Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 6-åringen min er blitt invitert i barnebursdag til en gutt i klassen. De har gått i bhg sammen også så vi kjenner barnet og familien godt. Alle guttene i klassen er invitert og barnet mitt gleder seg jo som alltid til bursdag.... De har annonsert at det kanskje blir bading..... Problemet er at denne familien er helt forferdelig uansvarlige når det kommer til barna sine. Jeg og mannen har flere ganger vurdert å sende bekymring til bv. Foreldrene har overhodet ikke oversikt og kontroll på yngste barnet sitt (6-åringen), og flere ganger har han vært hos oss i mange timer før mor kommer og sier at hun ikke visste han var borte før for 20 min siden eller lignende. Har også møtt på barnet alene løpende på hovedveien 10 min unna hjemmet sitt osv.... listen er laaaang! Barnet mitt får egentlig ikke være hos denne familien pga dette (som jeg vil kalle omsorgssvikt). Gutten dems får så klart komme til oss da. Og nå er det badebursdag der.... og jeg har vondt i magen.... Jeg stoler ikke ett sekund på at mor kommer til å passe på barna i bassenget. Far er alltid borte, så det blir en voksen på 8 barn.... Mitt barn har også lært å svømme og jeg ser for meg et scenario hvor han tar av armringene for å vise de andre, også skjer det noe - og ingen voksne er i nærheten... Vil jo ikke nekte han å gå i bursdag som han gleder seg til heller.... men... Hjelp meg, hva bør jeg gjøre her???? Anonymous poster hash: 6bde3...79e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Enkelt, du blir med Har tenkt tanken.... er bare at hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er med i bursdag. Barnet mitt er også veldig selvsikkert og det vet moren, så jeg kan ikke lyve og si han er utrygg.... Så da blir det veldig synlig at jeg ikke "stoler" på dem hvis du skjønner? Også fordi jeg har en misstanke om at hun allerede har senset det fordi vårt barn aldri kommer til dem.... Har du noen forslag til måter jeg kan få blitt med på uten at det blir så tydelig at jeg ikke stoler på dem? HI Anonymous poster hash: 6bde3...79e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Da hadde jeg bare blitt med😉 Anonymous poster hash: cc998...fcb
**snuskeluska** Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 6-åringen min er blitt invitert i barnebursdag til en gutt i klassen. De har gått i bhg sammen også så vi kjenner barnet og familien godt. Alle guttene i klassen er invitert og barnet mitt gleder seg jo som alltid til bursdag.... De har annonsert at det kanskje blir bading..... Problemet er at denne familien er helt forferdelig uansvarlige når det kommer til barna sine. Jeg og mannen har flere ganger vurdert å sende bekymring til bv. Foreldrene har overhodet ikke oversikt og kontroll på yngste barnet sitt (6-åringen), og flere ganger har han vært hos oss i mange timer før mor kommer og sier at hun ikke visste han var borte før for 20 min siden eller lignende. Har også møtt på barnet alene løpende på hovedveien 10 min unna hjemmet sitt osv.... listen er laaaang! Barnet mitt får egentlig ikke være hos denne familien pga dette (som jeg vil kalle omsorgssvikt). Gutten dems får så klart komme til oss da. Og nå er det badebursdag der.... og jeg har vondt i magen.... Jeg stoler ikke ett sekund på at mor kommer til å passe på barna i bassenget. Far er alltid borte, så det blir en voksen på 8 barn.... Mitt barn har også lært å svømme og jeg ser for meg et scenario hvor han tar av armringene for å vise de andre, også skjer det noe - og ingen voksne er i nærheten... Vil jo ikke nekte han å gå i bursdag som han gleder seg til heller.... men... Hjelp meg, hva bør jeg gjøre her???? Anonymous poster hash: 6bde3...79e Du bør være med! Du kan bare fortelle at du liker at det er flere som passer på når mange barn leker i vannet og at du gjerne er der og passer på sammen med henne.
