Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Vi er ikke utprega heldefreaker, men prøver å spise variert. Torsdagene er reservert slik at hver av ungene får sin favorittmat (som også er ferdigmat): Uke 1 Man: Wok m svin Tir: Fiskepinner, agurk, gulrot, bulgur Ons: Lapskaus Tor: Pølse, lompe + gr.saksstaver Fre: Taco Lør: Pizza, salat Søn: Fiskekarb, byggris, grønt Uke 2 Man: Torsk i pita, salat, kesam Tir: Bakt laks, linser, gr.saker Ons: Blomkålsuppe m bacon Tor: Pannekaker + gr.saksstaver Fre: Taco Lør: Vegetarlasagne, salat Søn: Karbonade, søtpotetbåter, grønt Uke 3 Man: Laksewrap Tir: Falafel, fullkornscouscous m grønne linser, tatziki, salat (IKEA-inspirert 😉) Ons: Wok m kylling Tor: Ferdigpizza + gr.saksstaver Fre: Taco Lør: Bakt potet, grilldpyd, salat Søn: Laks, quinoa, gr.saker Uke 4 Man: Wok m laks Tir: Spaghetti bolognese Ons: Omelett, salat Tors: Tomatsuppe (pose), egg Fre: Taco Lør: Hamburger, salat, stekt søtpotet Søn: Fiskegrateng, gulrot, salat, potet Taco inneholder i litt varierende grad grov tortillalefse, bønner, karbonadedeig, agurk, mais, salat, løk, hvitløk, salsa, guacamole, mager kesam, ost. Det meste er fortrinnsvis hjemmelaget, og det brukes fullkorspita, fullkornsris. Husholdningen har dessverre mange kresne medlemmer, så der begrenser en del hva jeg tør å servere. Tar gjerne i mot forslag som kan gjøre menyen bedre/sunnnere, men vil ikke kjøre en lavkarbolinje. Anonymous poster hash: 4cae1...754
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 du er flink Akkurat sånn skulle jeg ønske jeg kunne ha det og. Variert og sunt. Dessverre har jeg kommet inn i en familie med vanvittig dårlig matrutiner. Æsj. Det skal være så sinnsykt lettvint og kjapt. Yndlingsretten til gutta er grandis, og hvis ikke jeg handler og bestemmer blir det nettopp grandis, gjerne flere dager på rad. Har tatt det opp med faren og han er enig, men gjør ingenting. Usj. De dagene det står grandis på bordet her tar jeg meg brødskiver og forteller at jeg ikke liker det. Skal lage en matplan her, nå er ferien over, jeg er hjemme i permisjon og har absolutt mulighet til å gjøre noe med situasjonen. Takk for inspo. Anonymous poster hash: 58d03...231
anonymemamma12345 Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Denne uken: I går: hamburge og pommfri (ikke hjemmelaget) Tirsdag: røkte pølser, poteter og brun saus. Onsdag: ovnsbakt laks med rømmedressing og poteter Torsdag: falukorv med hjemmelaget potetgrateng og mais Fredag: hjemmelaget pizza, med røkte pølser, mais og ost. Lørdag. Tikka masala (ikke hjemmelaget) Søndag: Svinefilet med brun saus og ris.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Mandag: taco med kylling. Tirsdag: hjemmelaget fullkornslasagne med karbonadekjøttdeig. Onsdag: hjemmelaget grov pizza med pølse fra martnaen med lite fett og en pizza med kylling. Torsdag: bacalao fra Rema. Fredag: hjemmelaget burger av karbonadedeig og med hjemmelagde grove hamburgerbrød. Lørdag: hjemmelaget empanadas med salat som tibehør. Søndag: fiskesuppe med torsk og fiskekaker. Anonymous poster hash: 5a0b7...e4f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Mandag: Kylling i korma, ris og salat Tirsdag Hvit fiskepanne med grønnsaker og couscous Onsdag: Kotletter med grønnsaker, poteter og sennepssaus Torsdag: Kyllingwok med nudler Fredag: Kjøttkaker med grønnsaker, brunsaus, ertestuing og poteter Anonymous poster hash: 813ec...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå