Gå til innhold

Stefar? Hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille 1 klassing i dag var lei seg fordi faren ikke var der 1 skoledag. Var utadfor på skolen også å lei seg. Fortalte meg grunnen i kveld. Bio far har alktid reist mye og er nå på jobb i utlandet ( hjrm på lørdag) å skal ha barna.

Har en kjæreste barna mine er veldig glad i. Bor ikke samnen men ses ofte. Burde han stille opp på slike ting? Har ikke nevnt dette sørlig men skulle gjerne ønsket han steppet inn for far på en stor dag som det var i dag for mitt barn.

Kjæreste var på jobb i dag. Har barn selv å vet han tar seg fri for foreldresamtaler etc vedr sine barn.

En god kjæreste som tilbringer elkers all tid med meg mine barn og noen ganger alle barna.

Bør jeg forvente han stiller opp når bio far er borte?

Anonymous poster hash: 77178...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det. Dere er en familie.

Anonymous poster hash: 1a358...faf

Skrevet

Nei, du kan ikke forvente det så lenge dere ikke en gang bor sammen. Koselig hvis han har lyst da.

Anonymous poster hash: d4644...686

Skrevet

Du kan jo hvert fall spørre om han har lyst. Men forvente synes jeg ikke.

Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen tenker jeg at det ikke er naturlig. Da ville det være mer naturlig å ta med barnets onkel eller en bestefar.

Anonymous poster hash: 020cb...f88

Skrevet

Han sover jo mye her. Sov her til i dag f.eks. men bor ikke samnen nei. Hi

Skrevet

Her stiller stefar opp på alt som har med mitt barn og gjøre. Men alt har skjedd gradvis (over flere år) og falt seg sånn naturlig. 

Anonymous poster hash: 09901...9f6
Skrevet

Vi har vært sammen i 10 mnd. HI

Skrevet

10 mnd og dere bor ikke sammen. Nei, jeg synes ikke det er kjæresten din sin oppgave i det hele tatt. At du kaller en mann stefar til barnet ditt etter så kort tid, uten at dere bor sammen, er for meg helt merkelig. Han er kjæresten din foreløpig, ikke barnet ditt sin stefar.

Anonymous poster hash: ff961...5bb
Skrevet

Nei det syns jeg ikke. Dere har vært sammen kort tid og bor ikke sammen.

Anonymous poster hash: e0515...968
Skrevet

For det første: Hvis du virkelig mener at han bør stille opp på slike dager må du snakke med ham om det. Går du bare og ønsker og hinter kommer han ikke til å forstå det.

For det andre: Ville han fått fri fra jobb for dette? Du sier at han tar seg fri for å stille på foreldresamtaler for sine egne barn, og det har han vel rett til. Men han har vel strengt tatt ikke rett til fri for å stille opp for dine barn.

Skrevet

Har spurt han nå. Neste gang skulle jeg si i fra så stilte han opp. :)hi

Skrevet

Jeg synes du forventer for mye. Men ser du har snakket med han nå. Flott at han stiller opp, men ikke ta det som en selvfølge.

Anonymous poster hash: 3d4a7...b21

Skrevet

Det er stor forskjell mellom å ønske og forvente. Jeg synes ikke du kan forvente det, men synes det er greit at du ønsker det. Og så synes jeg du har funnet en flott stefar til barna dine som har lyst til å stille opp. :)

Skrevet

Så koselig at han vil bli med neste gang. Jeg har også iblant følt at jeg ville hatt med kjæresten på sånne ting,men da skal alle parter være veldige klare for det. I mine øyne kan det fort bli kleint feks første skoledag når alle tror det er pappa som er med, så er det mammas kjæreste som hun har kjent i under ett år...

Skrevet

Det viktigste er at barnet føler seg elsket. En må også tenke på at stefar har ikke rett til fri fra jobb på samme mote som mor og far.

Anonymous poster hash: 0ecb6...685
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, ikke når dere ikke bor sammen

Mannen min har stilt opp fra dag en omtrent, men vi flytta sammen ganske raskt. Han følger opp alt av fotball og er med på dugnader. Om det er han eller jeg som drar på foreldremøte er ett fett, vi er fullverdige der

Skrevet

Han var med på sommeravslutning da;)

Var litt redd det så litt dumt ut men brydde meg ikke. Barnet er glad i stefar sin

Dette er kun snakk om når far IKKE kan. I morgen skal han følge barnet på skolen å hun ska vise klasserommet. Spurte han. Heldigvis sa han ja

HI

Skrevet

Han er jo ikke stefar. Ser helt idiotisk ut å kalle ham noe han ikke er. Du er ikke stemor til barna hans heller.

Skrevet

Han er jo det. Må man bo sammen? Det bestemmer vi helt selv hva vi kaller oss. Vi sier bonusforeldre da. Ste-høres slemt ut;)

Skrevet

Han er jo det. Må man bo sammen? Det bestemmer vi helt selv hva vi kaller oss. Vi sier bonusforeldre da. Ste-høres slemt ut;)

Nei, han er virkelig ikke det. Han er din kjæreste. Han er ikke stefar.

Anonymous poster hash: 8c185...8d4

Skrevet

Du virker veldig kort og enkel HI. Skjønner hvorfor du ikke føler deg bra nok på egenhånd, for å si det sånn. 

Skrevet

Han er mamma sin kjæreste. Ikke stefar til ditt barn.

Anonymous poster hash: 6eb6b...acd

Skrevet

Her var stefar med (men vi er gift og har bodd sammen siden hun var tre da). Han ser på det som naturlig, han er jo en like stor del av livet hennes som jeg og de er veldig knyttet til hverandre. Han er også med på foreldremøter osv så sant det passer i forhold til barnepass. Far er litt under middels interessert i å stille opp, og har til nå misset innskriving, to foreldremøter og første skoledag. Han bor noen km unna og er hjemmeværende...

Men, en ting du bør huske: stefar er flott, men han er ingen erstatning for far. Det kan være minst like sårt at pappa ikke er der når stefar blir med, for det understreker på en måte (fra barnets ståsted) at stefar bryr seg mer enn pappa. Det kan fort føre til problemer i forholdet til stefar om man tråkker feil...

I ditt tilfelle synes jeg ikke du kan forvente at han stiller - men om han gjør det er det jo flott :-)

Skrevet

Syns dette stemor/stefarbegrepet sitter rimelig løst hos enkelte..

Hi; dere har vært kjærester i 10 mnd!!! Dere bor ikke sammen engang, men du mener han er "stefar"? Sorry, ikke meningen å sprekke hull på bobla di, men nei, han er ikke stefar. Han er "kjæresten til mamma"..

Du kan verken kreve eller forvente at han tar seg fri fra jobb for å følge ditt barn på diverse, men supert for barnet om han gjør det. Beklager virkelig, ser selv at jeg høres skikkelig kjip ut nå, men jeg måtte le litt da jeg leste at "han tar seg fri til å følge sine egne barn".. Ehhh.. Selvfølgelig gjør han det, for han ER jo faktisk faren deres.

Du høres bare så fryktelig naiv og forelska ut så det virker som du svever litt på en rosa sky :P

Igjen, sorry om jeg er kjip nå ;)

Anonymous poster hash: 1f20c...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...