Gå til innhold

Jeg trodde man bare kunne opprette en BSU konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt BSU konto tidligere, men avsluttet den og tok ut pengene. 

Nå har jeg opprettet en ny konto i nettbanken, og har mulighet til å sette inn penger der. Jeg trodde ikke det skulle gå an?

Anonymous poster hash: ddbac...1a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan opprette så mange kontoer du ønsker, men en ny BSU konto skal ikke kunne gå an.

Skrevet

Du kan opprette så mange kontoer du ønsker, men en ny BSU konto skal ikke kunne gå an.

Men det har jeg gjort, og jeg trodde heller ikke det skulle gå an...

Skrevet

Hm ja da er du jo heldig :)

Skrevet

Da regner jeg med du er kunde hos Dnb og har fått opprettet BSU2 konto. Det store forskjellen med det og vanlige BSU konto er at du vil ikke få fradrag på 4000 kr. hvert år.

Anonymous poster hash: 1e284...00f
Skrevet

Du kan opprette kontoen, men du får ikke skattefradraget.

Anonymous poster hash: 6357e...3ac
Skrevet

Okey :) Det står at jeg vil få inntil 5000 kr i skattefradrag. Men det er jo ikke sikkert jeg får det da :)

Skrevet

Jeg skjønte virkelig ikke spm ditt før jeg hadde lest det og innlegget mange ganger. Ut fra overskriften var jeg sikker på at du trodde man bare kunne opprette en konto selv lett som en plett, men at du av en eller annen grunn ikke hadde fått det til. Så leste jeg innlegget og så at du hadde fått det til... Måtte bare nevne det, siden jeg helt ærlig ble sittende i flere sekunder å fundere.

Anonymous poster hash: f4ada...8e7
Skrevet

Jeg skjønte virkelig ikke spm ditt før jeg hadde lest det og innlegget mange ganger. Ut fra overskriften var jeg sikker på at du trodde man bare kunne opprette en konto selv lett som en plett, men at du av en eller annen grunn ikke hadde fått det til. Så leste jeg innlegget og så at du hadde fått det til... Måtte bare nevne det, siden jeg helt ærlig ble sittende i flere sekunder å fundere. Anonymous poster hash: f4ada...8e7

Interessant.

Alle vi andre skjønte det uten problem, kanskje du er litt sliten i hodet?

Anonymous poster hash: 50bb3...90c

Skrevet

Nei, du kan kun åpne en konto. Du vil etterhvert bli kontaktet av banken/kundebehandler og få beskjed om dette. De vil da tilby deg alternativer. Det tar bare litt tid før banken oppdager dette på internkontroll.

Skrevet

Jeg skjønte virkelig ikke spm ditt før jeg hadde lest det og innlegget mange ganger. Ut fra overskriften var jeg sikker på at du trodde man bare kunne opprette en konto selv lett som en plett, men at du av en eller annen grunn ikke hadde fått det til. Så leste jeg innlegget og så at du hadde fått det til... Måtte bare nevne det, siden jeg helt ærlig ble sittende i flere sekunder å fundere. Anonymous poster hash: f4ada...8e7

Interessant.

forskjell på "opprette en BSU-konto" og "opprette én BSU-konto"… jeg forsto hva hun mente, men sleit også med å lese overskriften før jeg gikk inn på innlegget

Skrevet

Interessant.

Det kan jeg bekrefte at jeg er. Men det er også like interessant å vite om dere andre la merke til feilen i det hele tatt. 

Skrevet

Du kan bare ta ut pengene av BSU én gang. Vi brukte våre oppsparte BSU-penger som en del av vår egenkapital, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne fortsette å spare på BSU selv om jeg er 29 år gammel. Det kan bare gjøres én gang.

Anonymous poster hash: abb8c...83d
Skrevet

Jeg skjønte virkelig ikke spm ditt før jeg hadde lest det og innlegget mange ganger. Ut fra overskriften var jeg sikker på at du trodde man bare kunne opprette en konto selv lett som en plett, men at du av en eller annen grunn ikke hadde fått det til. Så leste jeg innlegget og så at du hadde fått det til... Måtte bare nevne det, siden jeg helt ærlig ble sittende i flere sekunder å fundere.

enig, tenkte det samme. Skulle stått én, da hadde det vært mer forstålig.

Anonymous poster hash: 06487...339

Skrevet

Interessant.

Jeg leste det på samme måten selv første gangen, men forsto jo hva hun mente ut fra sammenhengen.

Anonymous poster hash: 6357e...3ac

Skrevet

Jeg har hatt BSU konto tidligere, men avsluttet den og tok ut pengene. 

Nå har jeg opprettet en ny konto i nettbanken, og har mulighet til å sette inn penger der. Jeg trodde ikke det skulle gå an?

Skattefradraget får du nok kun i tilknytning til forrige konto, slik at denne vil fungere som en ren sparekonto.

Skrevet

Ok, skjønner! Da dropper jeg den nye BSU-kontoen altså :)

Jada, beklager at jeg glemte apostrofen, pirk pirk :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...