Gå til innhold

Hvor mange punktum bruker du........?;-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

😳

Har vært medlem av en interiørgruppe på FB ei god stund nå. Personen som har opprettet gruppen skriver hyppige innlegg. Hun har god smak og jeg finner innleggene interresante, men med korte setninger og et hav av ...........etter hver setning mister jeg litt av perspektivet.

 

Har sett noen her inne som også bruker denne "teknikken". Hvorfor? Hva skal det symbolisere?

Kanskje jeg egentlig går glipp av noe vesentlig😁

 

Anonymous poster hash: 28fd0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt................ Jeg er selv litt usikker på hvor mange punktum man skal skrive etter hver setning.................... Før var det greit og enkelt, da holdt det med ett punktum......................



Anonymous poster hash: 89912...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet ikke helt................ Jeg er selv litt usikker på hvor mange punktum man skal skrive etter hver setning.................... Før var det greit og enkelt, da holdt det med ett punktum......................

 

Anonymous poster hash: 89912...115

Haha- akkurat sånn ser innleggene ut.

 

Anonymous poster hash: 28fd0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert sølt noe på tastaturet så knappen henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr de prikkene usikkerhet, for å finne et forklarende ord. Eller ironi. Eller der man ikke helt om man er ferdig med setningen eller ikke. F.eks hvis man blir invitert i en bursdag og egentlig ikke vil gå, ser man det i svaret hvis det ser slik ut : "det kan hende vi skal på hytta den dagen...."

Ser i alle fall dumt ut når det kommer i helt rare setninger.

 

"Da sees vi klokka 12, tar bussen nå....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ett eller tre. Det er vel bare det som er lov om man holder seg til riktig skrivemåte, men ser jo at det er såkalt populært å bruke en drøss av punktum. Uansett om det nå er like vanlig med mange punktum som med fjelltoppselfies, er det jo ikke rart at flere adopterer denne galskapen. Foretrekker faktisk setninger uten tegnsetting (f.eks "Hva skal dere ha til middag i dag" - uten spørsmålstegn!) fremfor fem centimeter med punktum. 



Anonymous poster hash: 844b8...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg betyr de prikkene usikkerhet, for å finne et forklarende ord. Eller ironi. Eller der man ikke helt om man er ferdig med setningen eller ikke. F.eks hvis man blir invitert i en bursdag og egentlig ikke vil gå, ser man det i svaret hvis det ser slik ut : "det kan hende vi skal på hytta den dagen...."

Ser i alle fall dumt ut når det kommer i helt rare setninger.

 

"Da sees vi klokka 12, tar bussen nå....."

Det er i slike tilfeller man kan bruke tre punktum... ;)

 

Anonymous poster hash: 844b8...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun ett eller tre punktum. Tre punktum bruker jeg når setningen skal "henge litt i luften", altså overlater til leseren å tolke den litt. Flere enn tre punktum, eller to for den saks skyld, er ukorrekt rettskriving.



Anonymous poster hash: b7a5d...b45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til ett, evt tre. Når det er flere punktum enn ett ser jeg for meg at de er litt sure/fornærma...:-) Ikke spesielt positivt med flere enn ett tenker jeg.



Anonymous poster hash: dc63a...925
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg h.a.t.e.r. Innlegg med ukorrekt tegnsetting. Idiotisk setningsoppyggig...... Og setninger Med store bokstaVer der det ikke. Passer seg.

 

Ja, så kan det være litt knotete på telefon eller nettbrett. Men, virkelig? Det kan ikke være så vanskelig!? Og når vi først har det oppe - smsforkortelser hører til i fortiden da det kostet flesk å sende sms og man måtte holde seg til 160tegn. Ingen, absolutt ingen, grunn til å bruke det lenger. Noen. Gang!

Godt å få det ut 😄😝😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...