Gå til innhold

Neste år begynner barnet mitt på skolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å slutte i jobben for at barnet skal slippe SFO. Syntes det holder med skolehverdagen. Da får jeg være hjemme noen år til barnet kan klare seg hjemme helt selv etter skoletid… Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal få det til, men er jo en stund til å planlegge på.. Ironien er vel at jeg selv jobber på SFO...

Anonymous poster hash: 2fb4b...a08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn trenger ikke gå på SFO, men de vil det fordi det er sosialt og alle vennene er på SFO.

Om barnet ditt blir den eneste som ikke skal på SFO så ville jeg tenkt meg nøye om. Jeg forstår at du synes det blir lange dager og vil ha barnet hjemme, men som du sikkert vet så betyr SFO mye når det kommer til nettverk og venner. Og kanskje særlig for de i 1.klasse.

Anonymous poster hash: 141d5...24c
Gjest Julia1984
Skrevet

Hmm. ..jeg tenker at barnet går glipp av mye sosialt ved å ikke gå på sfo. På sfo et "alle", sfo erstatter den gamle leken i gata. Masse barn å leke med, mye å som skjer i sfo tiden på det sosiale plan som ditt barn går glipp av.

Skrevet

Min datter er 1.klassing i år, og på skolen her anbefaler de førsteklassingene å gå på sfo. Hun trenger egentlig ikke å gå der fordi jeg er hjemme, men er veldig glad for at hun gjør det likevel pga det sosiale. De fleste barna har allerede gått på sfo sammen i et par uker før skolestart, så er nok ikke så enkelt sosialt for de som ikke har vært/ er der.

Anonymous poster hash: ad107...ecc

Skrevet

Min gutt begynte på skolen nå og han syntes SFO er veldig gøy. Venner blir mer og mer viktig, og jeg ser allerede stor forskjell på mitt førskolebarn og min 1 klassing når det kommer til behov for å være sosial på ettermiddagene, det er mye som skjer på de årene, og barna trenger den sosiale arenaen SFO er. Jeg ville heller redusert stillingen litt, kanskje hatt en eller to dager uten sfo på ettermiddagen f eks. Eller hentet litt tidligere. Her er min til 14.30 den ene uka, og til ca 15.45 den andre uka. Den uka han er til nesten 16 har han ingen SFO på morgenen, tror det blir passelig og ikke så altfor lange dager.

Anonymous poster hash: bba6a...272
Skrevet

Anpnym over her, mye som skjer på det siste året i bhg mente jeg å skrive.

Skrevet

Min gutt begynte på skolen nå og han syntes SFO er veldig gøy. Venner blir mer og mer viktig, og jeg ser allerede stor forskjell på mitt førskolebarn og min 1 klassing når det kommer til behov for å være sosial på ettermiddagene, det er mye som skjer på de årene, og barna trenger den sosiale arenaen SFO er. Jeg ville heller redusert stillingen litt, kanskje hatt en eller to dager uten sfo på ettermiddagen f eks. Eller hentet litt tidligere. Her er min til 14.30 den ene uka, og til ca 15.45 den andre uka. Den uka han er til nesten 16 har han ingen SFO på morgenen, tror det blir passelig og ikke så altfor lange dager.

Hva koster det med en sånn løsning? Eller hva koster sfo?

Min begynner ikke i år men, ser det positive med det sosiale. Med kun ettermiddag plass eventuelt noen dager, lar det seg gjøre?

Anonymous poster hash: 614f4...676

Skrevet

Har to skolebarn, nå i 4 og 5. De har aldri gått på sfo og har aldri følt seg "utenfor" klassemiljøet av den grunn. De og jeg, synes det var deilig å komme hjem tidlig 3 dager i uken, ha god tid til lekser og leke og slappe av hjemme. Neste år skal tredjemann begynne på skolen, jeg jobber natt så jeg er hjemme når skolen slutter. Han skal derfor heller ikke gå på sfo, men få slappe av og nyte fred og ro hjemme. Dessuten skal det bli godt å få litt mer penger å rutte med, siden vi da ikke betaler hverken for bhg eller sfo.

Skrevet

Jeg tenker du jobber på en dårlig Sfo selv. At du er en voksen som ikke gjør nok jobb på jobben.

Hos oss er Sfo fantastisk. Ungene får mye valgfrihet og kan selv velge hva de skal gjøre. Grupper for: gym, tur, snekker, vaktmester, dans, lesing, tegning osv. De kan være med en dag og velge noe annet neste dag.

De kan velge å være ute eller inne. Stor Sfo med 150 barn og fantastiske voksne som ser barna.

Sfolederen ringte meg på jobb en dag. Jenta mi mente jeg hadde glemt sfokaffeen den dagen pga jeg ikke hadde nevnt noe på morgenen. Han hadde sett ho var litt betutta.

Jeg hadde glemt det. Hun var 4. Klassing og bryr seg ikke om vi kommer på slikt lenger, men denne gang skulle hun være med å lage til.

3/4 av 4. Trinn går på Sfo, kun fordi det er gøy og de treffer venner!

Anonymous poster hash: d69f1...c63

Skrevet

Jeg planlegger å slutte i jobben for at barnet skal slippe SFO. Syntes det holder med skolehverdagen. Da får jeg være hjemme noen år til barnet kan klare seg hjemme helt selv etter skoletid… Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal få det til, men er jo en stund til å planlegge på.. Ironien er vel at jeg selv jobber på SFO...

Anonymous poster hash: 2fb4b...a08

Du skal slutte i jobben fordi barnet skal begynne på skolen??

Har han ikke gått i barnehage??

Anonymous poster hash: db53b...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...