Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg hadde aldri opplevd migrene før jeg ble mamma for snart to år siden og hadde da et kraftig tilfelle som sendte meg på legevakten. Etter den gangen har jeg kun hatt to tilfeller før denne sommeren. Jeg har hatt flere runder med og uten aura (prikking, flekker i synsfeltet, nummen følelse i armene, oppkast og følt meg rett og slett beruset i mangel av et mer beskrivende ord). Noen ganger har jeg klart å stoppe det med Ibux og å legge meg til å sove i et mørkt og stille rom. Det virker som det er svært forskjellige ting som utløser det fra gang til gang. Kan det medisineres og man kan leve ok med det? Evnt. hva kan fastlegen gjøre? Vi vil gjerne prøve å bli gravid med nr 2 på nyåret men ikke før jeg har hatt en avklaring på dette. Har noen vært gjennom dette selv? Anonymous poster hash: c8e24...8cf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Rimelig sikker på at jeg har det, men jeg har aldri vert til utgreiing. Eller; begynte da jeg var gravid sist, men så stoppet plutselig anfallene. Noe som vistnok erganske normalt når man er gravid. En periode hadde jeg anfall ganske ofte. Nå kanskje 1 gang i året. Da det stod på verst fikk jeg anfall om jeg; gikk i sol uten solbriller, sov for lite, sov for mye eller stresset. Prøver å unngå dette, og det hjelper heldigvis. Anonymous poster hash: 804c3...356
MMEA<3 Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Her er utløsende faktorer søndagen, stress og hormoner. Har noen, men heldigvis sjeldne, kraftige anfall med aura. Tar både ibux/pracet og imigran nesespray når jeg får det. Ikke hatt i noen av de tre svskapene. Men tåler ikke hormonprevensjon og kan få det etter en stressende periode
MMEA<3 Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Åh autocorrect på den nye tlf. Søvnmangel, ikke søndag
Cherries Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Jeg har hattdet ihvertfall siden jeg var 9 år. Vært nesten helt uten siden jeg ble gravid for snart tre år siden, men hadde to på under et døgn nå... sluttet helt å amme i sommer. tre-fire ganger da jeg var 14/15 år fikk jeg epileptisk anfall som migreneanfall. Vært på mange ubdersøkelser, men de finner ikke noe fysisk galt hos meg. få medisiner som virker, men tar alltid to paracett (500mg) og voltarol (25 mg) så fort som mulig i håp om at det skal hjelpe, noen ganger gjør det det. Lever fint med det, kaster jeg opp går som regel alt det andre fortere over. Jobber 100% og er alenemor. Da jeg våknet til en aura på morgenen idag fikk jeg litt angst, men klarte å unngå smerten. Men frykten for at det skal klare å hindre meg helt fra å jobbe er jo der....
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Man har jo forebyggende medisiner, men du som ikke har anfall ofte trenger nok bare anfallsmedisin. Greit aa ha liggende! Ta en tur til legen:] Anonymous poster hash: ea8d9...405
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Tusen takk for alle innspill! HI Anonymous poster hash: c8e24...8cf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 For min del har aldri paracet eller ibux virket på migrene. Noen ganger på spenningshodepine/ vanlig hodepine. Anbefaler deg virkelig å ta en tur til legen og få resept på f.eks imigran. Anonymous poster hash: da82f...560
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Har hatt migrene med aura i snart 30 år. Det har "brent ut" litt med åra, anfallene er ikke lenger like hyppige eller kraftige. Har brukt Imigran helt til jeg var hos nevrolog (spesialist på migrene), da ba han meg prøve Maxalt isteden (mye mindre bivirkninger), en Ibuprofen (800 mg) når anfallet starter og en på slutten. Har nesten ikke smerter lenger. Nå ammer jeg og kan ikke ta medisiner, og siden hormoner utløser anfall hos meg (i tillegg til mangel på søvn, mangel på mat, rødvin og sjokolade) har jeg veldig sterke anfall for tiden. Vurderer akupunktur. Anonymous poster hash: 397cd...3ff
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Jeg hadde mye migreneanfall før. Har aldri hatt med aura. For meg var det en knusende hodepine men med forferdelig kvalme og voldsomme oppkastrunder. Nå går jeg på forebyggende medisiner daglig, noe som har forandret hverdagen min fullstendig. Har mye sjeldnere anfall, og de er mye mindre kraftig når de kommer. I tillegg bruker jeg Maxalt ved behov, en medisin som funker veldig godt for meg Anonymous poster hash: f81fc...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå