Gå til innhold

Sen positiv test i andre svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg hadde eggløsning for 4 uker siden. Startet med lette ryggsmerter og kamper i magen 1-2 dager senere, og sterke og mange graviditetssymptomer fra den dagen. Eggløsning beregnet ut fra kalenderberegninger i syklusen, og ut fra opplevde symptomer på både eggløsning og evt festesmerter. Ca 2 uker senere så stanset alle symptomer helt plutselig. Ingen positiv test. For første gang i dag, 2 uker etter symptomene forsvant og 4 uker etter antatt eggløsning, testet jeg positivt, men det er en veldig svak strek. Da er det en uke siden sist test som var helt negativ.

Har vært gravid en gang før som resulterte i et friskt barn, da testet jeg tydelig positivt en-to dager før forventet mens.

Noen med liknende erfaringer? Kan ikke unngå å tenke at noe er galt. Hører at de som tester sent ofte har beregnet eggløsning feil (noe jeg ikke tror er tilfellet her), eller at de er svangerskap utenfor livmor eller feil ved foster. Noen pga at de produserer hcg sent eller har nyrer som spalter hormonet raskt. Jeg har jo vært gravid før så siden jeg da testet raskt så endrer vel ikke det seg mellom ulike svangerskap?

Anonymous poster hash: a60dd...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist testet jeg positivt 1 dag før ikm. 12 uler på vei m andre mann nå, testet positiv 1 uke etter ikm. Så kanskje? Tror det varierer med tanke på hcg produksjon.

Anonymous poster hash: 6c022...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...