Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Å ta ungen sin i armen når h*n ikke hører etter...1,5 år gammel. Anonymous poster hash: 1ac6c...b5d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Nei Anonymous poster hash: 5d828...2bf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Maktmisbruk er det i hvert fall... Men jeg kan vel ikke påstå at jeg ikke har gjort det selv... Anonymous poster hash: f3066...979
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Det kommer helt an på hva du legger i "ta i armen." Å holde barnet i armen for f.eks å snakke til det, å holde det i armen for å hindre det i å gjøre noe det ikke har lov til osv. er helt uproblematisk. Å holde barnet i armen som en straffereaksjon, som i at man påfører det smerte, er ikke greit. Anonymous poster hash: 2cdba...8da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Kommer vel an på mye, men noen mener det er det uansett. Som nabodama som skjelte meg ut og skulle melde meg til barnevernet fordi jeg grep tak i datteren min for å hindre henne i å løpe ut i veien. Hun mente visst jeg heller skulle latt henne bli påkjørt. Anonymous poster hash: 6c610...c89
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Kommer an på konteksten Anonymous poster hash: 4fc6b...d68
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Det er vel ikke barnemishandling, men om det er helt ok ting å gjøre er vel en annen sak. Vil tro at de fleste foreldre på et eller annet tidspunkt mister besinnelsen litt, og om dette er det verste vil jeg ikke kalle det barnemishandling Anonymous poster hash: c2974...5e9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Hvis man tar tak for å stoppe/holde fast så nei, det er det ikke. Tar man tak og klyper/vrenger så er det bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 76c76...043
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Tja. Kommer an på situasjonen. Har tatt i armen selv. Men aldri røsket, løftet eller slept etter meg i armen. Har tatt i armen og geleidet bort fra situasjoner de ikke får være i. Er vel ikke stolt av det men noen ganger er det lettest å leie de bort. Anonymous poster hash: 977fc...7a0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Tja. Kommer an på situasjonen. Har tatt i armen selv. Men aldri røsket, løftet eller slept etter meg i armen. Har tatt i armen og geleidet bort fra situasjoner de ikke får være i. Er vel ikke stolt av det men noen ganger er det lettest å leie de bort. Anonymous poster hash: 977fc...7a0 Ikke stolt av det? Hva ellers skal man gjøre med barn som slår seg vrange enn å leie eller bære dem bort? La dem bestemme selv? Anonymous poster hash: 6c610...c89
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Takk før svar:-) har tatt i armen for å få kontakt,oppmerksomheten,tatt ut av situasjonen..aldri for å gjøre vondt. Hi Anonymous poster hash: 1ac6c...b5d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Nei. Her må jeg ta de i armen støtt og stadig. Ikke nødvendigvis for å irettesette - men situasjoner oppstår der jeg må ta barnet i hånden (går feil vei, springer ut i veien, går for fort mens vi må vente på lillesøster, osv.). Barna har aldri reagert negativt på at jeg tar de forsiktig i armen. Anonymous poster hash: 77e72...cf8
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Tja. Kommer an på situasjonen. Har tatt i armen selv. Men aldri røsket, løftet eller slept etter meg i armen. Har tatt i armen og geleidet bort fra situasjoner de ikke får være i. Er vel ikke stolt av det men noen ganger er det lettest å leie de bort. Anonymous poster hash: 977fc...7a0 Ikke stolt av det? Hva ellers skal man gjøre med barn som slår seg vrange enn å leie eller bære dem bort? La dem bestemme selv? Anonymous poster hash: 6c610...c89 Vel. I følge disse som KAN dette skal man klare å veilede barnet til å ta riktige valg. Tror uansett at mitt barn er født til å ta feil valg. Det er mange måter å fjerne et barn fra situasjoner på og det ser vel bedre ut å løfte opp og bære vekk (når de er 1,5 år) en å geleide vekk etter armen. Anonymous poster hash: 977fc...7a0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Mhm, jeg har sagt til mitt barn i snart fire år nå (etter at han begynte å gå) at det er fryktelig dumt å løpe over veien før han har sett seg for etter biler. Fremdeles siger det bare ikke inn, og selv om jeg har sagt det tusen ganger har det altså ikke påvirket ham til å ta det rette valget enda Mao, jeg må ta tak i ham til tider, om det er armen eller hetta jeg røsker tak i er ikke så nøye.. Anonymous poster hash: 76c76...043
Mrs. Kaizer Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Vel, når 9 og 11 åringen slåss så fillene fyker så tar jeg tak den jeg klarer og røsker dem fra hverandre. Hva ellers skal jeg gjøre? Hender rett som det er at jeg må holde 5 åringen i armen (ikke hardt, men nok til at han skal forstå alvoret)når jeg irettesetter han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå