Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Det var en uheldig skolestart for min datter i år. Rektor ringte fra skolen i dag og fortalte at hun hadde havnet i slåstkamp på skolen. Jeg ble selvsagt veldig oppkavet og sa at min datter aldri har gjort sånt før. Men rektor sa at det var hun som hadde startet det hele, Da min datter kom hjem i dag gråt hun og sa at det ikke var hun som beyngte. Jeg sa at hun måtte være helt ærlig og fortelle hva som hadde skjedd, men hun bare gråt og gråt og sa at det var hun andre jenta som hadde beyngt å slå henne. Jeg har alltid sett på min datter som en snill og rolig jente, så dette var sjokkerende. Mannen min mener at jeg bør straffe henne med husarrest men det har jeg ikke hjerte til å gjøre. Noen som har vært i samme knipe? Anonymous poster hash: 79e45...a3c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Jeg ville avventet med en reaksjon til jeg hadde fått klarhet i hva er fakta her. Rektor sier en ting og datteren din sier noe annet. Be om et møte med rektor og eventuelt med foreldrene til den andre jenta. Anonymous poster hash: 69c45...d11
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Om hun startet det eller ikke, så er hun tydelig lei seg for det som har skjedd. Husarrest er unødvendig Anonymous poster hash: f4f2d...869
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Huff. Lei situasjon. Hvem snakker sant? Jeg hadde bedt om en samtale med den andre jenta og hennes foreldre. Da vil sannheten komme frem. Også greit å vite hva som ble sagt før de barket sammen. Husker en venninne havnet i slåsskamp (hun startet) så viste det seg at hun som ble slått hadde i lang tid mobbet min venninne fordi hun hadde en søster med downs (jævla mongo familie) Så viktig å komme til bunns i det. Jeg hadde nok ikke tatt min datters ord for god fisk når du har fått beskjed om det motsatte. Uansett jeg hadde avventet straff til jeg hadde kommet til bunns i saken. Anonymous poster hash: a9f14...155
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Om hun startet det eller ikke, så er hun tydelig lei seg for det som har skjedd. Husarrest er unødvendig Anonymous poster hash: f4f2d...869 Er ikke rart barn sloss vi foreldre har den holdningen! Så det er helt greit å slå til en annen person bare hun later som hun er lei seg etterpå?? Selvsagt må barnet straffes visst det var hun som begynte! Men ville selvsagt fått all fakta på bordet før jeg hadde straffet barnet. Her i huset er det hvertfall nulltoleranse for slossing! Anonymous poster hash: 90150...b26
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 TROLLEMOR OG TROLLEFAR, OG LILLE OLLEBOLLE... Anonymous poster hash: 2bfb4...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Huff. Lei situasjon. Hvem snakker sant? Jeg hadde bedt om en samtale med den andre jenta og hennes foreldre. Da vil sannheten komme frem. Også greit å vite hva som ble sagt før de barket sammen. Husker en venninne havnet i slåsskamp (hun startet) så viste det seg at hun som ble slått hadde i lang tid mobbet min venninne fordi hun hadde en søster med downs (jævla mongo familie) Så viktig å komme til bunns i det. Jeg hadde nok ikke tatt min datters ord for god fisk når du har fått beskjed om det motsatte. Uansett jeg hadde avventet straff til jeg hadde kommet til bunns i saken. Anonymous poster hash: a9f14...155 Ja jeg skal snakke med foreldrende hennes slik at jeg får klarhet i dette. Hun har det ikke lett nå. Hun sier at hun ikke ønsker å gå på skolen i morgen. Anonymous poster hash: 79e45...a3c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Jeg startet en slåsskamp når jeg var ca. 10 år gammel. Etter mange år med mobbing var jeg lei og slo nærmeste mobber i ansiktet når han sa et skjevt ord til meg. Ja, jeg startet slåsskampen, men det var ikke bare min feil. Finn bakgrunnen for slåssingen, der ligger løsningen for hvordan dette skal håndteres. Anonymous poster hash: ba2f6...b39
Iiiiik Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Når starter en slåsskamp da? Er det når man slår? Er det når man skubber borti ved et "uhell"? Er det når man slenger en melding? Er det når man sender det fjortende sure blikket i løpet av dagen? Poenget mitt er at det godt kan hende at både jenta og læreren forteller sannheten. Jeg har ingen tro på husarrest for sånt. Har ingen tro på husarrest i det hele tatt, det er ofte foreldrene som straffes mest ved den reaksjonen. For meg ville en rimelig konsekvens vært et møte mellom de to jentene, foreldrene og skolen. Målet er at de skal skvære opp og gjøre noen avtaler om senere atferd. Hva har jenta av konfliktløsningsevner sånn ellers? Hvilken impulskontroll? Reaksjonene på det som har skjedd jo være i samsvar med hva hun reelt sett er i stand til å klare.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Om hun startet det eller ikke, så er hun tydelig lei seg for det som har skjedd. Husarrest er unødvendigAnonymous poster hash: f4f2d...869 Er ikke rart barn sloss vi foreldre har den holdningen!Så det er helt greit å slå til en annen person bare hun later som hun er lei seg etterpå??Selvsagt må barnet straffes visst det var hun som begynte!Men ville selvsagt fått all fakta på bordet før jeg hadde straffet barnet.Her i huset er det hvertfall nulltoleranse for slossing! Anonymous poster hash: 90150...b26 Tror kanskje du leser litt for mye inn i innlegget mitt, men ser også at det kan misforstås. Jeg mener (i motsetning til deg) at straff ikke er svaret, spesielt ikke når barnet viser så tydelig at saken opprører henne. Dette betyr ikke at jeg mener at det er greit at hun har slått eller at man ikke skal jobbe videre med kokfliktløsingen, dog med andre virkemidler enn straff. Anonymous poster hash: f4f2d...869
Gjest Kira Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 Tråden er nå låst. Vi sletter konsekvent innlegg fra en viss spammer, men ettersom det har kommet endel svar før vi oppdaget denne låser jeg. I tilfelle noen av dere som har svart følger tråden. Beklager at jeg ikke så dette på et tidligere tidspunkt. Kira Brukermoderator
Anbefalte innlegg