Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg var til manuellterapi med minien (8) uker, og dette løsnet kraftig etter bare en behandling. Problemet er, at hodet er vanvittig skjevt, og han klarer å ligge seg på den siden han nå skal, men etter en stund snur han seg igjen. På dagtid sover han lite, så da er det begrenset hvor mye man får gjort med det, og om nettene sover han hele tiden. Da snur vi på hodet så lenge vi er våken, og hvis vi våkner i løpet av natten. Likevel snur han seg bare tilbake. Hva gjør vi?? Han ligger nå på dyne, med saueskinn under, etter råd fra manuellterapaut så han ikke skal få enda skjevere fasong, men det går jo ikke opp, med alle timene han ligger på feil side, med det lille vi får han til å ligge på riktig side..... Anonymous poster hash: 628b6...1a3
Monajenten Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Hei! Min premature gutt slet med det samme, han ble ekstremt skjev i hodet etterhvert, så helt snodig ut. Vi fikk tips om en spesialpute av manuellterapeuten. Den er ganske dyr (rundt 600,-) men har vært vel verdt hver krone. Det gikk ikke lange tiden før hodet bedret seg og nå har han vært fin i lang tid (han er 15 mnd.) http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Heng et speil på innsiden av senga på den siden han ikke liker. Babyer elsker å se seg selv o speilet.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Rull sammen håndduker og legg under han på siden under ryggen/skuldra slik at han MÅ ligge med hodet riktig vei. Hvis sengen hans står ved siden av din del av senga, sørg for at han må se riktig vei hvis han vil se på deg når han ligger. Vi fikk også noen øvelser vi skulle gjøre med babyen flere ganger om dagen, vi har blitt fulgt godt opp av fysioterapaut ved helsestasjonen. Nå er babyen 6 mnd her og skjevheten er borte Vår fysioterapaut anbefalte forresten ikke puta som det var link til over her. Anonymous poster hash: b4e1f...945
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Bygg opp med kluter og filler og tepper, slik at det rett og slett ikke lar seg gjøre å legge hodet / kinnet ned på favorittsiden. Vi har gjort det,mini kan i beste fall ligge på bakhodet ellers på den siden han "ikke vil". Anonymous poster hash: 7418c...2ac
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Heng et speil på innsiden av senga på den siden han ikke liker. Babyer elsker å se seg selv o speilet. ... Barnet sover..... Anonymous poster hash: 5013e...e94
M og lille J Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Kontakt helsestasjonen, de vet hvilken fysioterapeut som kan dette. Babyen din har nok litt problemer med å få kontakt med muskulaturen på den ene siden, så da kan en fysioterapeut enkelt hjelpe deg med dette. Hjelper ikke kun å få opp låsninger. De må som regel få littegranne hjelp til å stimulere muskulaturen som har blitt brukt lite ved en låsning. Hilsen barnefysioterapeut
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Heng et speil på innsiden av senga på den siden han ikke liker. Babyer elsker å se seg selv o speilet. ... Barnet sover..... Anonymous poster hash: 5013e...e94 Vel, det var et av tipsene jeg fikk av vår fysioterapeut nå yngste min fikk en favorittside. Men nå la jeg min i senga mens han var våken og etter at han hadde sovet så kunne han ligge 5-10 min før han ga lyd fra seg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Hei! Min premature gutt slet med det samme, han ble ekstremt skjev i hodet etterhvert, så helt snodig ut. Vi fikk tips om en spesialpute av manuellterapeuten. Den er ganske dyr (rundt 600,-) men har vært vel verdt hver krone. Det gikk ikke lange tiden før hodet bedret seg og nå har han vært fin i lang tid (han er 15 mnd.) http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html Vi brukte også denne puten til storebroren med stor suksess :) Anbefaler den varmt til alle som har unger som sliter med skeiv hode evt flat bakhode. Anonymous poster hash: 8c373...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå