Gå til innhold

kraftig hodepine som ikke er migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter mye med hodepine,kan ha d fra 1-6 ganger i uka. Noen ganger kraftigere enn andre. Smertestillende som ibux å paracet funker sjeldent. Bruker å ta 2 av hver. D kan dempe smertene litt, men aldri helt. Idag har jeg denne hodepinen igjen, men idag er det bare på høyreside. D begynner i tinnigen og er vondt bak øye. Eneste måten å få hodepinen bort er å sove. Noen som har forslag til hvordan hodepine dette kan være å hvordan behandlig/medisin jeg kan få? Det går jo utover hverdagen å ha så mye vondt i hodet. Å ofte klarer jeg ikke gjøre annet enn å ligge på sofaen.

Anonymous poster hash: a5a40...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier fastlegen?

Har du vært hos nevrolog?

Skrevet

Jeg har plagdes før også, men aldri hatt så vondt før. Så har vært å tatt røngen av hode for noen år siden, å vært hos optiker men hadde perfekt syn.

Skrevet

Bihuler! Du har bihuler "bak" og over øynene, og det kan gjøre infernalsk vondt når de blir betent. Trenger ikke være tett i nesa og snørrete selv om du har det, men ofte får du "gørr" ned i svelget fra nesen/bihulene. Føles som snørr som renner bakover :-P

Hadde det sånn selv, kronisk i mange år og med hodepine som til tider var uutholdelig. På en eller begge sider, rundt og over øyet og bakover. Fikk operert bihulene i vår og siden da har jeg hatt tre-fire dager med hodepine. En helt ny verden... :-)

Skrevet

Synes du burde få en ny time hos fastlegen, kan være mye forskjellig som gir deg hodepine.

Skrevet

Umulig å si uten en ordentlig utredning.

Hvordan vet du at det ikke er migrene?

Anonymous poster hash: edd37...fad
Skrevet

Kan være bihulene.

Men VET du at det ikke er migrene?

Anonymous poster hash: c10d0...404
Skrevet

Spenninger i noen av skulder-/nakkemusklene kan gi hodepine der du beskriver. Samme kan noen låsninger i nakken gi.

Anonymous poster hash: 78529...bfb
Skrevet

Den kan være migrene, ikke alle som har aura. Hvis du ikke har problemer med magen kan du prøve Dispril som smertestillende istedenfor, hvis det er migrene hjelper den bedre på noen. Har du prøvd migrenemedisin?

Anonymous poster hash: 517ed...82f
Skrevet

Kan jo være migrene, ikke vet jeg. Skal bestille ny time til fastlegen. Det ødlegger jo ofte ettermiddagene med barna. Kanskje det kan være bihulene, plages med at det er snørr bakerst i nesa hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...