Gå til innhold

Ansettelser og innstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh, jeg er litt ny på dette med ansettelsesprosesser og hvordan det fungerer. Jeg har nå søkt på en stilling hvor jeg bad om å få rask tilbakemelding på om jeg fikk jobben, slik at jeg evt kunne vurdere den opp mot andre allerede eksisterende jobbtilbud som jeg hadde kort svarfrist på. Fikk så mail om at jeg var innstilt som nr 1, og at det ville komme skriftlig jobbtilbud tilsendt om en uke. Det jeg da lurer på er om jeg har taushetsplikt ift innstillingen? Og har jeg det ift andre søkere (som jeg snakker med i det daglige og som sannsynligvis vil spørre om jeg har hørt noe etc).

Anonymous poster hash: 2c669...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er i staten ( noe det høres ut til) så er det ikke hemmelig hvem som er innstilt som nummer 1.

Anonymous poster hash: 7a40b...a02

Skrevet

Selv om ikke de andre søkerne nødvendigvis har fått beskjed?

Anonymous poster hash: 2c669...2d4

Skrevet

Hvis du har fått muntlig beskjed, så betyr det det at innstillingen er klar. Den er dermed ikke hemmelig. De som ikke har fått stillingen vil uansett ikke få beskjed ( med mindre de spør) før du evt har takket ja til jobben. Først da sendes det ut info om at stillingen er besatt.

Anonymous poster hash: 8d49f...397

Skrevet

Hvis det er i det offentlige, er innstillingen offentlig også. Det var forsåvidt også søkerlisten (ikke utvidet, bare navn, bosted, alder) Du har fått jobben, takker du nei, er det den som er innstilt som nr 2 som får tilbudet.

Anonymous poster hash: fe620...88f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...