Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 ...bundet opp i verdipapirer. Hadde du da reliasert en del av dette for å kjøpe bolig til dine tre barn? f. eks. en leilighet til ca. 2 millioner per barn? Jeg tror jeg hadde villet det hvis det var meg. Anonymous poster hash: 3ab37...5cf
Gjest Julia1984 Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Absolutt! Investering i bolig er bra!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg hadde nok gjort det jeg og (av typen kjøpt en leilighet i byen de hadde flyttet til, som de kunne brukt/leid). Hvis de var flere som skulle flyttet til samme sted, eventuelt noe de kunne hatt som kollektiv. Kunne også bidratt med egenkapital som forskudd på arv. Måtte sett på skatteregler og arveregler og slikt først. Anonymous poster hash: c0685...8c1
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Jeg hadde allerede nå kjøpt bolig til barna selv om de enda ikke har begynt på skolen Leid dem ut til barna ble store nok til å flytte ut. Leieinntekten hadde nok gått til firmaet noe jeg synes er helt greit ettersom det er noe barna kommer til å arve en dag og forhåpentligvis overtar Anonymous poster hash: 7a508...639
Elsker livet Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Ja, vi har planer om å gjøre det samme. Kjøpe og leige ut, men har ikke sjekket hvordan vi best gjør det. Hvorda ovefører man det til barna? Tenker på at de da vil sitte med en formue etterhvert, noe som kan være en plage når de skal studere og ønsker stipend f.eks.
Villbringebringebær Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Hadde kjøpt til barnet vårt. Foreldrene mine og en ekstra til oss. Hadde leid ut den til oss og datteren vår. Fast eiendom vil alltid lønne seg over tid.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Da hadde jeg kjøpt meg en bygård i en av storbyene, og leid det ut til folk og fe. Når ungene mine blir større og jeg ser i fornuftig pengebruk hos dem, og de har "bevis" meg nok at de klarer å spare og forvalter sine egne penger godt, kommer jeg til å hjelpe dem med egen kapital. Dersom dem sløser og er ufornuftig, kommer jeg heller å la dem leie billigere enn markedet tilsier, se om de er voksen nok til å spare ved siden av. Viser dem den positive siden, så skal jeg selvsagt gi dem en hjelpende hånd. Alle leiepenger som de hittil har betalt meg, får dem selvsagt tilbake. Jeg gjør ikke dette for å være vanskelig mot ungene mine, jeg elsker dem jo, men de må jammen meg ta alvor i økonomien sin. En dag skal dem også stifte sin egen familie, da setter man ikke seg selv i sentrum, da skal man tenker helheten. Anonymous poster hash: 518b1...910
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Jo, det hadde jeg gjort. Synes så mange får så lite hjelp selv om foreldrene har mulighet. Det skal ikke gå utover pensjonisttilværelsen til de eldre, men føler at mange er litt gjerrig mot sine egne barn. Jeg vil betale både studier og leilighet til mine, men samtidig lære de å spare. Anonymous poster hash: 7db7d...a17
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 30 millioner? Selvsagt. Nå har jeg bare et barn, men jeg hadde hjulpet han forutsett at han var fornuftig og økonomisk. Anonymous poster hash: ab429...881
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 ...bundet opp i verdipapirer. Hadde du da reliasert en del av dette for å kjøpe bolig til dine tre barn? f. eks. en leilighet til ca. 2 millioner per barn? Jeg tror jeg hadde villet det hvis det var meg. Anonymous poster hash: 3ab37...5cf selvfølgelig. men hadde blitt mye mer enn 2 mill på hvert barn 20 mill ville jeg brukt på å nedbetale mine lån, kjærestens lån, deretter 1 mill til hver av mine foreldre, 5 mill på sparekonto til hvert barn, resten til veldedighet. har virkelig ikke behov for mer penger enn nødvendig så lenge alle lån er nedbetalt. Anonymous poster hash: 3821e...b70
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 hadde bygd hus med minst en utleie del helst 2 eller 3, & satt en større sum penger på sperra konto til barna som de da hadde fått når de skulle kjøpe sin egen leilighet eller hus. kjøpt meg en fin bil & tatt med hele familien på ferie. resten hadde jeg spart, kansje kjøpt ferie hus et eller anna sted. Anonymous poster hash: 0b25b...41a
skjotta Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Nei. Så kjip er jeg 😉 Skulle selvfølgelig bidratt og hjulpet, men det å ha ansvar for egen økonomi synes jeg er viktig for unge i dag. Får de alt servert på fat blir det veldig fort en vane. Kunne kanskje kjøpt og leid ut til ungene, eventuelt solgt på avbetaling til dem.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Hadde kjøpt leilighet til de eldste ungene + en til meg selv og minstemann. Anonymous poster hash: 019c9...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå