Gå til innhold

Spiser du etter at du trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trener du og hvor lenge?

Jeg har begynt å jogge.Det er jo kun 5 km,ei halv times tid,så jeg føler liksom ikke at jeg skal spise etter ei så lita økt...Det føles ikke rett rett og slett..! :blush:

Det skal sies at jeg ikke trenger å miste noen kilo,er slank og fin.

Anonymous poster hash: d0494...2ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis et lite måltid, feks frukt eller yoghhurt. Bra for restitusjon, særlig hvis du ønsker bedre form.

Anonymous poster hash: afd5f...f5a
Skrevet

Man skal ALLTID spise etter trening for å få bedre resultater. Man får 50% mindre it av økten om man ikke spiser.

Man skal ALLTID spise PROTEINER etter trening.

Om du ikke føler du har trent hardt så regulerer du mengden du spiser etter intensitet men noe burde du få i deg.

Skrevet

Tung styrke her. Jeg spiser uansett om økta er på 1 time eller på 3 timer. Nå er målet mitt å legge på meg muskelmasse så etter trening er det rett hjem for å lage seg en gedigen porsjon med proteiner og fett. Spiser ikke karbohydrater etter trening, bare bittelitt rett før. Det kan være f.eks en neve med nøtter/blåbær - bare noe for å ha litt å gå på.

Hvis jeg løper venter jeg litt med å spise etter at jeg er ferdig. Spiser jeg med en gang kaster jeg opp. Tror jeg venter en 30-60 min etter :)

Når du trener slik som du gjør nå tror jeg ikke du trenger å spise ekstreme menger eller er så nøye på hva du putter i deg, men det er absolutt viktig at du får i deg noe. En banan er bare tull, ett egg eller noe slikt er bra etter trening så får musklene starte med en eneste gang å resturere :) Men til syvende og sist er det DU som kjenner DIN kropp best. Lytt til den og den gir deg svaret! :)

Bra forresten at du har startet å trene! :)

Anonymous poster hash: ba1db...1f8
Skrevet

Når du trener bryter du ned musklene slik at fibrene i musklene står vidåpne. Forskere har funnet ut at de er åpne i 28 minutter. Innenfor dette vinduet er det super viktig og få i seg proteiner for å bygge opp musklene igjen. Uten proteiner vil ikke musklene restituere seg like bra. Dette lærte jeg av treneren på livstilsklubben i går. Hun sa også at det var veldig typisk at man ikke spiste etter trening fordi da hadde vi vært så flinke å ville ikke ødelegge. Det er altså bare tull. Spis proteinrik mat (flytende taes lettere opp i kroppen) etter trening.

Skrevet

Når du trener bryter du ned musklene slik at fibrene i musklene står vidåpne. Forskere har funnet ut at de er åpne i 28 minutter. Innenfor dette vinduet er det super viktig og få i seg proteiner for å bygge opp musklene igjen. Uten proteiner vil ikke musklene restituere seg like bra. Dette lærte jeg av treneren på livstilsklubben i går. Hun sa også at det var veldig typisk at man ikke spiste etter trening fordi da hadde vi vært så flinke å ville ikke ødelegge. Det er altså bare tull. Spis proteinrik mat (flytende taes lettere opp i kroppen) etter trening.

Ble veldig nysgjerrig nå. Denne statestikken de hadde gjort, ble den gjort på begge kjønnene?

Skrevet

Ble veldig nysgjerrig nå. Denne statestikken de hadde gjort, ble den gjort på begge kjønnene?

Hvilken statistikk?

Skrevet

5 km er ikke liten økt men mindre du trener til maraton. Jeg trener hver dag og spiser alltid rett etterpå.

Anonymous poster hash: d51a1...d94

Skrevet

Det varierer NÅR jeg trener. Jeg kan jogge en time helt opp til halvannen på kvelden. Slik at jeg er ferdig dusja i halv-nitida. Jeg legger meg mellom ni og halv ti. Da spiser jeg ikke etterpå. Drikker gjerne en del vann, men ikke noe annet. I sommer gikk det en clausthaler etter ei slik økt. Men jeg spiser ikke.

Trener jeg på morgen/dagtid så spiser jeg det måltid som jeg normalt spiser etter økta. Men altså trener jeg etter 1900, så har jeg som regel spist kveldsmat sammen med barna, og da legger jeg ikke inn ekstra måltid. Har vi hatt en større søndagsmiddag, jeg drar ut  17-1800tida, hender det også jeg ikke spiser mer.

Tenker ikke det er fordi jeg "Ødelegger" for treninga, jeg har jobbet lenge med forhold til mat og trening. Faste rutiner på mat er viktig og pr i dag føler jeg at det for MEG blir feil og fokusere på riktig næring i rett tid etter endt økt. Jeg har mine måltid, trening må legges utenom disse, og måltidene går som vanlig før og etter økta. Jeg skal løpe 21km snart, og har greid og forbedre meg der i en opptreningsperiode uten og tenke på maten, bare på mer tilrettelagt trening. Så har man greie rutiner på mat og måltid, så trenger man ikke endre på disse selv om man begynner og trene. Mener jeg. Men har man lyst og behov for og endre matvaner, så kan det jo være greit og tilpasse måltid til og passe inn til treningsplanene,- vil ikke tro det er noe ulempe.

Anonymous poster hash: 1b69c...c23
Skrevet

Skal du ha nytte av proteiner i løpet av disse 28 minuttene så må de spises i god tid FØR trening. En rekker ikke å ta opp den maten en spiser etter trening så hurtig.

Anonymous poster hash: ad1c7...1ac

Skrevet

Skal du ha nytte av proteiner i løpet av disse 28 minuttene så må de spises i god tid FØR trening. En rekker ikke å ta opp den maten en spiser etter trening så hurtig.

Anonymous poster hash: ad1c7...1ac

Jo musklene dine rekker og nyttegjøre seg av proteinene så raskt etter trening. Spiser du proteiner så raskt etter trening vil kroppen fortsette og forbrenne lenge etter treningen gen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...