Gå til innhold

Raynauds fenomen (brystvorter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde det med første baby, kom det igjen neste gang også?

Kom bare til å tenke på hvor for jæ#%*g vondt det var, og klarer ikke tanken på å gå gjennom det en gang til. Jeg gråt HVER gang jeg ammet de første 2 mnd!

Anonymous poster hash: e3df1...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre så fikk jeg det igjen nå med andremann:( men vet ikke om jeg er maks uheldig eller om det er vanlig.

Skrevet

Jeg har det ikke selv, men ei venninne har det. Var forjævlig med nummer en, men gikk bedre med nr to. Jeg tror hun fikk blodtrykksmedisin mot det.

Anonymous poster hash: 0d6c3...0fd

Skrevet

Dessverre så fikk jeg det igjen nå med andremann:( men vet ikke om jeg er maks uheldig eller om det er vanlig.

Gav du opp ammingen da eller holdt du ut? Hos meg ble det bedre etter ca 2 mnd og helt bra etter 3,5 mnd.

Men det var såvidt jeg klarte det!

Skrevet

Hadde det med første, helt jævlig!

Med nr 2 var det mye bedre.

Men med nr 3 var det tilbake igjen for fullt!

Skrevet

Hadde det med alle mine tre. Det var helt forj... men gikk jo over etter en til to måneder.  Med førstemann hadde jeg i tilegg helt sprukne og såre brystvorter og et par fæle brystbetennelser. Snakk om ekstremsmerte når babyen "hogger" til.

I ettertid har jeg hørt at tilskudd av omega 3 kan hjelpe. Dessuten er det lurt å drikke noe varmt før man skal amme. Obs ikke kaffe, det gjør det bare verre. Det kan også hjelpe å bruke varmeputer på brystet 10 minutter før amming.

Ofte kan vel sopp på brystvortene trigge dette fenomenet, da hjelper det med kremer og salver.

Jeg er også veldig plaget med raynauds syndron i fingrene mine.. er dere andre også det?

Anonymous poster hash: ea5a4...d15
Skrevet

Gav du opp ammingen da eller holdt du ut? Hos meg ble det bedre etter ca 2 mnd og helt bra etter 3,5 mnd.

Men det var såvidt jeg klarte det!

Skrevet

Jeg har ikke gitt opp enda. Lille er ni uker nå, og det er like vondt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Tar det litt uke for uke å prøver å holde ut en stund til.

Skrevet

Jeg har det ikke i fingrene, men jeg har fått sopp fra baby( trøske) mulig det har gjort meg mer utsatt for reynauds.

Skrevet

Jeg har ikke gitt opp enda. Lille er ni uker nå, og det er like vondt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Tar det litt uke for uke å prøver å holde ut en stund til.

Føler med deg 😔 Mest sannsynlig blir det bedre snart! Jeg hadde ingen håp om at det skulle bli bedre midt oppi helvete, og hverken helsesøstre eller lege visste noe om dette fenomenet. Jeg var så lei!

Men mener det ble bedre rundt 2-2,5 mnd! Prøvde mye rart som behandling men det var nok bare tiden som hjalp.

Jeg tror også jeg hadde sopp i tillegg, og det slet jeg med en stund. Smørte meg med utallige canesten tuber..

Skrevet

Hadde det med alle mine tre. Det var helt forj... men gikk jo over etter en til to måneder. Med førstemann hadde jeg i tilegg helt sprukne og såre brystvorter og et par fæle brystbetennelser. Snakk om ekstremsmerte når babyen "hogger" til.

I ettertid har jeg hørt at tilskudd av omega 3 kan hjelpe. Dessuten er det lurt å drikke noe varmt før man skal amme. Obs ikke kaffe, det gjør det bare verre. Det kan også hjelpe å bruke varmeputer på brystet 10 minutter før amming.

Ofte kan vel sopp på brystvortene trigge dette fenomenet, da hjelper det med kremer og salver.

Jeg er også veldig plaget med raynauds syndron i fingrene mine.. er dere andre også det?

Anonymous poster hash: ea5a4...d15

Jeg har heller ikke merket noe av "likfingre" som de kaller det, men har derimot slitt med stive/vonde fingerledd siden fødsel. Vet ikke om det har noen sammenheng..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...