Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Det begynte med at hun fikk feber i to dager, og så fikk hun røde prikker på lår.legger og i bleieområdet.Prikkene samlet seg i klaser(ikke sammenhengnede) og ikke med væske i seg. Så fikk hun noen blemmerunder undereppa og i munnen. HUn siklet noe helt utrolig den ene dagen,så det kan være pga jeksler som kommer fram.Men prikkene/utslettet? Dro til lege og han sa at det var kun en reaksjon på noe(mat/barnehagestart) og ikke smittsomt. Nå har hun også fått små lyserøde priker på hendene og under føttene sine. Har lest om hand,munn og fotsyke,men da får man blemmer,noe hun ikke har. Det er ikke skarlagefeber heller,for hun har ikke jevt over med prikker. Kan man få prikker og utslett uten at det er noe spesielt? Hun er i bedre form nå,men ennå veldig sutrete. Jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre for henne når jeg ikke endang vet hva som feiler henne.:! Noen osm har vært borti noe av det samme,altså uforklarlige prikker? Anonymous poster hash: 6233e...a35
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Det der er munn-hånd-fot 100% sikkert. Man trenger ikke få blemmer. Det finnes barn som får vannkopper uten vann i prikkene. Anonymous poster hash: 29a62...963
MamaLadyBug Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 4. Barnesykdom? Virussykdom der barnet får feber etterfulgt av utslett. Ufarlig og trenger ikke behandling.
Bustetroll Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Min fikk sår og ikke blemmer ved mhf.. noen under foten men mest sår på stump og litt på armer og ben. Rumpa var full av stygge røde sår. Var aldri blemmer der
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Ja, jenta på 4 hadde noe lignende for en stund siden (trondheim). Hun hadde heldigvis ikke feber da og var ellers fin i formen og hun hadde ikke under selve foten, men hun hadde i håndflata. Dro til legevakta ettersom jeg syntes det begynte å ligne urovekkende mye på meslinger. Kom til legen og fikk beskjed om at legen ikke ante hva det var, han hadde visst aldri sett noe slikt.Er du bekymret dra til en annen lege Anonymous poster hash: ec3e7...485
Bustetroll Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Det tok lang tid før de på foten gikk bort, men hum var ikke plaget av utslettene noen steder. Det på rumpa gikk vekk relativt raskt.. er nok mhf din har også..
SuperFries Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Det er flere barnesykdommer som har feber først, og så utslett. Ikke bare den 4. og 5. barnesykdommen. Ville ikke vært bekymret uansett, så lenge barnet får i seg nok væske.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Den 4.barnesykdommen går i barnehagen vår. Feber og utslett (som ligner på meslinger) er visst vanlige symptomer.. Anonymous poster hash: c5182...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå