Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Noen som har hatt begge deler? Var det vondest med rask? Anonymous poster hash: bf7ae...d1b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Definer lang og kort Med første gikk vannet,(som første tegn på fødsel) og ungen var ute 4.5 time etterpå. Med 2 og 3 jobba jeg litt på egenhånd hjemme før de kom, men akitv fødsel på rundt 4-5 timer med de og. Skulle gjerne bare ploppa de ut Anonymous poster hash: f1140...68f
rundown Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Første fødsel 20 timer, andre fødsel 3timer. Begge to jævlig vondt. Best med den som var fort ferdig
E.E.E. Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Første fødsel tok 27 timer, andre fødsel tok 37 minutter og tredje fødsel tok 47 minutter. Det er da tid fra første tegn til fødsel til baby var ute, bortsett fra tredje fødselen, vannet gikk 6 timer før, men ingen andre tegn, kun to cm åpning og det hadde jeg hatt i tre uker.. Alle fødslene har startet av seg selv og har foregått naturlig uten noen form for medikamenter. For meg var første fødsel utrolig fin og forutsigbar. Jeg var "tilstede" hele tiden og følte meg trygg. Jeg ble selvfølgelig utrolig sliten, fødselen stoppet opp litt på slutten, men etter ett glass saft og litt hvile bygde det seg opp selv uten annen hjelp. Fødsel nr. 2 startet med at vannet gikk. Heldigvis på sykehuset, jeg lå til observasjon fordi fosteret hadde så høy puls. 37 minutter senere, på undersøkelses-rommet, der kom frøkna til verden. Tatt imot av en forfjamset jordmor som bare skulle innom før vaktskifte. Fantes selvfølgelig ikke tegn til sliten, men dem 37 minuttene.... dem unner jeg ikke min verste fiende!!! Fødsel 3. Startet også mens vi var på sykehuset. Jeg var vel sånn halvveis lagt inn siden vannet hadde gått. Fikk lite info. Fortalte om forrige fødsel, men fikk beskjed om at det ikke var noen større sjanse for at det skulle skje igjen. Men vi fikk rom. Midt i vaktskifte startet fødselen og den stakkars jordmora vi fikk rakk knapt hilse. Meeeen, jeg var veldig rolig. Fikk ikke panikk slik som sist. Joda, myyye større smerter enn fødsel nr.1, men jeg var atter en gang tilstede! Etterpå var jeg overhodet ikke sliten og hadde detveldig bra. Noen dager.... det viste seg at jeg hadde brukket to ribbein under fødselen. Vel, dét tok måneder å gro, he, he. Så ja, for min del var raske fødsler j...... mye vondere, men veldig mye mindre slitsomme. og konklusjon er vel igrunn bare at det har vært tre utrolig flotte opplevelser! (Og at trygghet er smertelindring!)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Første fødsel 13 timer. Det defineresvel som raskt til å være førstegangsfødende, men det er den lengste fødselen jeg har hatt. Andre fødsel 3 timer og 10 minutter, og babyen kom litt overraskende på sofaen hjemme. Fødselen var ganske like i regelmessighet og styrke på riene, det var derfor det ble veldig overraskende med pressrier og hjemmefødsel. Var i mye bedre form etter fødsel nr 2. Anonymous poster hash: e3c19...8e9
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Min første fødsel varte i 13 timer, og er vel ikke akkurat lang. Min andre varte i 4 timer. Fødsel nr 2 var definitivt vondere og mye mer intens, men det var skikkelig adrenalinkick! Etter første fødsel var jeg sliten og sår, etter andre fødsel var jeg opplagt og våken. Underlivet var hverken sårt eller ømt. Så den raske var vondest, men best. Skal jeg føde igjen bestiller jeg en slik en
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Her var første fødsel 7 timer, andre 3 timer og siste 49 minutt. Synes egentlig første var verst, men tror det var fordi jeg var ung og usikker, tror egentlig den var helt grei (hadde epidural helt på slutten). De to andre var helt greie, til tross for styrt fødsel til slutt. Anonymous poster hash: 198df...d6c
Trultemor85 Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Fødslene var grusomme uansett, nåde lang og kort, men den siste korteste ,fra vannet gikk 22.00 til hun var ute 02.30 var den som ødela bekkenet mitt . Gikk fra 4-10 cm på under en time, kunne gjerne vært foruten det, men ikke noe å gjøre med
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Første fødsel varte i 17 timer, fra første rie og til barnet var ute. Var helt jævlig, jeg hadde ekstremt kraftige rier og ingen pause imellom. Trodde oppriktig jeg kom til å dø. Til og med jordmor sa at jeg hadde en helt for jævlig fødsel. Da jeg endelig fikk epiduralen, måtte de bare skru den av igjen, for da var det full åpning. Fødsel nr. 2, varte i 1,5 time, vonde rier, men pause mellom de, og barnet var ute på 2 press. Drømmefødsel, kunne gått gjort det 10 ganger til. Hadde masse energi, og var helt med. Anonymous poster hash: 19577...eee
Mormedmangesmå Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Første 37 timer med intense rier.. ikke spessielt vondt etter min mening mwn tok lang tid pga at han var stjernekikker. Nr 2 var en helt normal fødsel som tok ca 6 timer. Nr 3 fikk jeg plutselig en skikkelig rie klokken 20.00 og gutten kom 23.40. Gikk fra 7 til 10 cm på 1 minutt!! Nr 4 tok det 2 timer fra første tegn. Også 1 minutt på siste 4 cm.. Nr 5 trodde jeg kom til å gå fort også men det tok 14 timer fra jeg våknet av rier til jeg var ferdig. De raske er verst mtp smerter for det er liksom nonstop. Men du rekker ikke å bli sliten som du gjør ved en laaang fødsel.
**snuskeluska** Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Min første fødsel varte 13 timer og min andre fødsel varte 3 timer. Begge er igangsatt v/termin. Fødselnr 1 var grusom vond og barnet måtte tilslutt tas med sugekopp (jeg måtte sy). Fødsel nr 2 var vond, men ingen sting og ingen sungekopp. Jeg var i mye bedre form etter fødsel nr 2. Skulle jeg hatt nr 3 ville jeg håpet på en rask fødsel.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Har kun hatt fødsel på 16 timer, det er vel en normal fødsel? Men jeg satte pris på at det drøyet litt, fikk samlet tankene og forberedt meg, og så var det igunn deilig å være så sliten at man sovnet mellom hver rie revnet lite også, sikkert fordi kjøttet fikk strekt seg ordentlig og brukt lang nok tid. Anonymous poster hash: 90d3f...6f4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Første fødsel varte i 36 laaaasnge timer. Smertehelvete og endte med revne med stor R. Håper neste fødsel blir atskillig lettere 😄😄 Anonymous poster hash: dcb4b...daf
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Den lengste fødselen var fra første tegn 16 timer. Så behagelig at jeg ikke visste jeg var i fødsel før vannet og pressriene kom. Jepp, det ble bilfødsel Den korteste varte i 25 min. Helt jævlig Anonymous poster hash: 7017c...122
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Den raske var vondere og mer intens, men likevel å anbefale for jeg var jo i så mye bedre form etterpå. Å være fullstendig utslitt etter å hatt rier hvert tredje minutt i nesten et døgn er ikke noe særlig det heller, smerten varer og varer og varer og du blir aldri ferdig. Da er det bedre med en mer intens fødsel hvor du slipper slite deg helt ut. Første fødsel varte i 23 timer, den andre i 16 timer og den tredje i 5 timer. Anonymous poster hash: b6af7...400
*Lissi* Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Min første fødsel var 9,5 timer. Er vel igrunn ganske kort for å være førstegangsfødende. Synes det uansett var en tøff fødsel siden hun var "stjernekikker". Nummer to brukte 1 time 45 minutt fra jeg kjente de første murringene i magen. Var sikker på at jeg skulle dø en stund, for det gikk så fort. Fikk ikke summet meg. Men, fort ferdig da Med nummer tre våknet jeg 07.00 presis. 08.50 var prinsen født. Nummer 3 og 4 gikk også veldig fort. Synes det var forferdelig intens med så raske fødsler, men følte at det gikk bedre for hver fødsel. Og vondt er det jo uansett...
Nullstress;) Skrevet 20. august 2014 #17 Skrevet 20. august 2014 (endret) Nr 1 tok 35 timer Nr 2 tok 1 time og 20 min. Smertemessig vill jeg valgt nr 1. Var ikke så ille faktisk 😊 Men om jeg tenker på dagene etter fødsel, ville jg valg nr 2. Jg var så sliten etter en 35 timers fødsel at jeg sov i nesten 1.5 døgn etterpå. Hadde tross alt vært våken i 12 timer før fødselen startet... Men etter den raske fødselen var jeg like pigg 😋 Endret 20. august 2014 av 2trollunger;)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Første var i underkant av to timer fra vi kom til sykehuset (hadde rier hjemme, men usikker på hva som regnes som aktiv fødsel). Den gikk egentlig greit. Vanvittig smertefullt og intenst siden det gikk så fort, men deilig å bli fort ferdig og jeg følte jeg hadde kontroll hele veien. Nummer to var verre. Det tok 7 timer fra vi kom til sykehuset, og gikk greit helt til jeg fikk trykketrang. Jeg hadde trykketrang i 2,5 time før han var ute. Det var så utrolig vondt, og jeg mista helt kontrollen over pust og alt. Jeg ble livredd og trodde rett og slett at jeg skulle dø. De sa etterpå at han trolig var stjernekikker, men at han snudde seg på vei ut. Det var akkurat sånn det føltes. Jeg hadde ingen smertestillende med noen av dem, ABC med siste. Jeg vet egentlig ikke hva som er best, jeg bare vet at det viktigste uansett er å føle at man har kontroll. Redselen jeg følte er det jeg husker best fra den siste fødselen. Anonymous poster hash: 9c726...ecd
Iiiiik Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Jeg har bare hatt raske fødsler. Den første ble tatt med KS fire timer etter at vi ankom sykehuset, fødsel nummer to tok tre timer og fødsel nummer tre tok en halv time. Nummer tre var "lekende lett" selv om det jo medisinsk betegnes som en styrtfødsel. Bare en liten rift og ikke sliten i det hele tatt etterpå.
SagflisiHåret Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Jeg hadde en fødsel som varte 18 timer fra første ri, og en som varte 1 1/2 fra første ri. Var mye mer opplagt etter andre fødsel. Men selve opplevelsen med en styrtfødsel...det var så intenst, ekstremt smertefullt (ikke et sekunds pause) jeg rakk ikke tenke, puste, det å ligge i bilsetet og rope at "jeg må presse..."(stakkars mannen!), redd for å ikke rekke sykehuset, ikke få hilst på jordmor før jeg presset ut babyen... Alt dette føltes så traumatisk og absurd der og da og etter fødselen. Var nærmest i sjokk etterpå og følte at jeg ikke fikk med meg min egen fødsel. Fikk ikke forberedt meg psykisk - eller fysisk. Men samtidig, å få unnagjort all smerten på kort tid var "praktisk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå