Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Har dere satt dere inn i hva det handler om? Tenker dere at det bare handler om at lærerene må være 7,5 time på skolen? Har dere undersøkt resten av argumentene og hva som kan bli konsekvensen for barna og foreldre? Når jeg leser all kritikken av lærerene, så handler det kun om de 7,5 timene. Det kan være lurt å undersøke mer rundt saken. Anonymous poster hash: 13f04...887
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Jeg støtter lærerne 100%. Noe annet er naivt og kunnskapsløst. Håper se streiker til de vinner!!! Anonymous poster hash: 9a3b7...b4b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Støtter de, men synes ikke alle argumentene deres holder. At en bør ha pause etter 4.5 t da en må være så veldig konsentrert.....hm Anonymous poster hash: 37ee5...8ca
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Jeg støtter de lærerne som er opptatt av å gjøre en god jobb, og har full forståelse for deres synspunkter. Samtidig vet jeg at det finnes lærere som kun jobber den tiden de har undervisning. Ber elevene jobbe selv og hjelpe hverandre, og sitter pal ved kateteret og retter prøver o.l. hele timen, så de slipper å gjøre det utenom. Noe bør gjøres med disse, men det er synd om det skal gå ut over de gode lærerne. Løsningen sitter jeg dessverre ikke på. Anonymous poster hash: 7bb25...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Forslaget til KS vil jo ikke gjøre noe med disse lærerene som du snakker om. Det er hele tiden innsparinger i skolen og de lærerene som er på jobb kan komme til å måtte jobbe flere timer både uten lønn eller avspasering. Det vil igjen føre til at dine barn kan komme til en time som ikke er forberedt siden læreren brukte opp arbeidstiden sin på andre oppgaver som sjefen satte han til i den bundne tiden på skolen. Jeg tror ikke folk flest vet hva dette handler om. De 7,5 timene er jo bare en liten del av det hele. Men ingen ser forbi det og hva som kan komme til å bli konsekvensen i praksis. Anonymous poster hash: 13f04...887
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Har lest det opp og ned, det fremdeles ikke noe problem med å fylle 7,5 time på skolen. Har følgende spørsmål : 1. Er alle rektorer udugelige mennesker som kun ønsker å utnytte lærere? Eller kan det være at de faktisk skjønner at du ikke kan ta vikartimen pga du har 30 stiler å rette. I følge lærerne så er det jo det som kommer til å skje, rektor vil pålegge de vikartimen slik at de ikke rekker jobben sin. 2. En del oppgaver MÅ utføres på skolen. Møter med ppt, bup, en del foreldremøter er allerede lagt til dagtid. Iop skal utarbeides. Drar dere med sensitiv informasjon om elev hjem bryter dere faktisk noen lover. 3. Om undervisning utgjør 5-6 timer (ref lærere selv i debatten) vil matpause + en time jobb fylle hele dagen (javel, gjør noe enkelt som å kopiere rett etter en utmattende time). 4. Ikke et spørsmål. Jeg er langt med nervøs for at en sykepleier ikke er uthvilt på jobb enn en lærer, klarer de, klarer dere. Feilen tar ikke liv av noen i det minste. Når det er sagt gir jeg egentlig blanke i hvordan dere gjør jobben. Ser fordelen med tilgjengelige lærere på skolen og ikke en god nok grunn til å streike. Anonymous poster hash: 6abbd...01e
Optatium Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Har lest det opp og ned, det fremdeles ikke noe problem med å fylle 7,5 time på skolen. Har følgende spørsmål : 1. Er alle rektorer udugelige mennesker som kun ønsker å utnytte lærere? Eller kan det være at de faktisk skjønner at du ikke kan ta vikartimen pga du har 30 stiler å rette. I følge lærerne så er det jo det som kommer til å skje, rektor vil pålegge de vikartimen slik at de ikke rekker jobben sin. 2. En del oppgaver MÅ utføres på skolen. Møter med ppt, bup, en del foreldremøter er allerede lagt til dagtid. Iop skal utarbeides. Drar dere med sensitiv informasjon om elev hjem bryter dere faktisk noen lover. 3. Om undervisning utgjør 5-6 timer (ref lærere selv i debatten) vil matpause + en time jobb fylle hele dagen (javel, gjør noe enkelt som å kopiere rett etter en utmattende time). 4. Ikke et spørsmål. Jeg er langt med nervøs for at en sykepleier ikke er uthvilt på jobb enn en lærer, klarer de, klarer dere. Feilen tar ikke liv av noen i det minste. Når det er sagt gir jeg egentlig blanke i hvordan dere gjør jobben. Ser fordelen med tilgjengelige lærere på skolen og ikke en god nok grunn til å streike. Anonymous poster hash: 6abbd...01e 1: nei, alle rektorer er ikke udugelige, men veldig mange er rektorer i kommuner med innsparinger og svært dårlig økonomi i skolesektoren. Da lønner det seg med den foreslåtte avtalen der vikarierende lønnes mye dårligere enn tidligere. 2: det er ikke forbud mot å ta med sensitiv informasjon hjem form av IOPer feks, men all annen informasjon skal ligge i mapper og skal ikke forlate skolen. 3: 40 lærere og en kopimaskin? Men jeg ser poenget, det er ting å gjøre rett etter undervisning. Det er bare at noen uker har jeg masse og gjøre, andre uker mindre. Hvorfor skal jeg jobbe statisk hver uke da? Hvem tjener på det? 4: selvfølgelig er vi bekymret for sykepleiere. Jeg tenker mye på andre yrker, men jeg har aldri tenkt at fordi noen yrker har det verre enn meg i en eller annen form, så kan ikke jeg kjempe for min rett og mine ønsker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå