Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Leverte 1 åringen min i dag samtidig med en annen mor som kom med sin 1 åring. 10 grader ute, men det er meldt nærmere 20 grader så det er bare sånn tidlig på morgenen. Ungen var kledd i tykk lue tredd nedover hodet, votter og boblejakke. Kunne ikke la være å se at ungen hadde steømpebukse under dongribuksa fordi mora skiftet bleie i garderoben. Herregud..nå er det 19 grader og sol. Tror foreldre at ungen fryser i hjel med normal påkledning (feks bukse, sokker, body og en tynn jakke om morgenen). Lurer på hva slike foreldre kler ungene med når det faktisk blir kaldt. På avdwlingen løp de andre barna rundt i typiske sommerklær Anonymous poster hash: 98d14...705
Bustetroll Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 (endret) Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... selv om man amkommet i votter og lue er det ingen lov som nekter barnet å gå uten... jeg skulle gjerne brukt dunjakka selv om morran.. er jo iskaldt Endret 18. august 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... selv om man amkommet i votter og lue er det ingen lov som nekter barnet å gå uten... jeg skulle gjerne brukt dunjakka selv om morran.. er jo iskaldt Du mener barnet faktisk kan FRYSE I HJEL ved å ha på feks bukse, sokker, body og jakke i 10 grader? Interessant! Anonymous poster hash: 98d14...705
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... jakke og lue er det også svært få som har på seg inne Nå skal det vel mye til at et barn fryser ihjel hvis det ikke har tykk lue, votter, boblejakke og strømpebukse når det er 10 pluss ute. Hvis så var tilfellet, hva skulle man kledd barna i når det er minus 10? Og HI ja jeg er enig i at noen foreldre putter på barn altfor mye klær om dagen. Ta f.eks idag ved levering så kom den en liten gutt på 1,5 kledd som om det skulle være full vinter, og han måtte skifte alle klærne når han kom da klærne var gjennomvåte av svette ved å ha sittet en stund i bilen. Anonymous poster hash: 5141b...e75
Bustetroll Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... selv om man amkommet i votter og lue er det ingen lov som nekter barnet å gå uten... jeg skulle gjerne brukt dunjakka selv om morran.. er jo iskaldtDu mener barnet faktisk kan FRYSE I HJEL ved å ha på feks bukse, sokker, body og jakke i 10 grader? Interessant! Anonymous poster hash: 98d14...705 Jeg fryser som bare det på morningen. Jeg har bukse, topp, genser og jakke. Går ute i 20 min for å komme til bhg, jeg er i bevegelse, mens barnet sitter stille. 10 grader er faktisk ganske kjølig, så lue og votter og en strømpebukse under buksa er ikke ekstrem mye klær. Hadde det vært ullundertøy med fleecedress og reima vinterdress utenpå hadde jeg forstått en liten reaksjon.. men ikke lue og votter ..
SuperFries Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Jeg skulle gjerne hatt på vanter både på ungene og meg da vi gikk hjemmefra kl 08 idag tidlig. Da vi ankom barnehagen 30 min senere, hadde alle kledd av seg fleecejakkene sine. Det skifter veldig, og heldigvis er det enkelt å kle av det som er for varmt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Har ingen planer om å finne fram boblejakke, votter og lue ennå. Men jeg tar på strømpebukse under kjolen på minste som går i barnehagen, samt en litt tynn allværsjakke over på veien til. Eldste som går på skolen gikk i bukse, t-skjorte, genser og en tynn jakke (samt joggesko), men jakken ville han ha av seg når vi kom fram og det er helt greit. Så noen barn i shorts og synes det var litt lite siden det var overskyet og 11 pluss grader, men det får være opp til dem Begge barna har med seg sommertøy som skiftetøy om det blir varmere. De har ikke med seg varme klær ennå. Anonymous poster hash: 3d312...9f7
ms.Pond Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Vi fikk beskjed om å ha med varmere tøy i barnehagen nå. De etterlyser votter og lue/pannebånd/buff som barna kan ha når de er ute, samt strømpebukser og ullundertøy til de som fryser lett. Det er faktisk ikke sommer lenger overalt. Selv om det er varmt for deg så er det ikke gitt at alle barn er like varmblodige. Noen fryser lettere enn andre og det kan være godt for de å ha ekstra klær på når det er kaldt om morgenen. Bedre å ha på for mye som kan tas av, enn å ha for lite den dagen man fryser. Fint at du observerer, men jeg regner med at mammaen til dette barnet kjenner barnet sitt bedre enn du gjør, og dermed vet hva som er best å ha på.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Her går vi fortsatt i shorts.. Foreldre + 4-åringen og 2-åringen!Tar på en langermet gensr eller hetterjakke hvis det er litt kjølig.. Kanskje sokker og joggesko i stedet for sandaler! Det er da bare medio-august! Anonymous poster hash: e1333...f5e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Her går vi fortsatt i shorts.. Foreldre + 4-åringen og 2-åringen!Tar på en langermet gensr eller hetterjakke hvis det er litt kjølig.. Kanskje sokker og joggesko i stedet for sandaler! Det er da bare medio-august! Anonymous poster hash: e1333...f5e Guri malla så flinke og dere er, shorts da gitt! Hva FAEN har midten av august med valg av yttertøy å gjøre?? Herregud for en idiotkommentar. Her er det pissregn, tåke og 11 grader. Vi kler oss etter været vi, som normale folk gjør. Anonymous poster hash: fa9eb...ffc
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Her går både jeg og 4 åringen med bukse, t-skjorte, genser, sokker og joggesko. Ja også en allværs jakke da så vi slipper å bli kliss våte når det regner så det spruter og vi skal inn og ut av bilen. Er 10-11 grader på morgen, og ca 17 grader midt på dagen. Selv om det er bare midt i august er det ikke sommer varme ute. Blir varmere midt på dagen, men shorts og t-skjorte er ikke behagelig under regntøy. Anonymous poster hash: 0cc93...e98
Elskerhøsten2014 Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Ja venninnen min hadde på sønnen sin ulldress og han var helt svett, snart 1 år. sønnen min går bare i genser og buske nå,blåser en del her,men 17 grader
skjotta Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Her går vi fortsatt i shorts.. Foreldre + 4-åringen og 2-åringen!Tar på en langermet gensr eller hetterjakke hvis det er litt kjølig.. Kanskje sokker og joggesko i stedet for sandaler! Det er da bare medio-august! Anonymous poster hash: e1333...f5e Er du advokat på Sørlandet?
Gjest Julia1984 Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Vil tro at HI ikke hadde reagert hvis det var pussen og kaldt midt på dagen. Men her vi bor har det var der 10 grader da vi dro i bhg, 19-20 grader da jeg hentet. Selvfølgelig hadde barna t-skjorte og shorts/tynnere bukser da.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... selv om man amkommet i votter og lue er det ingen lov som nekter barnet å gå uten... jeg skulle gjerne brukt dunjakka selv om morran.. er jo iskaldtDu mener barnet faktisk kan FRYSE I HJEL ved å ha på feks bukse, sokker, body og jakke i 10 grader? Interessant! Anonymous poster hash: 98d14...705 Jeg fryser som bare det på morningen. Jeg har bukse, topp, genser og jakke. Går ute i 20 min for å komme til bhg, jeg er i bevegelse, mens barnet sitter stille. 10 grader er faktisk ganske kjølig, så lue og votter og en strømpebukse under buksa er ikke ekstrem mye klær. Hadde det vært ullundertøy med fleecedress og reima vinterdress utenpå hadde jeg forstått en liten reaksjon.. men ikke lue og votter .. men om det var en dress fra reflex da? Eller europris? Hadde det vært greit da? Anonymous poster hash: cd302...0e4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #16 Skrevet 18. august 2014 Jeg leverte minstemann i strømpebukse og bomullsbukse over den, tynn lue, litt tykkere sokker enn vanlig og fleecejakke i dag. Ga beskjed om at dem kunne ta av strømpebukse når dem skulle ut og ha på en tynnere jakke som henger i barnehagen. Han er snart 14 mnd, og her var det 9 grader, regn og sur vind. Ser ikke problemet ditt. Anonymous poster hash: 9a8a7...3f4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #17 Skrevet 18. august 2014 Her går vi fortsatt i shorts.. Foreldre + 4-åringen og 2-åringen!Tar på en langermet gensr eller hetterjakke hvis det er litt kjølig.. Kanskje sokker og joggesko i stedet for sandaler! Det er da bare medio-august! Anonymous poster hash: e1333...f5e Guri malla så flinke og dere er, shorts da gitt! Hva FAEN har midten av august med valg av yttertøy å gjøre?? Herregud for en idiotkommentar. Her er det pissregn, tåke og 11 grader. Vi kler oss etter været vi, som normale folk gjør. Anonymous poster hash: fa9eb...ffc I gen som har påstått vi er så veldig flinke.. Sier bare at jeg kanskje synes det er bittelitt tidlig med lue og votter! Vi kler oss også etter været.. Og her (østlandet med litt sol og regn om hverandre..) så er det fortsatt shortsvær! Og forøvrig smiler vi og er blide både mot de med langbukser og toppluer Anonymous poster hash: e1333...f5e
Bustetroll Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Du mener ungen skal fryse i hjel på vei til bhg du da? Bare fordi det blir varmere utover dagen?? Barnehagen lar jo ikke ungen koke opp, og kler mest sannsynlig av de ekstra klærne... selv om man amkommet i votter og lue er det ingen lov som nekter barnet å gå uten... jeg skulle gjerne brukt dunjakka selv om morran.. er jo iskaldtDu mener barnet faktisk kan FRYSE I HJEL ved å ha på feks bukse, sokker, body og jakke i 10 grader? Interessant! Anonymous poster hash: 98d14...705 Jeg fryser som bare det på morningen. Jeg har bukse, topp, genser og jakke. Går ute i 20 min for å komme til bhg, jeg er i bevegelse, mens barnet sitter stille. 10 grader er faktisk ganske kjølig, så lue og votter og en strømpebukse under buksa er ikke ekstrem mye klær. Hadde det vært ullundertøy med fleecedress og reima vinterdress utenpå hadde jeg forstått en liten reaksjon.. men ikke lue og votter .. men om det var en dress fra reflex da? Eller europris? Hadde det vært greit da? Anonymous poster hash: cd302...0e4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #19 Skrevet 18. august 2014 Jeg leverte minstemann i strømpebukse og bomullsbukse over den, tynn lue, litt tykkere sokker enn vanlig og fleecejakke i dag. Ga beskjed om at dem kunne ta av strømpebukse når dem skulle ut og ha på en tynnere jakke som henger i barnehagen. Han er snart 14 mnd, og her var det 9 grader, regn og sur vind. Ser ikke problemet ditt. Anonymous poster hash: 9a8a7...3f4 Det var godt han hadde strømpebukse og bukse inne når han lekte da..... Anonymous poster hash: 98d14...705
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #20 Skrevet 18. august 2014 Boblejakke og strømpebukse var jo litt overdrevent, men her hvor vi bor har vi fyrt i peisen i dag. Var varmt i sola midt på dagen så ble det kaldt når deg begynte å regne Anonymous poster hash: 43559...409
wilmus Skrevet 18. august 2014 #21 Skrevet 18. august 2014 Lille speil på veggen der...Hvem er flinkest til å kle på barnet sitt her?? Ja morna.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #22 Skrevet 18. august 2014 Votter når det er 10-11 grader? Tror dere er på styr. Det er en sykdom i dette landet å dra på unger så mye klær at de ruller. Det går ikke en dag uten at jeg blir lettere sjokkert over hva foreldre finner på på klesfronten. Jeg har så mange venninner hvor barna er konstant syk. Når jeg prøver å ymte frempå at det muligens kan henge sammen med de 4 lagene med klær poden har på seg når det er 17 grader ute ser de på meg som om jeg er gal. Det er uendelig mye verre å bli overopphetet enn å bli litt kald, men folk vil bare ikke høre. Ta på dere en kjeledress å spring rundt i en hinderløype i 3 timer så kan vi snakkes. Anonymous poster hash: 3a8fc...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå