha den og du ha samvær. At du kommer med fraser som "like mye mitt barn som hans, jeg gir meg ikke" når du vet at dette kan være skadelig for ditt barn så sier det mye om din modenhet og omsorgsevne. Du burde seg barnets beste her, og ikke sette deg selv foran barnets behov. Anonymous poster hash: fe94a...501

Til HI sitt forsvar så er det fars forslag om 50/50 og det er han som truer med retten om han ikke får viljen sin. Ikke rett å legge all skyld på HI her. Begge foreldrene bør tenke seg om og velge en annen løsning.

Skjønner godt at far vil følge opp barnet mest mulig.

Skrevet

Dere må uansett innom familievernkontoret, det er obligatorisk med mekling når man går fra hverandre og har barn. Det er overhodet ikke anbefalt med delt omsorg for et så lite barn, det kan være direkte skadelig for barnet. Du som selv har slitt psykisk vil vel ikke risikerer å skade ditt barn? Det aller aller viktigste er at barnet får en trygg og stabil oppvekst med en fast omsorgsperson, er det sånn at du ikke kan ha hovedomsorgen bør far få ha den og du ha samvær. At du kommer med fraser som "like mye mitt barn som hans, jeg gir meg ikke" når du vet at dette kan være skadelig for ditt barn så sier det mye om din modenhet og omsorgsevne. Du burde seg barnets beste her, og ikke sette deg selv foran barnets behov. Anonymous poster hash: fe94a...501

Til HI sitt forsvar så er det fars forslag om 50/50 og det er han som truer med retten om han ikke får viljen sin. Ikke rett å legge all skyld på HI her. Begge foreldrene bør tenke seg om og velge en annen løsning. Anonymous poster hash: 33832...c0f

Skjønner godt at far vil følge opp barnet mest mulig. Anonymous poster hash: 344df...54a

Da burde han gå for hovedomsorgen istedenfor å presse igjennom en ordning som ikke er god for barnet. Nei du, her er far like 'god' som mor er.

Skrevet

HI har allerede bestemt seg. Er ikke vits i å komme med råd her. Dessuten mistenker jeg at hun er et troll.

Anonymous poster hash: 8d139...2ba
Skrevet

Vi prøvde 50/50. Funket fint i begynnelsen men så merket vi barnet aldri fikk ro. 4-5 år gammel. Så fikk jeg daglig omsorg selv om far ønsket og ha barnet mer. Men han tenkte på hennes beste og gikk med på det:)70/30

Anonymous poster hash: 45f1b...d1e

Skrevet

Familievernskontoret sa vi kunne lage vår private samvær avtalte,ingen kan nekte oss det

Nei, de kan ikke nekte dere det, men da har ingen av dere krav på støtte fra nav heller. Om dere går for 50/50 har dere vel uansett ikke krav på noe støtte, men skulle dere gå for en skjevfordeling har man jo div stønader man kan få som enslig forsørger og de får man ikke uten melkingsattest fra familievernkontoret.

Anonymous poster hash: fe94a...501

Skrevet

Du er dum som et brød om du lar en baby bo 50/50 hos noen som helst. Snakk om å være egoistisk, KUN fordi DU ikke vil gi slipp. Bryr du deg om ungen i det hele tatt? Forstår jo at du mistet de andre barna dine hvis det er sånn du prioriterer, meg meg meg. Og så meg litt til.

Anonymous poster hash: d7dc0...a54
Skrevet

har også lest at små barn takler det mye bedre enn 2-3 åringer,men dumt og ta det opp her, for her inne er 50/50 bannlyst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...