Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Og vi har gjeld på 3,5 millioner. Må jeg selge huset hvis jeg fremdeles klarer å betjene lånet? Eller hvordan fungerer det? Anonymous poster hash: 73765...16e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Dere må jo ha gjeldsforsikring. De fleste bankene prakker det på låntakere når de signerer på låneavtalen. Men nei, så lenge du klarer å betjene lånet, må du jo ikke selge. Anonymous poster hash: 67b74...8f2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Det kommer vel an på om dere er gifte eller samboere og om dere har et testamente? Banken krever at når dere er to som får lån sammen er dere gjensidig ansvarlig for lånet, dvs hvis en dør overtar den andre gjelda. Er dere ikke gift og ikke har testamente (og heller ikke barn sammen), er det vel din medlånetakers foreldre som arver vedkommene og de arver da huset (om det er det dere har lån på), men ikke gjelda. Anonymous poster hash: bfe5a...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Det kommer vel an på om dere er gifte eller samboere og om dere har et testamente? Banken krever at når dere er to som får lån sammen er dere gjensidig ansvarlig for lånet, dvs hvis en dør overtar den andre gjelda. Er dere ikke gift og ikke har testamente (og heller ikke barn sammen), er det vel din medlånetakers foreldre som arver vedkommene og de arver da huset (om det er det dere har lån på), men ikke gjelda. Anonymous poster hash: bfe5a...b5f Altså hans del av huset, mener jeg...ikke hele huset siden du nok eier halvdelen.. altså hvis det er huslån det dreier seg om Anonymous poster hash: bfe5a...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Vi har gjensidig livsforsikring som skal dekke gjeld ved evt dødsfall Anonymous poster hash: 3c7bb...643
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Det kommer vel an på om dere er gifte eller samboere og om dere har et testamente? Banken krever at når dere er to som får lån sammen er dere gjensidig ansvarlig for lånet, dvs hvis en dør overtar den andre gjelda. Er dere ikke gift og ikke har testamente (og heller ikke barn sammen), er det vel din medlånetakers foreldre som arver vedkommene og de arver da huset (om det er det dere har lån på), men ikke gjelda. Anonymous poster hash: bfe5a...b5f Dette er jo komplett bullshit... Anonymous poster hash: 8b909...53f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Kjære vene. Ta en telefon til banken din!:-) Anonymous poster hash: 7d658...584
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Vi har gjensidig gjeldsforsikring, samt livsforsikring, slik at vi skal slippe å forholde oss til den problemstillingen.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Dere må jo ha gjeldsforsikring. De fleste bankene prakker det på låntakere når de signerer på låneavtalen. Men nei, så lenge du klarer å betjene lånet, må du jo ikke selge. Anonymous poster hash: 67b74...8f2 Men kommer banken til å sjekke om jeg kan betjene gjelda, eller holder det at jeg betaler som jeg skal? Anonymous poster hash: 73765...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå