Gå til innhold

stor/liten skole...fordeler og ulemper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har våre barn på en stor skole med over 500 elever...er supert:-) ungene hae mange og leke med og skolen har masse ressurser...

Dere? Erfaringer med små og store skoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine går på en liten skole. I datterens klasse er de syv elever. Nå er den ekstremt liten da, selv for den skolen. Men jeg liker tryggheten, at alle voksne og barn kjenner til hverandre. Det negative er at det kan være vanskelig å finne en man klaffer ordentlig med. Skolen er flink når det gjelder spesialundervisning.

Endret av Mandala
Skrevet

Her er skolen liten minste klassen har 2 elever de største har vel 10-11.

Veldig trygt og oversiktlig. Alle lærere kjenner alle elever og alle elever kjenner hverandre når man kommer litt ut i skoleåret.

Det er ganske fint å kunne se barna spille fotball om hverandre selv om det er elever fra alle trinn på banen 1-7.

Barna blir også gode i å stå foran andre å holde foredrag og annet, og det er ikke mulig å stikke seg bort i mengden.

Men samtidig er jo det ikke alltid det positive for alle barn.

Selv om barna i en større grad aksepterer hverandres forskjeller en jeg ser i andre skoler er det også for noen vanskeligere å finne noen man klaffer skikkelig med siden det ikke er så mange å ta av.

Anonymous poster hash: 3a3ea...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...