Gå til innhold

Er 300 ml mme nok til baby 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til grøt morgen og kveld, middag og frukt?

Anonymous poster hash: 70f4d...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hvor mye ungen veier det...Er vel ca 1 dl veske i døgnet pr kg. Da regner du også med veske i grøt, velling osv

Skrevet (endret)

Altfor mye spør du meg, min drakk 220-230 ml nå han var 6mnd fikk morgen og kveld,ellers fikk han brød, fruktmos, middag og grøt :)

Endret av sommer85
Skrevet (endret)

beklager leste feil, ja 300ml er bra,men mellom 400-500 ml fikk min,men han er stor, han var nesten 10kg og 70 cm lang da

Endret av sommer85
Skrevet

Min på 9 mnd får 600 ml +- og vann. Ser ikke problemet? Dette er i samråd med helsepersonell og helt innafor. Ungen er helt normal i vekst.

Anonymous poster hash: 880b3...e14

Skrevet

Spørs jo hvor mye ungen veier det...Er vel ca 1 dl veske i døgnet pr kg. Da regner du også med veske i grøt, velling osv

1 dl væske per kg? Den var ny. Mine drikker ca 500 ml per døgn og de er ti kg hver.

Når barnet går over på fast føde er det vanlig at væskeinntaket går betraktelig ned, siden væske nå tjener til å opprettholde væskebalanse og ikke som primær næringskilde.

Anonymous poster hash: 82c16...e30

Skrevet

1 dl væske per kg? Den var ny. Mine drikker ca 500 ml per døgn og de er ti kg hver.

Når barnet går over på fast føde er det vanlig at væskeinntaket går betraktelig ned, siden væske nå tjener til å opprettholde væskebalanse og ikke som primær næringskilde.

Anonymous poster hash: 82c16...e30

Hvis du leser det jeg skriver, så må du regne med ALT av veske. Dvs, får de grøt av 3 dl om dagen, fruktmos med 1 dl vann, så er du oppe i 900 ml, ikke 500....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...