Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Min baby på 2 mnd skriker høyt og lenge av gangen. Sover innimellom lange dupper, 1t, andre ganger ti minutter. Våkner og skriker videre. Alt jeg skal gjøre i løpet av dagen blir en kamp mot klokka og duppetiden. Som å kle på meg, spise, gå på do, altså de tingene jeg synes jeg virkelig må gjøre for å overleve. Babyen blir liggende å skrike når jeg , etter lang tid, bare MÅ gå å lage meg frokost. Og mammahjertet blør. Jeg får vondt i magen og begynner å gråte selv , av å høre på skrikingen mens jeg smører mat. Har prøvd bæresele, men det er like mye skrik, trives ikke i den. Noen råd? Anonymous poster hash: 21038...86d
MerraSomGår Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Jeg anbefaler deg å gå til helsesøster med babyen for å få noen råd. Babyer gråter aller mest når det er 6-8 uker gamle og etter det avtar det frem mot 3 måneders alder. Det trenger ikke være noe galt med babyen i det hele tatt, men noen barn er sensitive for stimuli og blir lett overveldet og gråter intenst. Gråting sees av mange som en utviklingsmessig nødvendighet for noen barn, noe de bare gjør, uten at det er så mange ting man kan gjøre med det. Selvsagt er det viktig å utelukke at babyen har smerter, som kan gjøres hos lege/helsesøster. Ellers er det mest nyttige du kan gjøre i denne tiden, er å skaffe deg avlastning. Det er INGEN i hele verden som holder ut intens barnegråt over tid, og du skal ikke føle deg som en dårlig mor for om babyen blir liggende å gråte når du må lage frokost! Skaff deg noen som kan passe babyen en time eller to, helst hver dag, så du kan føle deg litt ovenpå til gråteperioden er over.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Takk for fint svar! Føler også han er veldig "sår". Skvetter veldig av minste lyd, eller bevegelse. Voldsomme utslag med armer og ben, og så kommer gjeipen og gråten. Da er det umulig å trøste også. Må manne meg opp å kontakte helsesøster. Vet det er dumt,men synes det er litt flaut at jeg ikke takler situasjonen selv. Anonymous poster hash: 21038...86d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Har samme erfaring som deg. Det vil gå bedre! Anbefaler deg virkelig bæresjal (elastisk, type Ergobaby sitt eller Babylonia tricot slen) fremfor bæresele, de små sitter mer komfortabelt i det, og roer seg mer. Har selv svært god erfaring med det på mine kolikk barn, det hjelper i alle fall litt innimellom (Ingenting slik jeg har opplevd som hjelper 100% på kolikk.) De aller fleste blir gradvis bedre frem mot ca 3 mnd. Anonymous poster hash: 59489...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå