Gå til innhold

Da var det min tur til å ha barseltreffet igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg finne på nå da? Vi har tatt hele runden og det er laget:

Safarikake

Pavlova

Sjokolademousse

Oreodessert

Sjokoladekake

+ et par treff jeg ikke kunne være med på så jeg aner ikke hva som ble laget. 

Anonymous poster hash: b4f14...377
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostekake

Anonymous poster hash: ec50b...93c
Skrevet

Rundstykker eller kyllingsalat. Hater kaker som servering på barseltreff

Anonymous poster hash: 97122...44a
Skrevet

Is kake,

Applecrumbel,

Gameldags kakefat med småkaker og kringle,

Blåbærpai med vaniljesaus.

Anonymous poster hash: caa9c...f75
Skrevet

Må det være kake? Evt eplekake med is, banankake, smuldrekake med bær. Eller du kan servere rundstykker med diverse pålegg som de kan ta på selv, kanskje med brownies som tillegg?

Gjør det litt enkelt for deg selv, det skal vel ikke være så voldsomt. Kos dere

Anonymous poster hash: f8f88...e13

Skrevet

Scones med blåbær :-)

Anonymous poster hash: 927a9...dc4

Skrevet

Ja, brownies var lurt. Med is kanskje. Nei, må si at det ikke alltid frister med kake på formiddagen, men det beggynte med det så får vel bare fortsette. 

Anonymous poster hash: b4f14...377
Skrevet

Muffins med eple, rabarbra, eller bringebær og hvit sjokolade. Kanelsnurrer.

Eller rundstykker ;)

Anonymous poster hash: 8d59b...e36
Skrevet

Fruktcocktail med vaniljesaus, tapas, muffins/cupcakes, frukt og dip, skåler med litt forskjellig i, alt fra smågodt til nøtter til frukt i biter... 

Må det liksom være en fest med masse kaker hver gang? :)

Skrevet

Sjønner ikke helt hvorfor man må servere kake og andre store greier på barseltreff. Da blir det jo litt stress å skulle ha det hjemme hos seg? Her har vi hatt det ganske lavterskel, og det har vært utrolig deilig. Er jo ikke alle som orker å styre og stelle, noen har veldig krevende babyer osv. Det viktigste er jo at man treffes?! Og at ingen faller utenfor fordi man ikke orker å fikse så mye?

Vi har gjort det sånn at den som holder treff stiller med kaffe, te + Brød eller rundstykker og evt litt grønnsaker/frukt. Også har alle tatt med seg en påleggstype som de liker. Jeg har elsket å ha det sånn, slipper så mye fiksing, og 'slipper' å stappe i seg kake hver uke. Kanskje et tips til andre?!

Skrevet

Send sms til alle og si du serverer lunsj. Lag en deilig salat med pasta og kylling eller egg og skinke. Varm noen rundstykker. Ellers er jo frukt/bær med krem og is et alternativ. Eller grønnsaker og dip. Pai kanskje??

Anonymous poster hash: 45f22...095

Skrevet

Alltid kake? Tror du ikke mange blir lettet om du kjøper salat/rundstykker/pålegg?

Anonymous poster hash: ff16f...667

Skrevet

Gjærbakst. Det er lite som smaker bedre enn ferske boller. Eller vafler.

Skrevet

Gulrotkake eller kanelboller

Anonymous poster hash: ce0b0...72d

Skrevet

Jeg hadde blitt pissed hvis jeg 'måtte' spise kake hver uke for å være sosial på barseltreff 😝 jeg hadde servert oppskjært frukt og grønnsaker og dip. Særlig at barseltreffne skulle hjulpet til med å legge på meg enda flere pernisjonskilo 🙈

Anonymous poster hash: df3e0...8e9

Skrevet

Jeg hadde blitt pissed hvis jeg 'måtte' spise kake hver uke for å være sosial på barseltreff jeg hadde servert oppskjært frukt og grønnsaker og dip. Særlig at barseltreffne skulle hjulpet til med å legge på meg enda flere pernisjonskilo Anonymous poster hash: df3e0...8e9

Ingen må spise noe som helst? Man er ikke sosial når man tygger?

Skrevet

Jeg ville foretrukket noe med mer mat i. Må det være søtt, hadde jeg satset på kanelboller. Hvis ikke, hadde jeg laget rundtstykker eller foccaccia og hatt skinke og ost, paprika, agurk og noen salatblader.

Skrevet

Jeg hadde blitt pissed hvis jeg 'måtte' spise kake hver uke for å være sosial på barseltreff jeg hadde servert oppskjært frukt og grønnsaker og dip. Særlig at barseltreffne skulle hjulpet til med å legge på meg enda flere pernisjonskilo Anonymous poster hash: df3e0...8e9

Ingen må spise noe som helst? Man er ikke sosial når man tygger?

Ingen må spise, men det er dessverre ikke helt sosialt akseptert å aldri smake på det man blir servert uten å dikte opp en allergi eller noe. Jeg er ikke overvektig eller allergisk, men orker ikke å fråtse i usunn mat. Blir uggen. Det respekterer ikke alle.

Ikke jeg som skrev det over, men er litt enig.

Anonymous poster hash: ff16f...667

Skrevet

Vi pleide å ha lunch etter en trilletur og det var superkoselig. Da var vi utsultet også;)

Anonymous poster hash: 5196a...4b2
Skrevet

Må da vel ikke være kake bare fordi det begynte med det.

Vær den som bryter sirkelen da?

Server rundstykker med godt pålegg, og om du føler det MÅ være noe søtt etterpå så sleng sammen en Brownies.

Jeg hadde i alle fall blitt glad for rundstykker på formiddagen. :)

Evt så baker du boller, og har ost og syltetøy til.

Skrevet

Maaaat heller enn kake!

Mange sliter nok med litt ekstra kilo, og mange ammer sikkert og er sultne 😉

Mye godt man kan lage 😊

Pastasalat, tacopai, påsmurte horn/rundstykker, karbonader og potetsalat, lasagne osv

Anonymous poster hash: 30f9c...db9

Skrevet

Definitivt grove rundstykker, litt forskjellig pålegg (ost, skinke, kokt, egg, syltetøy) og litt grønt ved siden av. Kaffe, juice og vann. Da hadde iallefall jeg blitt glad! I min barselgruppe hadde vi kake bare en gang, og det var dagen etter at ene babyen hadde hatt dåp, så det var rester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...