Førstemann Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Enkelt, du blir med Har tenkt tanken.... er bare at hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er med i bursdag. Barnet mitt er også veldig selvsikkert og det vet moren, så jeg kan ikke lyve og si han er utrygg.... Så da blir det veldig synlig at jeg ikke "stoler" på dem hvis du skjønner? Også fordi jeg har en misstanke om at hun allerede har senset det fordi vårt barn aldri kommer til dem.... Har du noen forslag til måter jeg kan få blitt med på uten at det blir så tydelig at jeg ikke stoler på dem? HI Anonymous poster hash: 6bde3...79e Tilby deg å være badevakt? Si at du regner med at hun har litt å gjøre og må gå til og fra og at du gjerne kan ta jobben som badevakt. Si det som det er en selvfølge at hun burde ordnet dette selv.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 HI her Ja, jeg har jo selvfølgelig tenkt at jeg kan bli med, men har dere forslag til hvordan jeg kan bli med uten at det er for åpenbart at jeg ikke stoler på dem?? (slik jeg skriver i svaret over). Moren er en dramaqueen uten like, og jeg har lite lyst på masse konflikter pga det.... Anonymous poster hash: 6bde3...79e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Jeg hadde sagt, er det greit jeg er med? Min kan være helt vill i vannet, så vil gjerne være der å hjelpe og passe på. Anonymous poster hash: ff9ef...c7c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Enkelt, du blir med Har tenkt tanken.... er bare at hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er med i bursdag. Barnet mitt er også veldig selvsikkert og det vet moren, så jeg kan ikke lyve og si han er utrygg.... Så da blir det veldig synlig at jeg ikke "stoler" på dem hvis du skjønner? Også fordi jeg har en misstanke om at hun allerede har senset det fordi vårt barn aldri kommer til dem.... Har du noen forslag til måter jeg kan få blitt med på uten at det blir så tydelig at jeg ikke stoler på dem? HI Anonymous poster hash: 6bde3...79e Tilby deg å være badevakt? Si at du regner med at hun har litt å gjøre og må gå til og fra og at du gjerne kan ta jobben som badevakt. Si det som det er en selvfølge at hun burde ordnet dette selv. Godt forslag Men hva hvis hun sier nei? Hva gjør jeg da? Anonymous poster hash: 6bde3...79e
Berta_78 Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 HI her Ja, jeg har jo selvfølgelig tenkt at jeg kan bli med, men har dere forslag til hvordan jeg kan bli med uten at det er for åpenbart at jeg ikke stoler på dem?? (slik jeg skriver i svaret over). Moren er en dramaqueen uten like, og jeg har lite lyst på masse konflikter pga det.... Anonymous poster hash: 6bde3...79e Jeg hadde ikke et øyeblikk vurdert å utsette barnet mitt for drukningsfare fordi jeg var redd for at noen skulle reagere på oppførselen min. Skjønner ikke at dette er noe problem en gang. "Takk for hyggelig invitasjon! Xx kommer gjerne. Jeg er ikke helt komf med at han bader uten oppsyn av meg, så jeg blir med, jeg. Sees!"
*Lissi* Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Bli med, eller hør om hun skal være alene med de. Skal hun det hadde jeg bare sagt at jeg blir med. Hadde brydd meg fint lite om hva hun mente om det. Sikkerheten til barnet mitt er det viktigste.
Førstemann Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Enkelt, du blir med Har tenkt tanken.... er bare at hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er med i bursdag. Barnet mitt er også veldig selvsikkert og det vet moren, så jeg kan ikke lyve og si han er utrygg.... Så da blir det veldig synlig at jeg ikke "stoler" på dem hvis du skjønner? Også fordi jeg har en misstanke om at hun allerede har senset det fordi vårt barn aldri kommer til dem.... Har du noen forslag til måter jeg kan få blitt med på uten at det blir så tydelig at jeg ikke stoler på dem? HI Anonymous poster hash: 6bde3...79e Tilby deg å være badevakt? Si at du regner med at hun har litt å gjøre og må gå til og fra og at du gjerne kan ta jobben som badevakt. Si det som det er en selvfølge at hun burde ordnet dette selv. Godt forslag Men hva hvis hun sier nei? Hva gjør jeg da? Anonymous poster hash: 6bde3...79e Da hadde jeg rett og slett sagt at hvis hun ikke har badevakt så får ikke ditt barn lov å komme.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Enkelt, du blir med Har tenkt tanken.... er bare at hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er med i bursdag. Barnet mitt er også veldig selvsikkert og det vet moren, så jeg kan ikke lyve og si han er utrygg.... Så da blir det veldig synlig at jeg ikke "stoler" på dem hvis du skjønner? Også fordi jeg har en misstanke om at hun allerede har senset det fordi vårt barn aldri kommer til dem.... Har du noen forslag til måter jeg kan få blitt med på uten at det blir så tydelig at jeg ikke stoler på dem? HI Anonymous poster hash: 6bde3...79e Tilby deg å være badevakt? Si at du regner med at hun har litt å gjøre og må gå til og fra og at du gjerne kan ta jobben som badevakt. Si det som det er en selvfølge at hun burde ordnet dette selv. Godt forslag Men hva hvis hun sier nei? Hva gjør jeg da? Anonymous poster hash: 6bde3...79e Da hadde jeg rett og slett sagt at hvis hun ikke har badevakt så får ikke ditt barn lov å komme. Du trenger jo ikke forme det som et spørsmål, bare si at du blir med for å hjelpe til å passe på "denne viltre gjengen". Anonymous poster hash: cd87b...be8
MerraSomGår Skrevet 19. august 2014 #15 Skrevet 19. august 2014 Hva med å formulere det som din egen "overdrevne" bekymring? (Ikke at det er uvanlig at foreldre er bekymret for barna sine i vannet da, men siden hun er en dramaqueen) Si noe sånt som: "Jeg har helt angst for barna i vannet, klarer ikke å la være å se på dem hele tiden.. etter han har lært seg å svømme, klarer han ikke å innse sine egen begrensninger på dypet og slikt. Jeg må nesten være med og se på han når han svømmer, for jeg klarer ikke å overlate ansvaret til andre.. " Eller noe slikt... It's not you, it's me-taktikken.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #16 Skrevet 19. august 2014 Hvordan du kan bli igjen: "Du, har du en kaffekopp jeg rekker bare såvidt å snu i døra hvis jeg reiser hjem nå og orker rett å slett ikke stresset så da kan jeg heller bli her å hjelpe til litt.. Jeg er en jævel med ketcupflaska hehehe" Og vips er du instalert i barnebursdag.. Det finnes mange varianter på dette, ellers så kan du bare henge ut så lenge at det blir unaturlig å reise hjem. Du kan også si at du ønsker å se på samspillet mellom barna fordi sønnen din og en annen har vært litt uvenner i det siste, men du vil gjerne få se om ditt barn er så uskyldig som det later som. Anonymous poster hash: 8b70a...428
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #17 Skrevet 19. august 2014 Det blir KANSKJE bading? Hva betyr det? Har de svært basseng ute eller er det snakk om noe så enkelt som et lite oppblåstbart basseng, vannspreder og vannkrig i Hagen? Skal de ta ungene med til et offentlig svømmebasseng? Dersom hun vet at gutten din er veldig selvsikker så sender du enkelt en sms og spør hvor denne badingen skal foregå. Svar at gutten din kjenner ikje dine begrensninger nå når han har lært å svømme og at du blir med for å passe på han siden han er en villbass i vannet. Anonymous poster hash: 700a8...a3e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #18 Skrevet 19. august 2014 Hva slags bading er dette da? Hjemme i stor bassen? Hjemme i spreder/plaskebasseng? I svømmehall? I svømmehalllen er det jo badevakter. Er det stort basseng hjemme i hagen, så ville jeg informert om at jeg gjerne ville være med å hjelpe til...... Anonymous poster hash: ca754...326
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #19 Skrevet 19. august 2014 Skyld på ungen din. Si han er blitt litt vel tøff i sommer og overvuderer sin egen svømmeevne, noe du ikke ønsker hun skal måtte være ansvarlig for. Derfor sitter du der.... Anonymous poster hash: 7001f...d76
Førstemann Skrevet 19. august 2014 #20 Skrevet 19. august 2014 Og bare for å nevne det, vi takket nei til en overnattingsbursdag en gang. De hadde tenkt å plassere 6 jenter i en kjellerstue uten annen rømningsvei enn trappa. Gjordt det så koselig der nede atte, med levende lys og greier. 8-årsbursdag. Er man usikker på sikkerheten, takk heller nei. Foreldrene synes nå selvsagt at vi er skikkelig sære, men heller det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #21 Skrevet 19. august 2014 Her er det ikke lov å være mer enn to eller tre barn under 12 år pr voksen, selv om de kan svømme. Til en badebursdag må man derfor enten tromme sammen mange voksne som kan være med eller betale for at badevaktene også passer på ungene. Kan du ikke ringe basenget hos dere og spørre hvilke regler som gjelder der? Anonymous poster hash: 9b82a...bd9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #22 Skrevet 19. august 2014 Hva slags bading er dette da? Hjemme i stor bassen? Hjemme i spreder/plaskebasseng? I svømmehall? I svømmehalllen er det jo badevakter. Er det stort basseng hjemme i hagen, så ville jeg informert om at jeg gjerne ville være med å hjelpe til...... Anonymous poster hash: ca754...326 I svømmehall får ikke barn under en viss alder være uten tilsyn av voksen. En voksen kan ikke passe på flere 6- eller 8-åringer. Anonymous poster hash: 19363...c25
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #23 Skrevet 19. august 2014 HI her Det er stort svømmebasseng hjemme. Han ble invitert på bading der en gang i sommer også å da sa mor at søsteren på 9 år skulle passe på dem :/ Den gangen løy jeg og sa at vi skulle bort så det passet ikke. Men tusen takk for mange forslag! Veldig mye som kan fungere her Tror kanskje jeg skal si at jeg er litt "hønemor" når det kommer til slikt, og derfor vil være med når det er bading. Da får jeg fulgt med på det som skjer der Liker ikke måten hun snakker til barna heller.. off... I forje bursdag hadde barna fått leke med vann ute (ikke bading), og da hadde hun latt mitt barn gå naken så å si gjennom hele bursdagen... Likte ikke det helt.... (han er ikke sjenert, og hadde visst trengt hjelp til å skifte eller noe slikt (?) etter at han ble våt. Men da hadde hun foreslått at han bare kunne være naken siden det var så varmt). Greit å følge med litt der.... Anonymous poster hash: 6bde3...79e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #24 Skrevet 19. august 2014 Tenker du ikke på at personene du omtaler er lett gjenkjennelige når du deler så mye informasjon, og at det kanskje ikke er greit å henge andre ut som elendige mødre? Anonymous poster hash: f65c3...018
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #25 Skrevet 19. august 2014 Ser du har fått mange gode svar her. Men jeg må si det er pussig at du ikke har send bekymringsmelding til BV om du mener foreldrene driver med omsongssvikt. Skamme seg! Anonymous poster hash: 8d388...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå