Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Hvis barnet ditt har spesialundervisning i minst 50% av matte/norsk/engelsktimene på skolen og de sliter skikkelig. Hva tenker du om lekser? Anonymous poster hash: bebb0...f5b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Hvis barnet ditt har spesialundervisning i minst 50% av matte/norsk/engelsktimene på skolen og de sliter skikkelig. Hva tenker du om lekser? Anonymous poster hash: bebb0...f5b Det kommer helt an på barnet. Ville tatt det opp på samarbeidsmøte evt.hørt med spes.pede.som er ansvarlig for barnets spesialundervisning, samt saksansvarlig i ppt (den som har skrevet barnets sakkyndige vurdering). Anonymous poster hash: 50a4e...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Lekser er høyt prioritert her hjemme, jobber nå redusert for at vi skal både klare de og ha et sosialt liv i tillegg. Da får vi tid sammen før resten av familien kommer hjem og vi får en til en. Mengden bør settes og kontinuerlig vurderes sammen med lærer slik at de ikke blir overveldende og ungen mister selvtillit. Bedre å lære litt enn ingenting. Anonymous poster hash: f1c69...ddb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Barnet mitt får lekser på lik linje med de andre barna og vi prøver å få gjort de, men avtalen med skolen er at vi gjør det vi får til å gjennomføre ute for mye styr så tar de igjen resten på skolen. Barnet vet ikke at det er "valgfritt", men noen ganger kan kampene med lekser bare gjøre ting verre en bedre så vi må se det an. Nå er barnet mitt lite ennå og jeg håper at vi har etablert lekser som en daglig aktivitet før mellomtrinn. Anonymous poster hash: 1e227...3a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Det anbefales at barn med enkelte funksjonshemninger ikke får lekser. Ikke alle lærere er klar over dette. Anonymous poster hash: e8d13...01b
Optatium Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Det er ingen grunn til å ikke ha lekser om man har en IOP. Tvert imot, man skal ha samme eksamen som de andre når tiden kommer, og derfor må de jobbe minst like hardt som de andre.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Vin har lekser, men har tilpasset mengde i noen fag, f.eks i engelsk.får også noen alternative oppgaver som er bedre tilpasset hvordan han best jobber, som f.eks prosjekter framfor dag-til-dag lekser. Vi har et veldig godt samarbeid med lærer! Anonymous poster hash: b16d8...a67
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Min sønn har en tilpasset lekseplan. Feks står det at vi foreldre skal lese for ham, og han har færre oppgaver enn de andre. Likevel er det mer enn nok for ham. Han jobber/ skriver så sakte, så sakte, så han bruker en liten evighet på leksene. Underveis i uka har læreren en dialog med sønnen om mengden lekser den uka, og iblant har hun krysset ut noen lekser om hun ser at det ble litt mye. Jeg syns det er fryktelig vanskelig. På en side må sønnen konsentrere seg mer og jobbe hardere på skolen enn de andre barna, så han er mer sliten. Dermed har han mindre kapasitet igjen for å gjøre lekser etter skolen. På den annen side trenger han lekser og repetisjoner mer enn de andre barna, og burde jobbet hardt med lekser hjemme også. Men han er veldig sliten og jeg innser at det er jeg som må senke forventningene mine.... Anonymous poster hash: df496...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå