Gå til innhold

Jentefarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på fire som elsker dr. McStuffin. Så i sommer fikk han den rosa kofferten meg doktorutstyr, og til barnehagen velgte han rosa flaske og matboks med denne doktoren på.

Jeg ser jo selvfølgelig at det går under betegnelsen "jenteleker" men synes han er stor nok til å velge selv.

I dag var det ta med dag i barnehagen, og han tok med doktorsettet.

Og matboksen var også med som vanlig. Så sier hun voksne som tok i mot han i dag tidlig at "du er veldig glad i jenteleker du" 😱😱😱

Jeg klarte ikke si noe! Ble helt paff. Så at gutten ble lei seg.

Har irritert meg i hele dag, så skulle snakke med henne når jeg henta, men da var hun gått.

Hva hadde dere gjort? Latt det gå?

Er litt redd jeg overreager..

Anonymous poster hash: 347a2...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke latt det gå nei! Jeg har også en gutt som elsker Doctor McStuffins (jeg synes egentlig det er litt synd at nesten alt av Doc McStuffins ting går i rosa). Jeg forventer halvveis kommentarer fra andre barn, i alle fall de som er litt større, men de som jobber i bhg bør da absolutt vite bedre!

Anonymous poster hash: 57bc1...f01
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp på en skikkelig måte at vi ikke har gutte/jente leker eller gutte/jente farger og at det er fint om barnehagen kan la være å gi mitt barn slike tanker.

Hadde blitt irritert selv.

Anonymous poster hash: ca15b...a6b

Skrevet

Godt at det ikke bare er meg som reagerer.

Skal ta det opp i morgen.

Og enig i at det er dumt alle doc tingene er rosa. Disney kjører virkelig gutte/jente konsept!

Anonymous poster hash: 347a2...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...