Gå til innhold

Ang sykepleierutdanning.. poengberegning hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha allmenn for å komme inn på sykepleien?

Og hvordan regner man poengene?

Kan jeg komme inn på realkompetanse?

Altså, jeg er 33 år, gått på gk formgivning, vk1 frisør, så tok jeg helse og sosial, vk1 barn og ungdom, ett år i lære, fikk unger og stod uten barnepass. Måtte si opp lærekontrakten.

Så tok jeg helsefagarb på voksen opplæring(jobba i mellom læretid og voksenopplæring men helt annen bransje)

Jeg stiller bakerst når det gjelder læretid, 100% praksis får jeg ikke. Vært heldig å få 22% vikariat i 6 mnd.

nå vil jeg ta sykepleien, men hvor starter jeg?

Anonymous poster hash: aa855...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg deg rett når jeg sier at du ikke har fullført noen utdanning, men du har GK og VK1?

Da kan du søke VG3 påbyging til generell studiekompetanse. Du må ha en del almennfag for å kunne studere videre til å bli sykepleier som er en høyskoleutdanning.

Jeg har selv nettopp begynt på VG3 for å bli nettopp sykepleier :-)

Skrevet

Ingen fullført nei...kun ett år i lære som BUA...

Vet du hvilke fag jeg må ta? :)

Kan jeg evt ta de over nett? Må jobbe det jeg klarer i tillegg..

Skrevet

Du må ha realfagene fra VG3. Matte, norsk, engelsk, naturfag, historie og samfunnsfag. 

Selvsagt går det an å ta dem som privatist.

Anonymous poster hash: 19069...e3f
Skrevet

Er ikke helt sikker på hvilke du må ta. Jeg har utdanning fra før så jeg slipper unna med 23 timer i uka :-)

Timene mine i uka er:

Norsk 10 timer

Matte 5 timer

Naturfag 3 timer

Historie 5 timer

Du må i tillegg ha samfunn, gym og noe programfag vet jeg.

Jeg går på vanlig vgs klasse, vet man kan ta det over nett også, men lurer da på om ikke det er på f.eks nki og da koster det vel gjerne penger?

Skrevet

Ja, men det får jeg bare ta med i beregninga ;)

Gym også? Isj...

må sjekke litt :) tusen takk for svar så langt :)

Skrevet

Gym også? Isj...

Nei, det må du ikke. Du må ha six packen.

Dvs:

Norsk

Engelsk

Historie

Naturfag

Samfunnsfag

Matematikk

Hiv deg rundt og bli med. Jeg er selv 35, og skal ta opp en del fag på privatskole i Oslo, for å søke sykepleie til neste år. Det koster litt, men det dekkes av lånekassen. Du kan henge deg på meg.

Anonymous poster hash: a83b8...a93

Skrevet

Min mor har tatt vernepleien UTEN påbygg. Hun var utdannet hjelpepleier da. Tar nå master

Anonymous poster hash: 779a6...7cc
Skrevet

Ja, men det får jeg bare ta med i beregninga ;)Gym også? Isj...må sjekke litt :) tusen takk for svar så langt :)Anonymous poster hash: aa855...d2f

Nei, det må du ikke. Du må ha six packen.Dvs:NorskEngelskHistorieNaturfagSamfunnsfagMatematikk Hiv deg rundt og bli med. Jeg er selv 35, og skal ta opp en del fag på privatskole i Oslo, for å søke sykepleie til neste år. Det koster litt, men det dekkes av lånekassen. Du kan henge deg på meg. Anonymous poster hash: a83b8...a93

Må ikke ha gym? Kanskje ikke på privatskolen, men de som går full uke i klasserommet vedsiden av der jeg går må ha gym for å få godkjent skoleåret.....

Skrevet

Ja, men det får jeg bare ta med i beregninga ;)Gym også? Isj...må sjekke litt :) tusen takk for svar så langt :)Anonymous poster hash: aa855...d2f

Nei, det må du ikke. Du må ha six packen.Dvs:NorskEngelskHistorieNaturfagSamfunnsfagMatematikk Hiv deg rundt og bli med. Jeg er selv 35, og skal ta opp en del fag på privatskole i Oslo, for å søke sykepleie til neste år. Det koster litt, men det dekkes av lånekassen. Du kan henge deg på meg. Anonymous poster hash: a83b8...a93

Må ikke ha gym? Kanskje ikke på privatskolen, men de som går full uke i klasserommet vedsiden av der jeg går må ha gym for å få godkjent skoleåret.....

Du må det på vgs ja, men om man tar fagene som privatist må man ikke:) 

Anonymous poster hash: 19069...e3f

Skrevet

Gym også? Isj...

Dvs:

Norsk

Engelsk

Historie

Naturfag

Samfunnsfag

Matematikk

Hiv deg rundt og bli med. Jeg er selv 35, og skal ta opp en del fag på privatskole i Oslo, for å søke sykepleie til neste år. Det koster litt, men det dekkes av lånekassen. Du kan henge deg på meg.

hadde gjort det om jeg bodde i oslo :)

Om jeg skal klare å ta det innen neste år så må jeg gå via nki...

Men 32000 :o

blir litt motløs her nå :(

Skrevet

Gym også? Isj...

Dvs:

Norsk

Engelsk

Historie

Naturfag

Samfunnsfag

Matematikk

hadde gjort det om jeg bodde i oslo :)

Om jeg skal klare å ta det innen neste år så må jeg gå via nki...

Men 32000 :o

blir litt motløs her nå :(

Synd at du ikke bor her eller i nærheten. Jeg skulle gjerne gått sammen med noen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...