Gå til innhold

Synes dere dette høres greit ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min (11 år) har fått "assistent" jobb på SFO. Han ble spurt om dette av SFO - leder fordi han er en flink og ansvarlig gutt. Ble anbefalt av læreren #stoltmor#😁

Nå viser det seg at han skal "jobbe" der tirsdag 1200- 1500 og torsdag 1300- 1500 hver uke hele skoleåret. Han skal få en arbeidsattest i slutten av skoleåret. Jeg må innrømme at jeg synes det var mye jobbing for en 11 åring, synes nesten det er på grensen til utnyttelse. Skolen slutter kl 12 på tirsdager og kl 13 på torsdager, så han må jo være der etter skoletid.

Anonymous poster hash: 56714...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 timer er da lite.

La nå ungen jobbe og blir det for mye så har han hvertfall prøvd.

Prøv først og klag etterpå!

Anonymous poster hash: 37e67...33c

Skrevet

What?! Skal en elleveåring jobbe på SFO? Det høres helt merkelig ut.

Men vil ikke kalle det en utnyttelse så lenge han får betalt. Seks timer i uka er ikke all verden da. Tre timer per dag burde være fullt overkommelig.

Anonymous poster hash: 60ce7...35e

Skrevet

Hva skal han gjøre og får han betalt?

Anonymous poster hash: a16e9...c28
Skrevet

Hæ? Hva slags oppgaver skal han gjøre? Og får han noe for det?

Han er jo ikke så mye større enn de eldste SFO-barna.....

Anonymous poster hash: 20daa...20d

Skrevet

Han er der på toppen av voksen personal. Er en annen gutt som også "jobber" der. Han får ikke betalt for det, men får som sagt en arbeidsattest ved slutten av skoleåret.

Hi

Skrevet

Han skal leke med og være med å aktivisere barna som går på SFO.

Skrevet

Det blir vel 5 timer i uken :)

Jeg hadde nok ikke syns det hadde vært greit for så lang tid. Da kunne ikke vi funnet på noe de dagene om i hadde villet det ( avspasering osv).

Hadde villet sett det an uke for uke.

Anonymous poster hash: 3a672...dbc
Skrevet

Du kan velge å se på det som en berikelse og nyttig erfaring for han, eller du kan stille spørsmål med regelverket rundt dette. 

Avsnitt hentet fra link. http://www.klikk.no/foreldre/article463054.ece

Hovedregelen i arbeidsmiljøloven er at barn under 13 år aldri kan ta lønnet arbeid.

Men har du tro på at barnet ditt vil egne seg som reklamemodell eller barneskuespiller, er det fullt lovlig å sette poden i arbeid.

Ifølge Arbeidstilsynet kan nemlig barn under 15 år «utføre kulturelt, kunstnerisk, sportslig eller reklamemessig arbeid så fremt arbeidet ikke påvirker deres sikkerhet, helse eller utvikling på en uheldig måte og ikke går ut over deres skolegang».

Jeg synes det er fantastisk hvis du mener han er moden for dette. Han kommer til å lære mye.

Anonymous poster hash: 383e5...753
Skrevet

Jeg synes i grunn hele opplegget høres veldig spesielt ut, hadde vært skeptisk

Anonymous poster hash: 05601...3ce
Skrevet

Hvis han skal begynne kl. 12 eller 13 mister han vel sin egen undervisningstid? Det er ikke greit.

Jeg ville også vært skeptisk til at barnet mitt skulle tilbrakt mange timer pr. uke med såpass mye yngre barn, foretrekker at barna er sammen med sine egne venner/klassekamerater, på omtrent samme alder, for ikke å bli understimulert sosialt (går det an å si det slik?).

Jeg hadde sagt blankt nei når det ikke er betalt. Hadde det vært betalt skulle jeg vurdert det.

Anonymous poster hash: fb040...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...