Gå til innhold

Hva innebærer det å ta en master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta det på deltid?

hvor mye obligatorisk undervisning er det?

Er det sånn at man finner seg en studieretning og tar et fag?

Jeg vet ingenting om masterstudie, Jan noen fortelle meg??

Anonymous poster hash: 763b2...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere som går over deltid ja..

Vi har tre obligatorisk seminar (en dag) av 4 seminardager- Da er det fremføring. Ellers er det 4 ukers undervisning i året. 

man bygger på det man har bachelorgrad innen og det er stort sett uendelig med masterer og veier videre..

Anonymous poster hash: a0ede...c27
Skrevet

Det innebærer jo at man har forsket på noe og skrevet en masteroppgave!

Skrevet

Jeg tar master i spes.ped nå. Forkurset i metode er obligatorisk. Det er 5 dager. Så er det 3 moduler som er obligatorisk og 4 moduler som er valgfrie (kan velge 4 moduler selv fra en emneliste). Og så er det masteroppgaven.

De obligatoriske modulene har nærværsregistrering. De valgfrie har ikke det.

Slik er det på mitt masterstudie, men det varierer hvordan opplegg det er. Du kan lese på de ulike universitetene hvordan masterløpet er lagt opp og hva som kreves for å komme inn.

Anonymous poster hash: 25e4f...9f8

Skrevet

Man må ha en bachelor og C i snitt for å komme inn på master. Det varierer fra master til master om det er andre opptakskrav også.

Om det går an å ta deltid og hvor mye undervisning det er varierer også. Finn ut hvilke mastergrader du kunne tenke også ser du hvilke løsninger som finnes. Noen har alt obligatorisk, mens andre har nesten ikke noe.

Anonymous poster hash: 22c36...ac4

Skrevet

Jeg tar master i spes.ped nå. Forkurset i metode er obligatorisk. Det er 5 dager. Så er det 3 moduler som er obligatorisk og 4 moduler som er valgfrie (kan velge 4 moduler selv fra en emneliste). Og så er det masteroppgaven.

Slik er det på mitt masterstudie, men det varierer hvordan opplegg det er. Du kan lese på de ulike universitetene hvordan masterløpet er lagt opp og hva som kreves for å komme inn.

Hvir tar du den? Jeg tar også en master i spes. ped ;)

Skrevet

Man må ha en bachelor og C i snitt for å komme inn på master. Det varierer fra master til master om det er andre opptakskrav også.

Om det går an å ta deltid og hvor mye undervisning det er varierer også. Finn ut hvilke mastergrader du kunne tenke også ser du hvilke løsninger som finnes. Noen har alt obligatorisk, mens andre har nesten ikke noe.Anonymous poster hash: 22c36...ac4

Det med C i snitt stemmer ikke alltid. I år var det B i snitt på mitt studie pga. mange gode søkere. Ingen med C i snitt kom inn.

Skrevet

Slik er det på mitt masterstudie, men det varierer hvordan opplegg det er. Du kan lese på de ulike universitetene hvordan masterløpet er lagt opp og hva som kreves for å komme inn. Anonymous poster hash: 25e4f...9f8

Hvir tar du den? Jeg tar også en master i spes. ped ;)Anonymous poster hash: 22c36...ac4

UIT

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å siste året på masteren, og for meg føles det akkurat nå som at det innebærer å slutte og "leve" det neste året. Obligatoriske ting er det ikke så mye av, men å gjennomføre selvstendig forskning og presentere den ordentlig er veldig mye jobb.

Skrevet

Om det går an å ta deltid og hvor mye undervisning det er varierer også. Finn ut hvilke mastergrader du kunne tenke også ser du hvilke løsninger som finnes. Noen har alt obligatorisk, mens andre har nesten ikke noe.

Hæ? Hvor tar du dette fra?

Jeg har ingen beachleor, gikk rett på masterstudiet (jus).

Anonymous poster hash: 3fb4a...195

Skrevet

Om det går an å ta deltid og hvor mye undervisning det er varierer også. Finn ut hvilke mastergrader du kunne tenke også ser du hvilke løsninger som finnes. Noen har alt obligatorisk, mens andre har nesten ikke noe.Anonymous poster hash: 22c36...ac4

Hæ? Hvor tar du dette fra?

Jeg har ingen beachleor, gikk rett på masterstudiet (jus).Anonymous poster hash: 3fb4a...195

Men det er vel 5 årig? Det vil jo tilsvare bachelor + 2 år master

Skrevet

Dere som tar spes ped på heltid. Lar det seg kombinere med deltidsjobb?

Skrevet

Altfor lite.

Anonymous poster hash: d61e6...fbe
Skrevet

Enten så begynner du på et masterstudium fra scratch, som f.eks Siv.ing, juss, osv.

Ellers så bygger du på bachelorgraden din.

Jeg har bachelor i vernepleie, ( en videreutdanning i psykososialt arbeid med barn & unge- som kan være nyttige studiepoeng for å komme inn videre), og tar nå master i psykisk helsearbeid.

Det er ulike krav for å komme inn på master, men fortrinnsvis B- C i gj.snitt fra bachelorutd. og noen krever også minimum to års relevant yrkeserfaring.

Du velger da altså og spesialisere deg (forske) innenfor en studieretning du selv ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...