Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #26 Skrevet 19. august 2014 Vi har gått til bhg 2,5 km unna siden ungen var 3,5.. Tipper han blir meget fornøyd når han ikke trenger å gå mer enn en km til skolen, selv om det er rett opp hele veien:) Anonymous poster hash: e3d5f...1f3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #27 Skrevet 19. august 2014 Vi bor litt over 2 km fra skolen, så i fjor så fikk de busskort, men nå i 2. klasse får de ikke. Men de tar fortsatt buss til skolen, kjøper busskort til de. Er ikke det at de ikke klarer å gå denne avstanden, det er det at det er tryggere. For det er lang vei, de må ga langs trafikert vei og over denne veien. Anonymous poster hash: b722c...017
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #28 Skrevet 19. august 2014 HJELP! Er du seriøs? :/ Her går tvillingene på 2 år og eldste på 4 år 2,1 km til og fra barnehagen hver dag. Det burde virkelig en 6-åring klare å gå 1,8 km (eller 3,6 km tilsammen). Gå veien sammen og beregn hvor lang tid barnet trenger til skolen Husk at når dem begynner med turdager er det mye lengre enn 2 km, om barnet ditt ikke klarer å gå så langt har du rett og slett feilet som mor på et veldig viktig område. Det er ingen lærere som stiller seg opp for å trille ei vogn på så store barn. Anonymous poster hash: 6517f...c3e Dette svaret er det mest tragiske jeg har lest 😂 du må vere ei "ung mor" 🙈 Anonymous poster hash: f117f...dd1
Honningmelon Skrevet 19. august 2014 #29 Skrevet 19. august 2014 Da jeg gikk i 1. klasse gikk vi 4 km hver vei. Var 7 år da. Så en 6-åring bør greie i underkant av 2 km greit.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #30 Skrevet 19. august 2014 Nei, det går så fint så Vi søsknene gikk hver dag 3 km fra første til tiende:) Anonymous poster hash: ee940...58f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #31 Skrevet 19. august 2014 Her får ikke 1. klassingene lov til å gå til skolen uten foreldre. De må enten ta skolebuss eller gå i følge med foreldrene (foreldrene må følge helt inn), sykle er ikke lov før i 4. klasse. Anonymous poster hash: 4739c...27c Bor dere midt i slummen? Anonymous poster hash: ee940...58f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #32 Skrevet 19. august 2014 Avstanden i seg selv er vel ikke avskrekkende. Men er det snakk om alene? Det er helt vanlig her å følge barna til og fra skolen i første klasse. Alene synes jeg det er langt for førsteklassinger i all slags vær. I følge med en voksen går det fint. Har dere mulighet til å organisere følgegruppe, der flere foreldre bytter på å følge barna? Anonymous poster hash: 8ecb1...bb8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #33 Skrevet 19. august 2014 Spørs litt på skoleveien også synes jeg. Er det øde eller på boligfelt eller midt imellom? Her bor vi på bondelandet, 1,9km til skolen. Gatelyset er av store deler av høsten, og lite hus på veien til skolen. Her har vi brukt SFO hvor vi har kjørt og hentet. Kall meg hva dere må mene, men overbeskyttende er jeg absolutt ikke. Mine barn klatrer i trær og leker i skogen alene! Anonymous poster hash: b9598...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå