Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Det er den ene etter den andre "rasen" som dukker opp. Blander sammen hva enn det måtte være for så å kalle det noe søtt.Muligens reagerer jeg ekstremt sterkt på dette ettersom jeg selv driver eget oppdrett. Så mye tid til utstillinger, mentaltester, trening osv osv som man gjør for å få frem de beste avkommene.Hvorfor skal man på død å liv blande raser som allerede er perfekte til sitt formål? Hvorfor?! Er det for at folk skal gjøre seg rike på å drive "avl"?Dagens raseriutbrudd Anonymous poster hash: a817f...9ff
Shamy Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Helt enig! Spesielt de små rasene... Pomchi?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Vel. Det er nå ganske mange raser som er ihjelavlet også. Totalt ødelagt av håpløse oppdrettere som tror de har peiling. Linjeavl og gud veit hva. Uten å ha noe kjennskap til arvestoffer og linjer. GRØSS. Anonymous poster hash: d9946...8c5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Fordi alle raser en gang har blitt til på den måten? Fordi folk vil ha noe annet enn ihjelavlede dyr med genfeil? Fordi raser som mops, engelsk bulldog og King Charles spaniel er dyr som har blitt avlet så feil at de ofte lider av det "søte utseendet sitt"? Bastardblandingen min er sunn, frisk, utrolig lærevillig og mentalt perfekt. Jeg blir sinna på raseoprettere som tror at sola skinner fra bakenden sin! Jeg blir sint på de som driver oppdrett på hunder som er en frankenstein av det opprinnelige dyret! En hund skal i det minste kunne puste, bevege seg og kunne føde normalt, men for all del, forhellige raseoppdretten med innavl og sykdom, det viktigste er jo å vinne premier.... Anonymous poster hash: e31c5...7fe
I scream for icecream! Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 http://www.upworthy.com/i-dont-care-how-cute-that-bulldog-is-we-have-to-stop-making-them
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Fordi alle raser en gang har blitt til på den måten? Fordi folk vil ha noe annet enn ihjelavlede dyr med genfeil? Fordi raser som mops, engelsk bulldog og King Charles spaniel er dyr som har blitt avlet så feil at de ofte lider av det "søte utseendet sitt"? Bastardblandingen min er sunn, frisk, utrolig lærevillig og mentalt perfekt. Jeg blir sinna på raseoprettere som tror at sola skinner fra bakenden sin! Jeg blir sint på de som driver oppdrett på hunder som er en frankenstein av det opprinnelige dyret! En hund skal i det minste kunne puste, bevege seg og kunne føde normalt, men for all del, forhellige raseoppdretten med innavl og sykdom, det viktigste er jo å vinne premier.... Anonymous poster hash: e31c5...7fe Jeg er helt enig med deg! Det er helt forferdelig hvordan enkelte raser har blitt pga uvettig avel. Men jeg synes du skjærer alle under en kam her. De jeg kjenner avler på de beste dyrene som kan representere rasen på best mulig måte og da tenker man helse, utseende, gemytt og hvor smarte de er. Jeg avler frem tjenestehunder og jeg avler da naturligvis på det beste av det beste. Flott at du har en bastard som er sunn og frisk. Er ikke hundene i seg selv som er problemet - det er de som med viten og vilje avler på bastarder(og selvfølgelig syke dyr). HI Anonymous poster hash: e6de7...ca9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Jamen hvorfor er det feil å blande bikkjer? Altså, jeg ser problemet med å avle en dominerende dobermann med en voktende dogo canaro, men en sindig og trygg golden med en kvikk og mentalt sterk puddel, hvorfor er det feil? Avl på friske dyr med god mental helse på tvers av raser, så får man en hund som ihvertfall en hund som ikke har lav genpøl å vokse i. Og så lenge folk tjener penger på de "riktige" rasehundene som avles kun på utseende som klubbene bestemmer vil de "rene" hundene få mindre og mindre genpøl. Så og si alle hunderaser er avlet for en jobb, gjerne jakt, vokting eller gjeting, men bare se på en så kjent rase som golden, den er jo en skygge av den kvikke andejegeren den engang var. Eller den stolte schæferen som gjetet store flokker, nå er den enten pukkelrygget eller så trang i hoftepartiet at den konstant har lutende rygg.. Flott med rasestandard som jobber imot god fysikk... Anonymous poster hash: e31c5...7fe
Dama på bygda Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Drøbak hundehotell driver med disse labradoodle and so on rasene. Jeg kjenner hundemiljøet godt og vet at han avler ihel hundene sine. Han tjener grovt da han tar fra 12 000 og oppover for valpene. Kongefamilien har en slik hund. Jeg misliker han sterkt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Av alle ting her i verden, så tror jeg dette er noe jeg bryr meg minst om av alt. Men, I'm not a dog person.. Anonymous poster hash: 51204...39a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå