Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 (2 barn, på 8 og 10 år, far bor på en annen kant av landet) Barna bor hos mamma, og besøker pappa i ferier. Fordeling av samvær i feriene: Høstferie: Barna skal være hos pappa i høstferien. Juleferie: Barna er halve juleferien hos mamma, og halve juleferien hos pappa. Fortrinnsvis hos mamma julehelga, og hos pappa nyttårshelga. Vinterferie: Barna skal være hos mamma i vinterferien. Påskeferie: Barna skal være hos pappa 5-7 dager, og 4-5 dager hos mamma. Tidspunkter for flyreisene til Barna skal avtales senest 1 mnd før høst-, jule- og påskeferie. Sommerferie: Barna skal være 4 uker hos pappa, og fire uker hos mamma. Det er ønskelig at barna er tre uker sammenhengende hos pappa. Sommerferieavviklingen avtales så tidlig som mulig, og senest 15. april. Endringer må avtales senest 2 uker før samværet. Annet: Pappa skal komme 2 helger i året på besøk til Barna der de bor. Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 (2 barn, på 8 og 10 år, far bor på en annen kant av landet) Barna bor hos mamma, og besøker pappa i ferier. Fordeling av samvær i feriene: Høstferie: Barna skal være hos pappa i høstferien. Juleferie: Barna er halve juleferien hos mamma, og halve juleferien hos pappa. Fortrinnsvis hos mamma julehelga, og hos pappa nyttårshelga. Vinterferie: Barna skal være hos mamma i vinterferien. Påskeferie: Barna skal være hos pappa 5-7 dager, og 4-5 dager hos mamma. Tidspunkter for flyreisene til Barna skal avtales senest 1 mnd før høst-, jule- og påskeferie. Sommerferie: Barna skal være 4 uker hos pappa, og fire uker hos mamma. Det er ønskelig at barna er tre uker sammenhengende hos pappa. Sommerferieavviklingen avtales så tidlig som mulig, og senest 15. april. Endringer må avtales senest 2 uker før samværet. Annet: Pappa skal komme 2 helger i året på besøk til Barna der de bor. Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Ser greit ut, bare å prøve seg frem siden ungene er såpass store. Har en på 5 år som også har samvær med faren, han bor i samme by men reiser bestandig vekk i jul/påske til sine foreldre. Vi bytter på høytidene, og har avtalt at f.eks sommerferien skal avtales ila februar hvert år, så kan man planlegge langt i forveien. Anonymous poster hash: 37eb4...aab
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Avtalen ser bra ut! Håper han klarer å holde den, eller du da Anonymous poster hash: 3bca4...552
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Er det lite samvær?, nå har det vært noe av det samme tidligere, men litt færre dager, og han ønsker mer, nå har han fått en uke ekstra om sommeren, men fortsatt ikke fornøyd Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Daquiry Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Hvorfor skal jul/nyttår deles? Og hvorfor skal du ha julen? Ellers ser det greit ut.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Julen er avtalt slik fordi hans familie ikke er så stor og ikke har samme juletrandisjoner som hos oss. Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Iiiiik Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Min eks ville ikke godtatt at datteren fortrinnsvis skulle være hos meg i julen, det er vel et tidspunkt alle foreldre ønsker å være sammen med barna. Jeg synes videre at tidspunktet for å fastsette sommerferie er sent, hvis man skal reise bort og bestille osv, må det gjøres tidligere. Jeg skjønner at han synes dette er lite samvær. Ville prøvd å legge inn samvær knyttet opp mot langhelger også mellom feriene. En helg i måneden kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Min eks ville ikke godtatt at datteren fortrinnsvis skulle være hos meg i julen, det er vel et tidspunkt alle foreldre ønsker å være sammen med barna. Jeg synes videre at tidspunktet for å fastsette sommerferie er sent, hvis man skal reise bort og bestille osv, må det gjøres tidligere. Jeg skjønner at han synes dette er lite samvær. Ville prøvd å legge inn samvær knyttet opp mot langhelger også mellom feriene. En helg i måneden kanskje? Han skal jo komme hit 2 helger i året, og er velkommen ellers i året . Annet er jo at det er jo slike avstander at det vil jo bli slitsomt å fly dit og hit i løpet av en helg. Barna blir slitene, og de har jo skole og fritidsaktiviteter hele uken. Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Siden begge ungene bor fast hos dem, og du har dem i vinterferie, hva med å la dem være hos faren hele påske? Og annen hver jul hos deg og hos han? Syns det er flott at far ønsker mer samvær jeg Dumt at dere bor så langt fra hverandre, men men sånn er livet. Og flott at du lar ungene få mer samvær med faren Anonymous poster hash: ef145...1b1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Perioden mellom jul og påskeferie er veldig lang da, ville absolutt latt far ha dem litt i den perioden. Enten hele eller deler av vinterferien,eller en langhelg. Med pappa så langt unna er det helt legitimt og en gang eller to i året ta fri en fredag så de kan reise til pappa fra fredag kveld til søndag kveld altså... Anonymous poster hash: 305ac...48b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 Hvorfor er det barna som må dra bestandig, og få den belastninga? han kan jo komme hit når han vil Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Jeg ville forsøkt å fått til en langhelg eller to i tillegg. Ofte har jo barna noen planleggingsdager som gir naturlige langhelger og i mai er det både 1., 17,. kristi himmelfart og pinsen som kan gi gode anledninger til å være borte litt mer enn en helg. Anonymous poster hash: 76c89...bb7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Syns avtalen var helt fin- spesielt når faren kan komme når han nesten ønsker. Skjønner godt du vil ha noen av feriene du også. Selv om far bor langt unna og barna ser han sjeldent, er det også viktig med ferie i late dager det mamma, venene og hverdagen er. Barna dine begynner jo i tillegg bli ganske store, og da er det jo spesielt en ting som er viktig å tenke over; hva tenker de selv om avtalen? Anonymous poster hash: 79230...35f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Syns avtalen var helt fin- spesielt når faren kan komme når han nesten ønsker. Skjønner godt du vil ha noen av feriene du også. Selv om far bor langt unna og barna ser han sjeldent, er det også viktig med ferie i late dager det mamma, venene og hverdagen er. Barna dine begynner jo i tillegg bli ganske store, og da er det jo spesielt en ting som er viktig å tenke over; hva tenker de selv om avtalen? Anonymous poster hash: 79230...35f Jøsses!! Skulle tro jeg var med i en konkurranse ang mest skrivefeil:/ Haha- håper du klarer å skjønne et snev av innlegget ihvertfall😁 Anonymous poster hash: 79230...35f
Iiiiik Skrevet 19. august 2014 #15 Skrevet 19. august 2014 Hvorfor er det barna som må dra bestandig, og få den belastninga? han kan jo komme hit når han vil Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Du har jo tydeligvis bestemt deg for at dette er bra og at faren ikke har noen grunn til å klage. Greit nok det. Jeg er ikke enig. Spørsmålet rundt hva barna synes er relevant, de er jo nokså store.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #16 Skrevet 19. august 2014 Julen er avtalt slik fordi hans familie ikke er så stor og ikke har samme juletrandisjoner som hos oss. Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Seriøst, er det grunnen til at barna skal være hos deg hver jul? Er det du som mener det, eller er du og pappa enige om dette? Det må være den tynneste unnskyldningen jeg har hørt får å få ha barna hver jul Anonymous poster hash: 4424c...9b9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #17 Skrevet 19. august 2014 Syns det er rart at barna skal være hos deg hver jul. Far vil helt sikkert feire jul med sine barn han og. Det er flere langhelger og planleggingsdager så ville lagt inn litt flere helger. I tillegg ville jeg heller delt ferien med 2 uker far, 2 uker mor, 2 uker far osv. Anonymous poster hash: 88ffe...431
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #18 Skrevet 19. august 2014 ja jeg også ville dele sommeren opp slik, men var visst veldig vanskelig for faren å dele opp sommeren sånn på grunn av ferie, så da ble det 3 uker og deretter 1 uke og jeg hadde ingen valg på det iom at faren begynnte å krangle på det. Anonymous poster hash: f7dcd...b91
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #19 Skrevet 19. august 2014 Julen er avtalt slik fordi hans familie ikke er så stor og ikke har samme juletrandisjoner som hos oss. Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Seriøst, er det grunnen til at barna skal være hos deg hver jul? Er det du som mener det, eller er du og pappa enige om dette? Det må være den tynneste unnskyldningen jeg har hørt får å få ha barna hver jul Anonymous poster hash: 4424c...9b9 Hva med jula da hi? Anonymous poster hash: 4424c...9b9
Daquiry Skrevet 19. august 2014 #20 Skrevet 19. august 2014 Julen er avtalt slik fordi hans familie ikke er så stor og ikke har samme juletrandisjoner som hos oss. Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Unnskyd meg, men det er det dummeste jeg har lest. Klart barna skal feire jul med pappaen sin! Dette er veldig ego av deg.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #21 Skrevet 19. august 2014 Julen er avtalt slik fordi hans familie ikke er så stor og ikke har samme juletrandisjoner som hos oss. Anonymous poster hash: f7dcd...b91 Seriøst, er det grunnen til at barna skal være hos deg hver jul? Er det du som mener det, eller er du og pappa enige om dette? Det må være den tynneste unnskyldningen jeg har hørt får å få ha barna hver jul Anonymous poster hash: 4424c...9b9 Hva med jula da hi? Anonymous poster hash: 4424c...9b9 Du vil ikke svare på dette eller hi??? Anonymous poster hash: 4424c...9b9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #22 Skrevet 19. august 2014 Dere tar jo helt av. HI har sagt faren syns det er mitt lite samvær- samtidig har han ikke sagt noe spesifikt om julen virker det som. For alt vi vet kan det være frem gir en lang marsj i julen. At han syns det er greit barna feirer med m Anonymous poster hash: 79230...35f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #23 Skrevet 19. august 2014 Dere tar jo helt av. HI har sagt faren syns det er mitt lite samvær- samtidig har han ikke sagt noe spesifikt om julen virker det som. For alt vi vet kan det være frem gir en lang marsj i julen. At han syns det er greit barna feirer med m Anonymous poster hash: 79230...35f Publiserte ved feiltagelse. At han syns det er greit barna feirer med mor og hennes familie. For alt vi vet kan det være faren ikke feirer jul, eller at julen hos dem er full av fulle besteforeldre eller andre dårlige minner. Barna er også store nå og kanskje de ikke ønsker bytte ut julefeiringen! At barna har gitt beskjed til far at de ønsker feire hjemme og heller vil komme til han hvert nyttår. Alt i alt handler det om mer samvær. At mor lar far ha annenhver jul Istedet for hver nyttårsaften øker ikke samværsmengden! Anonymous poster hash: 79230...35f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #24 Skrevet 19. august 2014 Dere tar jo helt av. HI har sagt faren syns det er mitt lite samvær- samtidig har han ikke sagt noe spesifikt om julen virker det som. For alt vi vet kan det være frem gir en lang marsj i julen. At han syns det er greit barna feirer med m Anonymous poster hash: 79230...35f Publiserte ved feiltagelse. At han syns det er greit barna feirer med mor og hennes familie. For alt vi vet kan det være faren ikke feirer jul, eller at julen hos dem er full av fulle besteforeldre eller andre dårlige minner. Barna er også store nå og kanskje de ikke ønsker bytte ut julefeiringen! At barna har gitt beskjed til far at de ønsker feire hjemme og heller vil komme til han hvert nyttår. Alt i alt handler det om mer samvær. At mor lar far ha annenhver jul Istedet for hver nyttårsaften øker ikke samværsmengden! Anonymous poster hash: 79230...35f Hvis hi ville svare på det, så hadde vi visst det i stedet for å spekulere Anonymous poster hash: 4424c...9b9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #25 Skrevet 19. august 2014 Dere tar jo helt av. HI har sagt faren syns det er mitt lite samvær- samtidig har han ikke sagt noe spesifikt om julen virker det som. For alt vi vet kan det være frem gir en lang marsj i julen. At han syns det er greit barna feirer med m Anonymous poster hash: 79230...35f Publiserte ved feiltagelse. At han syns det er greit barna feirer med mor og hennes familie. For alt vi vet kan det være faren ikke feirer jul, eller at julen hos dem er full av fulle besteforeldre eller andre dårlige minner. Barna er også store nå og kanskje de ikke ønsker bytte ut julefeiringen! At barna har gitt beskjed til far at de ønsker feire hjemme og heller vil komme til han hvert nyttår. Alt i alt handler det om mer samvær. At mor lar far ha annenhver jul Istedet for hver nyttårsaften øker ikke samværsmengden! Anonymous poster hash: 79230...35f Hvis hi ville svare på det, så hadde vi visst det i stedet for å spekulere Anonymous poster hash: 4424c...9b9 Hvorfor skal hun svare på det? Som sagt; det øker ikke samværet uansett! Anonymous poster hash: 79230...35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå