Gå til innhold

Vi ble tilbudt fosterdiagnostikk... hva ville dere gjort?


Fjelljenten

Anbefalte innlegg

Hun sa det ikke var noen indikasjoner på at noe var galt, men siden jeg har gått på medisiner (ingen "farlige"; for jeg har fått beskjed om at jeg kan fortsette å gå på dem), så faller jeg inn under en gruppe som kan bli tilbudt fosterdiagnostikk.

Vi ble tatt litt på sengen, for vi har jo aldri blitt tilbudt dette før, og var ikke forberedt på å bli tilbudt det denne gangen heller, så vi sa vi skulle tenke på det.

Vet jo at mange ønsker å få dette tilbudet, så på en måte føler jeg meg "heldig", og det er jo fint med ekstra ultralyder. Samtidig sa hun at hvis vi takket ja, så kom vi inn i det systemet, og at det kunne bli en del ekstra greier vi må forholde oss til.

Hun sa også at hun hadde sett det på forrige UL hvis det var noe med nakkefolden, og at de fleste misdannelser kunne bli sett på vanlig UL i uke 18.

Jeg føler egentlig at det ikke er noen vits i å takke ja, jeg er ganske sikker på at det ikke er noe galt, våre to første barn er jo helt friske og ingen av oss har noe genetisk galt i familiene våre. 

Samtidig hadde jeg ikke tatt abort heller, hvis det hadde vist seg at barnet har Downs...

Hva synes dere, er vi dum hvis vi takker nei?

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboern min hadde sagt ja tvert. Han vil vite alt så tidlig som mulig og ville takket ja til absolutt alt av prøver og undersøkelser. Jeg er mer tvilende til hva jeg hadde gjort hvis ingenting indikerer på at noe var galt i utgangspunktet. Pga av samboern hadde vi nok takket ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er ikke sikker selv, han sier bare at jeg kan gjøre det hvis jeg vil :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...